Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jump
#2206141
Inderdaad,Fee gooit hier ook af en toe haar eten eruit,vooral als ze
het niet super lekker vind,maar daarna eet ze het meteen weer op.
Je went er aan,even vingers in je oren voor het onsmakelijke geluid ;D
Door sella
#2206213
Gebeurt hier ook hoor, ik maak altijd verschil, meneer weigert uitgespuugd patrijs weer op te eten.
Dat krijgt hij dus niet meer.
Nu eet hij te snel als hij een andere hond hoort buiten de poort.
Dan komt een deel er weer uit en dat eet hij weer op, ik ga dan even was verzamelen ofzo 8)
Door Cupcake
#2206240
Haha, tja daar zit wat in. Het opruimen vind ik geen probleem, maar als ze zo'n gore hoop naar binnen staat te werken.....bah.
Zou het zo zijn dat als ze het de eerste niet binnen kan houden, dat het een tweede keer wel binnen blijft?
Ik ben de laatste dagen aan het opschrijven gegaan wanneer er gespuugd wordt en op haas is nog nooit gespuugd.
Verder krijgt ze rug en karkas van eend en kip en het lijkt zo te zijn dat er op karkas gespuugd wordt.
Nou heb ik net zo'n karkas 'open gemaakt' en volgens mij zit er nog orgaan in de karkas (daar lijkt het althans op)
Geef ik misschien veel te veel orgaan op deze manier en zou ik, als ze karkas krijgt, geen orgaan bij moeten voeren??
@ Lizzy: wordt er op orgaan zoiezo makkelijk gespuugd? Misschien komt door bovenstaande dat ze gewoon te veel orgaan krijgt?
Door sella
#2206246
Ik kijk altijd in het karkas of er orgaan in zit. Ook omdat ze van teveel orgaan in een keer aan de racekak kunnen gaan. Ik heb een langharige hond, dus 1 keer de broek moeten wassen na teveel orgaan was een wijze les :biggrin2:

Ik merk wel dat hij onderscheid maakt in orgaan van bv rund of gevogelte. Orgaan van gevogelte spuugt hij makkelijker op.

Ik weet dat er vaak maar een deel uitgebraakt wordt, omdat we meneer op antbiotica hadden staan en hij de pillen met eten moest krijgen, de braakhoop :nerves:doorzocht naar de pillen en er zat niets in. Toen een keer met glucosamine, die pil zat er niet in en het kan niet met 5 minuten opgelost zijn tot niet herkenbaar

Ik voer orgaan altijd 1 keer per week. Bijv vandaag lever, overmorgen hart en dan weer nier
Dan heb je niet elke dag de mogelijkheid dat ze op orgaan braken of laxeren. En pens voer ik dus niet op een orgaandag ivm laxeren of sneller spugen
Door Cupcake
#2206458
Tja, wat betreft voel ik me regelmatig zo'n prutser, je moet echt door schade en schande wijs worden blijkt maar weer. (hoe makkelijk was het om hersenloos een bak met brokken te vullen) Gelukkig vind ze het wel heel erg lekker.
Is het handiger het orgaan uit het karkas te halen of geen ander orgaan te voeren als ze karkas krijgt?
Kan me voorstellen dat je niet blij wordt van een broek vol racepoep, dan wordt het onder de douce ermee neem ik aan??
Als je niet elke dag orgaan geeft heb je toch wel het dat je per dag meer orgaan moet geven om aan de goede percentages te komen of zie ik dat verkeerd??
Door sella
#2206463
Ik vindt het niet nodig om elke dag te geven, ik heb van een holistisch da het advies gekregen met een maandmenu te werken, want wij eten ook niet iedere dag compleet, maar per 4 weken met variatie wel.
Dat geeft mij veel rust en mijn hond en overleden hond deden en doen het daar prima op.
Ik laat het orgaan in het karkas zitten en geef dan een ander deel de dagen erop.
Ik ben ook met schade en schande wijzer geworden hoor ;)

En ik geef dan gewoon wat meer bot bij het orgaan, dat is een kwestie van doorrekenen.
Door Anne in Zweden
#2206544
Wahaha, ja, dat is nou iets waar wij mensen ons werkelijk helemaal niets bij kunnen voorstellen, dat je je eigen braaksel met smaak opsmikkelt! ;D Het is hier trouwens nog erger: als Scotch een keer kotst, moet ik Max er met tien paarden vandaan houden, anders vreet ie Scotch' kots gewoon op!  :-X
Door Cupcake
#2206700
@Sella: ik merk dat ze maag zoiezo niet zo lekker vind, dus die ga ik eruit halen. En dan proberen wat het doet als ik met karkas geen orgaan extra geef.
@Anne: hier eet een van de twee katten ook dat wat de ander uitspuugd op. Te goor en dat laat ik ook niet gebeuren, want vaak is dat een haarbal (snap ook niet wat daar lekker aan is, raar geval)
Zal m'n best doen om even de andere kant op te kijken als hier maaltijden 2x gegeten worden, bah....
@Lizzy: wat zou jij adviseren als blijkt dat ze gevoelig blijkt voor deze organen? Neem aan dat ze ze wel nodig heeft?
Door Lizzy
#2206704
Ja, deze hebben ze wel nodig, eigenlijk vooral lever. Je kunt biologische organen proberen. Die vallen vaak wel goed. Als het daar aan ligt he, aan de organen.
Door Jasmin
#2206809
Zou het niet kunnen, dat ze bang is dat je het weghaald en dat ze daarom te snel eet? In feite doe je dat bij haar "2e maaltijd", je haalt haar eten weg! Als ze rustig eet blijft het er wel in, zeg je.
Door Cupcake
#2206842
Kan het me niet voorstellen eigenlijk, ze eet het namelijk niet direct op. Ze spuugt, gaat gerust iets anders doen en komt dan terug, snuffelt er eens aan en gaat weer staan eten. Ze schrokt ook al vanaf dat ze bij ons is. Hiervoor heb ik nooit eten voor haar weg gehaald, dat wat ze krijgt mag ze opeten. Op brokken was het geen eten maar vreten. Ze is enorm op eten en eet ook dingen die niet eetbaar zijn (handdoek, waxinelichtjes, plastic) als ze de kans krijgt. Die kans krijgt ze inmiddels niet meer....
Vanavond staat er weer kipkarkas op het menu, ben benieuwd.
Door siempie73
#2206972
Haha heerlijk die kots verhalen!!!

Hier spuugt AJ wel eens iets uit. Dan rent Peter er gelijk naar toe om AJ weg te houden zodat AJ het niet weer kan opeten en roept vervolgens mij erbij om het op te ruimen haha ;D ;D Hij doet alles en vindt weinig dingen vies maar kots bleh!!!! :-X

Ik laat AJ gaan en draai me even om en dan is het zo op

Groetjes
Door Cupcake
#2207500
Best smakelijk toch, beetje gore praat. Praat er liever over dan dat ik er getuige van moet zijn dat het opgegeten wordt....
Kipkarkas is binnen gebleven, samen met eendenspiervlees en een stukje pens!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door