Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2194823
Besterven wordt alleen gedaan om er een sterkere wildsmaak aan te geven voor  de mens. Dat schijnt een echte wild liefhebber lekkerder te vinden. Voor de honden is alles eetbaar. Wat ze niet lusten laten ze wel staan. Met de kleine hondjes natuurlijk wel uitkijken, maar ik heb mijn  (dwerg)teckel ook rustig aan een haas laten kluiven. De kop en poten had hij totaal geen interesse in, maar verder heeft ze zich heerlijk uitgeleefd. De grote honden krijgen de complete haas (zonder de mooie stukken vlees, die eet ik zelf). Een paar honden eten echt alles, kop, poten, huid en haar. Een paar andere zijn wat selectiever en laten wat liggen. Maar alles is eetbaar
Door nienk
#2194847
en hoe zit dat met die wormen?

geschoten haas kan ik niet zo makkelijk krijgen, maar aangereden haas wellicht wel een keertje. (ok ik weet dat dat niet mag, een aangereden dier mee nemen, volgens de wet.) kan je een aangereden haas ook gewoon geven?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2195188
nienk schreef: en hoe zit dat met die wormen?

geschoten haas kan ik niet zo makkelijk krijgen, maar aangereden haas wellicht wel een keertje. (ok ik weet dat dat niet mag, een aangereden dier mee nemen, volgens de wet.) kan je een aangereden haas ook gewoon geven?
off topic, zolang jij het dier maar niet zelf hebt aangereden, mag je het meenemen.
Je mag niet eerst aanrijden en dan meenemen, dan is het stropen.
Door nienk
#2195190
choopy schreef: off topic, zolang jij het dier maar niet zelf hebt aangereden, mag je het meenemen.
Je mag niet eerst aanrijden en dan meenemen, dan is het stropen.
oh echt? ik dacht dat dan wildroof heet. of struikroof. ofzoiets. maar je hebt het dan dus gewoon gevonden?
Gebruikersavatar
Door pike
#2195520
nienk schreef: oh echt? ik dacht dat dan wildroof heet. of struikroof. ofzoiets. maar je hebt het dan dus gewoon gevonden?
Ja je vindt het toch gewoon. En daar is geen woord gelogen aan. Ik neem zo'n haas liever mee voor de honden dan dat hij langs de weg ligt weg te rotten.
jara schreef: Heb hier 2 doggies die geen moeite hebben met een hele haas incl. vachtje (Storm heeft aardig ingelopen qua barf-ervaring de laatste weken  ;D), maar goed mijn honden zijn een iets ander formaat dan Bas en Lizzy...zou me kunnen voorstellen dat de poten en de ruggegraat te hard is voor ze.
Bas is toch formaatje Fauve dus die kan dat echt wel eten. Lizzy zou ik niet weten, maar ik heb een dwergteckeltje te logeren gehad en die at alles mee wat die van mij ook aten. En volgens mij heb ik hier op bp ook eerder gelezen dat de Teckels van Pauline ook hazebouten eten.
Ribben etc kun je ze gerust laten eten, kop ook nog wel. Ik zou ze er gewoon even hun gang mee laten staan, mits jezelf natuurlijk geen bezwaar hebt tegen het voeren van hele proodieren. Als je er bij blijft kijken zie je vanzelf wel of ze het wegkrijgen of te hard is
Hier hebben ze de beste ontlasting altijd na het eten van een prooi met vacht...
Dat is ook mijn ervaring.  :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2195541
pike schreef: Bas is toch formaatje Fauve dus die kan dat echt wel eten. Lizzy zou ik niet weten, maar ik heb een dwergteckeltje te logeren gehad en die at alles mee wat die van mij ook aten. En volgens mij heb ik hier op bp ook eerder gelezen dat de Teckels van Pauline ook hazebouten eten.
Ja, maar ook een barf-beginner? Lizzy eet kvv. Haas is toch geen beginnersbot?  ???
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2195576
pike schreef: En dus?  Ik geef ze in het geheel, dan zit de galblaas er dus ook in, en die eten ze ook gewoon mee op. Neem aan dat die wel stuk gaat als ze hun tanden in de haas zetten. Blijkbaar deert hun dat niet.
Als je ze in het geheel geeft zullen de honden er ook geen last van hebben. Maar wij slachten altijd de haas voor onszelf uit en daarna voor de honden. En dan wil je echt wel uitkijken voor de gal, want het is toch erg zonde als het vlees groen kleurt door de gal die open spat.
jara schreef:
Als het goed is zal een jager iig de blaas van de haas meteen leeg drukken meteen na de vangst...doen ze dat niet zul je ook een penetrante lucht ruiken na een tijdje. Jara pakt een zeikkonijn zoals ik het noem niet eens op....das wel eens lastig bij een training (daar hebben ze nog wel eens slechte konijnen).

Wij noemen dat hier een piesknien[/ ;Di]
Gebruikersavatar
Door pike
#2195579
[quote="pearlsofpassion"]
Ja, maar ook een barf-beginner? Lizzy eet kvv. Haas is toch geen beginnersbot?  ???
[/quote]

Ah dat had ik even niet meegekregen. Dan is het waarschijnlijk wel te hard. Zeker als het een volwassen haas betreft.  Maar ik heb geen ervaring met kvv-eters. Hun maagzuur is in elk geval wel goed zuur natuurlijk. De logeerteckel kreeg thuis ook kvv (had wel barf gegeten). Misschien heb ik toen hier en daar wat gemept met de hamer, maar ik kan me dat niet  meer herinneren  :-[

[quote="WillyP"]
Als je ze in het geheel geeft zullen de honden er ook geen last van hebben. Maar wij slachten altijd de haas voor onszelf uit en daarna voor de honden. En dan wil je echt wel uitkijken voor de gal, want het is toch erg zonde als het vlees groen kleurt door de gal die open spat.

[/quote]
Oh juist, ik snap 't.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door