Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door zzz-dodo-zzz
#2174718
Vanmiddag begon mijn moeder te zeuren dat de Haaksbarf weer duurder was geworden (kost nu 7 euro per kilo bij ons),
Dus toen zei ik, jij bent de gene die het zo duur wil, als we een vriezer hebben kunnen we volledig gaan barfen,
En dan ben je al met al goedkoper uit (we hoeven in de schuur nl. geen stroom te betalen, dus als we hem daar neerzetten hoeven we alleen het aankoopbedrag te betalen).
En wonder boven wonder was ze daar ineens positief over,
Alleen ze heeft nog wel een paar twijfel punten,
Dus ik moet haar nog even helemaal zien te overtuigen :)

Nu ben ik dus een beetje aan het zoeken wat voor vriezer zou kunnen,
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Mijn moeder wil sowieso graag een kleintje en ze wil er voor minstens een maand voedsel in kwijt kunnen,
Dat is ong. 7,5 kilo, dus dat moet zat lukken, haha  (hondje eet ong, 250 gram per dag)
Maar wat raden jullie nou aan?,
Kistmodel, tafelmodel?, bepaalde merken?, etc...

Want ik moest voor mijn moeder met een goed voorstel komen, omdat zij zich er niet teveel in wil verdiepen (:(),
Maar ik snap niks van alle verschillende soorten enzo...
Kan iemand helpen?
Door Cupcake
#2174762
7 euro? Welke smaak voer je?? Is het niet voordeliger om het te bestellen??
Ik heb gewoon een marktplaatsvriezertje op de kop getikt, 25 euri en hij doet keurig z'n werk.
Zo'n 3 ladesgeval en kan er zonder teveel proppen voor dik 2 maanden eten in kwijt.
Onze uk eet ca 600gram/dag.
Door Limpy
#2174771
Als je hond maar 250 gr per dag eet heb je aan ladekastje met 3-4 lades genoeg. Zit je tussen de 75-100 ltr inhoud. Nadeel van een 2e handsje is dat ze niet altijd even energiezuinig zijn en als je pech hebt ze er snel de brui aan geven...
Door Miranda 1
#2174778
Ik heb ervoor gekozen om een nieuwe vriezkist te kopen. De reden voor mij was dat ik ze via marktplaats nog best duur vond en je weet niet hoelang die dan mee gaat.
Mijn honden eten 2 kilo per dag, dus veel meer. Dat is de reden waarom ik voor een kist heb gekozen. Ik heb hier begrepen dat daar meer in kan. Inmiddels ben ik 8 weken bezig en heb spijt dat ik niet een hele grote heb gekocht. Wie weet als ik een keer de loterij ofzo win, haha.
Door eelke
#2175003
mirjansen schreef: Ik heb ervoor gekozen om een nieuwe vriezkist te kopen. De reden voor mij was dat ik ze via marktplaats nog best duur vond en je weet niet hoelang die dan mee gaat.
Mijn honden eten 2 kilo per dag, dus veel meer. Dat is de reden waarom ik voor een kist heb gekozen. Ik heb hier begrepen dat daar meer in kan. Inmiddels ben ik 8 weken bezig en heb spijt dat ik niet een hele grote heb gekocht. Wie weet als ik een keer de loterij ofzo win, haha.

Hier precies hetzelfde verhaal, maar dan dat er 2,5 kilo per dag doorheen gaat. Wij gaan ook een nieuwe kist kopen. Ik vond grote vriezers via marktplaats echt nog 'duur' (niet echt duur, maar wel veel geld terwijl je geen garantie krijgt). De reden voor een kist is dat je er karkassen beter in kwijt kunt, maar die vries ik heel in natuurlijk met mijn honden. Ik kan me voorstellen dat als je alles in porties invriest, je met en lade makkelijk toe kan (die hebben we ook, en rollen kvv gaan er makkelijk in)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2175060
Ik heb een kist voor de hond en fretten en voor mezelf een ladevriezer. In de kist kan veel meer in. Je kan gewoon stapelen. Maar ik vind het toch wel een nadeel dat je soms behoorlijk moet zoeken in zo'n kist. Een ladevriezer is wel overzichtelijker. Je kan het per soort in een lade stoppen. Succes met je zoekocht.
Door Mevroi Kruim
#2175237
Als je je vriezer in een onverwarmde schuur wilt zetten kun je maar beter een uitzoeken die bestand is tegen lage temperaturen. Van die ouwe van Marktplaats kunnen dat vaak niet, die stoppen als het onder de 10º komt.
Door Cizsel
#2175248
Cupcake schreef: 7 euro? Welke smaak voer je?? Is het niet voordeliger om het te bestellen??
Ik heb gewoon een marktplaatsvriezertje op de kop getikt, 25 euri en hij doet keurig z'n werk.
Zo'n 3 ladesgeval en kan er zonder teveel proppen voor dik 2 maanden eten in kwijt.
Onze uk eet ca 600gram/dag.
:o :o

Gaat het dan om KVV of BARF?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door