Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cupcake
#2172528
Ze was nooit ontwormd. Panacur is toch niks heftig? Mag al gegeven worden van een leeftijd van 2 weken en daar zie je veel minder braken ed op dan op andere middelen, dus het leek me wel zo veilig.
Dan idd op alleen maar kvv en probiotica. Heb protexin in huis.
De ontlasting lijkt nu iets beter maar er zitten echt grote onverteerde stukken in (je zou het haast nog een keer voeren)
Door Martine-Tom
#2172586
Denk dat door het ontwormen de darmen van slag zijn, ik ontworm nooit zomaar op de gok, altijd eerst een mestonderzoek...
Verder naast Darf idd geen botwerk voeren, ik zou of/of doen, of je geeft KVV of je geeft Barf.
Denk dat ik ook eerst weer terug zou gaan naar KVV en dan langzaam weer Barf op zou bouwen.
Door Mevroi Kruim
#2172728
Cupcake schreef: Ze was nooit ontwormd. Panacur is toch niks heftig? Mag al gegeven worden van een leeftijd van 2 weken en daar zie je veel minder braken ed op dan op andere middelen, dus het leek me wel zo veilig.
Dan idd op alleen maar kvv en probiotica. Heb protexin in huis.
De ontlasting lijkt nu iets beter maar er zitten echt grote onverteerde stukken in (je zou het haast nog een keer voeren)
Alle ontwormingsmiddelen zijn giftig. Anders gingen de wormen er niet van dood. Op het ene middel reageren de meeste honden minder dan op het andere middel. Maar het kan goed zijn dat jouw hond niet de meeste honden is  ;) En meermalen inenten en ontwormen geeft bijna altijd wel een reactie, zeker als een hond toch al niet super gezond is. Drie maanden is nog niet te lang om een ent-reactie en/of een reactie op het ontwormen te vertonen. En als de binnenboel een keer goed van streek is dan kan het een hele tijd duren voordat alles weer op orde is.

Als je wilt weten of ontwormen nodig is kun je beter eerst kijken of er worm-eieren in de poep zitten. Zo kun je veel nodeloos gif in je hond voorkomen.
Door Cupcake
#2173745
Tja giftig voor wormen zal het zoiezo zijn......
Het leek me toen niet onverstandig om een hond die nogal een rotte start met ellende te over in ieder geval goed vlo en worm vrij te hebben. Maar idd maar eens een poeponderzoekje op loslaten.
Maargoed, inmiddels is de ontlasting weer helemaal toppie. Voorlopig houden we het nog even op de kvv. Er moet ook nog eea aan gewicht bij, maar dat wil maar niet lukken. Ik zou 17kg mooi vinden en geef nu 600gram per dag, maar er komt geen grammetje aan. Misschien dat oversture darmen ook niet echt lekker opnemen?
Nog maar even de tijd geven??
Door Mevroi Kruim
#2173760
Zeker de tijd geven. Het is er vermoedelijk ook niet in 1 week afgegaan. Ik zou de hoeveelheid langzaam opvoeren en kijken hoeveel haalbaar is. Ik heb hier een spiering van 15 kilo die echt wel wat meer vlees op de botjes mag, die heeft een tijd 1 kilo per dag gegeten. Kreeg een tijdje minder, rond de 600 g, en het zakt er weer af dus hij krijgt nu weer meer. Geen idee waar  hij het laat  :P
Door Cupcake
#2173769
Ze is nog nooit zwaarder geweest. Er is sinds haar komst goed drie kilo bij, maar toen was ze nog in de groei.
Qua bespiering is er zat bij gekomen, maar je ziet net haar ribben en d'r flanken zijn me net wat te ingevallen.
We wachten het maar ff af......
Door Mevroi Kruim
#2174623
Ik heb 17 jaar kat Karel gehad, dat was een sprinkhaan-model en daar kwam nooit een grammetje bij. Op br*k was het ronduit dramatisch, op vers zag hij er duidelijk beter uit maar niksnie voorraadje vet oid, gewoon een dun kereltje. Dat was nou eenmaal z'n standaard-model en daar hield hij zich aan  :D
Door Cupcake
#2174753
Het zal misschien voor een deel ook wel aanleg oid zijn. Ik krijg 1 van m'n katten ook niet dikker, zou graag willen dat hij wat reserves had, maar dat lukt niet, dus dan maar niet. Hij is niet te dun en doet het verder super.
De andere groeit al van naar eten kijken, terwijl hij toch een stuk actiever is.
Op brok was ze dikker dan nu en ze deed ook ook gewoon prima op brokken. Ben echt alleen overgestapt met het idee dat het gezonder is.
Nu las ik dat het vaker voorkomt dat ze eerst wat afvallen, dus we gaan er nog maar even vanuit dat het vanzelf weer bijtrekt.
Door Barf
#2177301
TMG1961 schreef: Ik denk dat de combinatie van wat je voert op de barfdagen iets te laxerend is voor haar.
orgaan laxeert, pens kan laxeren, ei laxeert, vis laxeert Je geeft dus allemaal dingen die laxerend (kunnen) werken.
Ook mijn idee, het is de verkeerde combinatie op de barfdagen ;)
Door monenzli
#2178392
Je menu ziet er super uit! :biggrin2:
Al dat ontwormen en inenten kan inderdaad schade aangericht hebben..
Wanneer geef je het eten?Probeer eens te voeren op tijden waarna het dier een rustperiode heeft,
zodat het eten beter verteerd kan worden..
Als er na het eten gespeeld en gerent word,heeft het lichaam minder tijd te verteren en word het voer
door naar de darmen gestuurd voordat er voedingswaarde is opgenomen..
Misschien na de morgenwandeling en voor het slapen gaan voeren?
Over parasieten(i.v.m ontwormen/inenten) en dergelijke hoef je je 'in principe' minder zorgen te maken als je beestje vers vlees krijgt..
Zijn maagzuur is dat veel sterker/aggressiever en daardoor overleeft er over het algemaan niet veel in de maag..
Veel sucses!! ;D
Door Cupcake
#2178688
Het gaat inmiddels alweer super. Waarschijnlijk heeft ze buiten iets gegeten of toch iets opgepikt op m'n werk.
Ze krijgt altijd eten na de de ochtendwandeling en na de laatste avondwandeling, dus ze krijgt altijd rust na het eten.
Ze is inmiddels ook op het gewicht dat ik graag wil, maar daarvoor moet ik bijna 5% voeren.
Misschien verminderd dat nog naarmate ze langer vers krijgt, anders blijkt het toch een stukkie duurder dan ik ingecalculeerd had, maja dat is dan maar zo.
Het lijkt alleen nu weer dat na een barf-dag de ontlasting niet zo mooi is als met KVV, of eigenlijk vooral te dun.
Is het nog wijs om het orgaangehalte wat omlaag te brengen. Het lijkt mij apart, in KVV zou meer orgaan zitten, maar daarop is de ontlasting perfect.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door