Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#2165938
Nooit gedacht dat ik zo'n topic zou openen, omdat ik altijd vreetschuren heb gehad.
Maar Ivan eet de afgelopen weken niet echt goed.
Eerst was het voornamelijk vleesbot. Ik dacht datie uitgekeken was op kip en parelhoen, na ruiken liepie er voor weg.
Gister heeftie fazant gehad en tot mijn verbazing ging dat wel redelijk, maar hij eet nog lang zijn dagportie niet.
Laatst lietie ook spiervlees staan..

Het lijkt wel alsofie niet durft...Toen we hem net hadden had hij heel erg de neiging zijn eten te verdedigen, wat ook niet zo raar is omdat hij in hele slechte conditie bij ons kwam. Ik heb hier veel op getraind door middel van veel ruilen en het ging best goed. Wat ik alleen raar vind is dat als ik zeg datie het mag pakken/eten en het voor hem is, gaan zijn oren plat, zie ik oogwit en verstarring in heel het lijf en hoor ik een diepe grom. Soms trektie ook zijn lip op. Echter mag ik er wel aankomen. Eerst niet, dan beetie, maar door veel ruilen gaat dat beter. Maar hij lijkt nog zooooveeeel stress te hebben voor het eten. KVV eten gaat nog het beste, dus misschien is dat een optie.
Ik snap wel waarom hij zo gestresst is... ik heb hem na 1,5 jaar nu eindelijk een beetje op gewicht en wil dat graag zo houden. Ik kan dus enorm gefrustreerd worden alsie niet eet en ook wel mopperen op hem  :-[ Dat mopperen probeer ik niet meer te doen, maar hij voelt ws nog wel mijn irritaties....

Misschien voor ieders gemoedsrust dan maar aan de KVV, al weet ik niet of dat goed gaat qua ontlasing. Ivan heeft gauw diarree namelijk...
Door hannabelgje
#2166253
Fleur had een poos geleden hetzelfde, wel ruiken, mar niet willen eten. Niks te zien in haar bekje, van de DA een pijnstiller ingespoten gekregen en ze at weer. Hij dacht dat er toch op de een of andere manier irritatie was en dat was blijkbaar ook zo.
Door Irish
#2166286
Ik heb mijn Alexanderwerk nummer 10 binnen voor de katten, dus ik ga een tijdje voor hem malen en kijken hoe dat gaat.
En anders door de dierenarts in zijn bek laten kijken.
Door Irish
#2166348
Hij heeft net de gemalen fazant goed gegeten  :D
Is het btw erg dat ik (mogelijk) hagel meemaal?

En ik ga morgen wel me vleesmolen schoon maken, nu geen puf meer voor. Had ook al in het katten topic gevraagd, maar hoe doe ik dat?
Las iets van heet water en olie?
Door Lizzy
#2166512
Irish schreef: Hij heeft net de gemalen fazant goed gegeten  :D
Is het btw erg dat ik (mogelijk) hagel meemaal?

En ik ga morgen wel me vleesmolen schoon maken, nu geen puf meer voor. Had ook al in het katten topic gevraagd, maar hoe doe ik dat?
Las iets van heet water en olie?
Nee. Hagel is niet meer van lood. Nou ja, fijn voor je molen is het mogelijk niet, hoewel ik denk dat het er wel naast schiet. Ik maak de molen schoon met heet water en sop en daarna smeer ik er wat olijfolie op (omdat ik geen zonnebloemolie in huis heb).
Door Irish
#2167142
Ok.
Ik kijk het even aan hoe het zich ontwikkelt met het slecht eten. Mogelijk is er een teefje in de buurt loops en eet hij over een paar weken wel weer vertrouwd. Sowieso durft hij savonds niet meer buiten te eten, omdat er dan mogelijk wat van vuurwerk te horen is.
Mocht het erger worden dan ga ik wel even een bekinspectie bij de dierenarts doen.. hij deed vandaag ook mutserig met een super lekker zelf gedroogd stukje vlees... :-\
Door madeleine
#2168179
Thuis hebben we helaas nog een slechte eter (naast mijn kelpie dan). Zowel barf als kvv slaat ze met regel maat over.
Met name slaat ze veel gevogelte over maar helaas soms ook ander soort vlees.
We hebben al veel geprobeert (soort vlees, verschillend aanbieden etc. maar echt eten doet ze niet.

Heeft iemand nog een idee?
Door MJoze
#2168264
Wat minder voeren heeft hier goed geholpen. Ik bood een van mijn honden steeds iets meer aan dan ze eigenlijk wilde eten, hierdoor werd ze kieskeurig. Toen ben ik wat minder aan gaan bieden en nu eet ze eigenlijk alles. Volgens mij eet ze nu meer dan vroeger, gewoon omdat ze iedere dag haar bord leegeet.
Als ik denk dat ze iets minder lekker vindt geef ik haar dat eerst en krijgt ze de rest van haar voer pas als dat op is.

Groetjes, MJ
Door Irish
#2168713
Voor Ivan lijkt het beter te werken als ik hem 1x per dag eten geef, ipv 2.
Smorgens lijktie nog niet zo'n interesse te hebben in eten.
Blijf het wel raar vinden, het was een vreetschuur, maar mogelijk ook omdat hij zo verwaarloost was en veel te mager.
Misschien nu hij op gewicht is hij ook minder behoefte heeft aan eten.
Door Irish
#2178230
Inmiddels ben ik een tijdje bezig met malen en Ivan eet het gemalen goed.
Hij is nu zelfs nog 2 kilo aangekomen wat het in een totaal maakt van 11 kilo erbij in 1,5 jaar tijd.
Hij heeft nu ook wel een gewicht waarvan ik denk ja zo is het goed.
Ik heb alleen het idee dat hij door al dat gemalen spul eigenlijk helemaal geen honger heeft.
Hij eet het wel, soms op aandringen, maar is niet super enthousiast ofzo. Gister bijvoorbeeld wou hij zijn eten begraven in de tuin  :biggrin2: Mijn oerwolf :smitten:
Zaterdag heeft hij wel weer eendkarkas en lamstaartjes opgeknabbeld, maar zit daar vervolgens weer zo vol van dat hij zondag weer niks wou (tenzij het gemalen was)
Mogelijk moet ik voor hem een vastendag inlassen. Is alleen nu wat lastig omdat hij 2x per dag rust compositum krijgt vanwege vuurwerkangst.
Ik denk dat ik het tot en met de jaarwisseling even zo doe en als het dan weer wat rustiger is buiten weer ga kijken of hij op karkassen wil knagen.

Ohja, de ontlasting is wel weer echt ruk... Ik ga maar is proberen wat op te vangen voor een wormonderzoek.
Misschien dat wat eischaal toevoegen wat meer stevigheid geeft? Al was Kaatje laatst ook aan de dunnen en lees wel het een en ander over virusjes.
Laatst gewijzigd door Irish op ma 28 nov 2011, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#2178255
Fijn dat ie weer wat beter eet, als ie 2 kilo is aangekomen kan het zijn dat ie een wat voller gevoel heeft
en dus minder trek, misschien de ene dag maar weinig eten geven en de andere dag iets meer?  ;)
Door Irish
#2178351
Mja, mogelijk..
Zit even te kijken op de BARFrekenhulp, 2% is ongeveer 680 gram per dag, 2,5% 850 gram, 3% 1020 gram. Ik kijk even of zijn gewicht stabiel blijft met 2,5% procent.
Kunnen honden trouwens aan de diarree raken van het krijgen van probiotica? Ik heb van de Groene Os maar heb het idee sinds ze dat krijgen ze allebei diarree hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door