Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#262126
sylvia schreef: Omdat mijn honden het lekker vinden en ik het leuk vind om te geven en omdat ze uit gepureerde groenten toch wel vitaminen en mineralen kunnen halen.
Dit is erg vaag ::) om die reden geef ik ook Fyto. En....om hem af te laten vallen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262130
Truus schreef: Dit is erg vaag ::) om die reden geef ik ook Fyto. En....om hem af te laten vallen.
Nou dat is niet vaag hoor , een wolf eet ook groen in het wild maar hij eet geen pondje ongeboren mest.
Carnibest heeft voor mij als kvv ook het pre dat er groenten inzitten. De vitaminen en mineralen die in diverse groenten zitten kom je never nooit tegen in de fyto
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jantje
#262138
De hele fytomix , kruidenmix historie is altijd dubieus geweest.

Een dure, en merkwaardige vorm van buikvulling, perfect gepromoot door Bertus, die hiervoor eigenlijk een soort van standbeeld verdiend, niet omdat hij via het voeren van fytomix een toegevoegde waarde creeerde aan de hondenvoeding maar omdat hij , het klaargespeeld heeft een soort van "str*nt" te verpakken en te verkopen;
De fabrikant van Carnibest is hier gewoon klakkeloos mee op de commerciele kar gesprongen, mede ondersteund door de kvv verkopers op BP, en haast niemand durfde zijn mond opendoen , of je werd bijna van het forum gekeild.

Tja....... als voorverpakte, ongeboren mest , en goede verkoopspraatjes, bij 90 % van de BP-ers erin gaat als zoete broodjes ( het product werd hier herhaaldelijk geprezen ), dan stel ik me toch ook vragen over de rest van de kwaliteiten van kvv.

Wat ik niet begrijp is dat diegene die nu fytomix afschieten , dat in het verleden ophemelden.
Is dit geen hypocrisie?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262141
jantje schreef: De hele fytomix , kruidenmix historie is altijd dubieus geweest.

Een dure, en merkwaardige vorm van buikvulling, perfect gepromoot door Bertus, die hiervoor eigenlijk een soort van standbeeld verdiend, niet omdat hij via het voeren van fytomix een toegevoegde waarde creeerde aan de hondenvoeding maar omdat hij , het klaargespeeld heeft een soort van "str*nt" te verpakken en te verkopen;
De fabrikant van Carnibest is hier gewoon klakkeloos mee op de commerciele kar gesprongen, mede ondersteund door de kvv verkopers op BP, en haast niemand durfde zijn mond opendoen , of je werd bijna van het forum gekeild.

Tja....... als voorverpakte, ongeboren mest , en goede verkoopspraatjes, bij 90 % van de BP-ers erin gaat als zoete broodjes ( het product werd hier herhaaldelijk geprezen ), dan stel ik me toch ook vragen over de rest van de kwaliteiten van kvv.

Wat ik niet begrijp is dat diegene die nu fytomix afschieten , dat in het verleden ophemelden.
Is dit geen hypocrisie?
Ha Roger, wie hemelde de fyto ooit op dan?
Door jantje
#262148
wie fytomix ophemelde.......de archieven staan er bol van, dus je hoeft maar effe terug te zoeken en je zal het antwoord op jouw vraag vinden.

Weet je toevallig nog wie de enige was die het aandurfde om het af te schieten , en wie het aandurfde om de samenstelling van kvv in vraag durfde te stellen?

't kan verkeren zei Bredero !
Door Ordell
#262151
sylvia schreef: Nou dat is niet vaag hoor , een wolf eet ook groen in het wild maar hij eet geen pondje ongeboren mest.
Carnibest heeft voor mij als kvv ook het pre dat er groenten inzitten. De vitaminen en mineralen die in diverse groenten zitten kom je never nooit tegen in de fyto
Een wolf eet eerder ongeboren mest dan groente. En mocht hij groente eten heeft hij er niet veel aan, deze is immers niet gepureerd of gemalen of zo. Aangezien de wolf dit ook wel weet, eet hij dus nauwelijks groente, zelfs niet als hij honger heeft. En welke vitamine en mineralen er in fyto zitten is onbekend, net zoals onbekend is wat een hondenmaag met de vitamine en mineralen kan doen die in groente zit. Het maagzuur is dermate zuur dat deze vitamines en mineralen geen kans hebben om de darmwand te bereiken en dus niet opgenomen kunnen worden. Verder geeft het niks om groenten als aanvulling te geven, als maar 80% van de voeding uit prooidieren bestaat, maar nodig is zowel groente als fyto niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262154
jantje schreef: wie fytomix ophemelde.......de archieven staan er bol van, dus je hoeft maar effe terug te zoeken en je zal het antwoord op jouw vraag vinden.

Weet je toevallig nog wie de enige was die het aandurfde om het af te schieten , en wie het aandurfde om de samenstelling van kvv in vraag durfde te stellen?

't kan verkeren zei Bredero !
Ten eerste wat voor durf is er nodig om iets aan de kaak te stellen ? Ik ben overgestapt op barf omdat ik dat beter vind voor mijn honden , maar ik ben geen tegenstander van versvoer en dat zou jij ook niet moeten zijn. Kvv is 100.000 keer beter dan welk doodgekookt voer ook en heel veel barfers van de toekomst zijn de kvv voerders van vandaag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#262156
Maar hoe zit het dan met het poep eten van paarden (afgezien van de ontwormingsmiddelen), konijnen e.d.? Ik meen dat ik ooit eens heb gelezen dat dat juist goed is voor de darmflora ???.
En ik zie de fyto/kruidenmix juist als een iets verbeterde versie daarvan, omdat de darmen van kalf of schaap er nog niet alles hebben uitgehaald.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262158
Gino schreef: Een wolf eet eerder ongeboren mest dan groente. En mocht hij groente eten heeft hij er niet veel aan, deze is immers niet gepureerd of gemalen of zo. Aangezien de wolf dit ook wel weet, eet hij dus nauwelijks groente, zelfs niet als hij honger heeft. En welke vitamine en mineralen er in fyto zitten is onbekend, net zoals onbekend is wat een hondenmaag met de vitamine en mineralen kan doen die in groente zit. Het maagzuur is dermate zuur dat deze vitamines en mineralen geen kans hebben om de darmwand te bereiken en dus niet opgenomen kunnen worden. Verder geeft het niks om groenten als aanvulling te geven, als maar 80% van de voeding uit prooidieren bestaat, maar nodig is zowel groente als fyto niet.
Vitamines en mineralen die de darmwand niet bereiken is nieuw voor mij want dan haalt geen 1 vitamine of mineraal dat en een hond kan trouwens overleven op alleen groenten niet dat het ideaal is maar hij kan het wel, dus die vitaminen en mineralen halen de darmwand zeker wel.Feit is trouwens ook dat mijn honden altijd gras staan te happen en dat nu al twee weken niet hebben gedaan sinds die tijd krijgen ze 4 dagen in de week een eetlepel groenten.
Maar ik ben ervan overtuigd dat een hond het duizend keer beter doet op een vlees/bottenvoeding zonder groenten dan op groenten dieet zonder vlees en botten
Door Ordell
#262166
sylvia schreef: Vitamines en mineralen die de darmwand niet bereiken is nieuw voor mij want dan haalt geen 1 vitamine of mineraal dat en een hond kan trouwens overleven op alleen groenten niet dat het ideaal is maar hij kan het wel, dus die vitaminen en mineralen halen de darmwand zeker wel.Feit is trouwens ook dat mijn honden altijd gras staan te happen en dat nu al twee weken niet hebben gedaan sinds die tijd krijgen ze 4 dagen in de week een eetlepel groenten.
Maar ik ben ervan overtuigd dat een hond het duizend keer beter doet op een vlees/bottenvoeding zonder groenten dan op groenten dieet zonder vlees en botten
Dat laatste ben ik geheel met je eens. Daarom is het nogmaals niet erg om groentes te geven, als maar ongeveer 80% bestaat uit prooidieren, min of meer in de goede verhouding gegeven.
Ik geef trouwens 2x in de 3 weken fyto, bij de pensdag. En ik heb nog nooit een graseter gehad... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262167
Gino schreef: Dat laatste ben ik geheel met je eens. Daarom is het nogmaals niet erg om groentes te geven, als maar ongeveer 80% bestaat uit prooidieren, min of meer in de goede verhouding gegeven.
Ik geef trouwens 2x in de 3 weken fyto, bij de pensdag. En ik heb nog nooit een graseter gehad... ;)
o ik dacht dat je net schreef dat je geen fyto gaf ?

ze aten bij mij trouwens niet het gewone gras maar speciale sprietjes ???
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jantje
#262169
Waar staat er ergens dat ik tegenstander ben van kvv, en waar beweer ik dat brok beter is dan kvv?

Wat ik beweer, en altijd beweerd heb is dat fytomix , kruidenmix of hoe je het ook noemen wil, dure waardeloze buikvulling is.
Zelfs over de invulling van de functie als leverancier van probiotics heb ik serieus mijn twijfels, en als je effe een studie zou maken over de soorten bacterien en hun biotoop dan zou je ongeveer tot dezelfde konklusie komen als ik.

Wat ik verder ook altijd benadrukt heb , is dat het heel belangrijk is om te weten wat je voerd, en vermits er geen enkele fabrikant zijn samenstelling prijsgeeft , is voor mij kvv, niet hét van hét.
Vermits mijn honden hét van hét, verdienen vertrouw ik eerder op hetgeen ik zelf doe , dan op dat wat de fabrikant "zegt", maar niet garandeerd, wat er in zijn product zit.

Wil dit dan zeggen dat ik brok beter vind dan kvv ?

Fytomix is een mythe, in stand gehouden door BP-ers promotors van kvv. Wijs me een posting aan , in het verleden die fytomix , of kruidenmix "kraakte".

Fabrikanten en verkopers deden vlotjes mee, terwijl het merendeel van hun wist en weet dat het rommel is.
Hoever vertrouw je nog die fabrikanten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262179
jantje schreef: Waar staat er ergens dat ik tegenstander ben van kvv, en waar beweer ik dat brok beter is dan kvv?

Wat ik beweer, en altijd beweerd heb is dat fytomix , kruidenmix of hoe je het ook noemen wil, dure waardeloze buikvulling is.
Zelfs over de invulling van de functie als leverancier van probiotics heb ik serieus mijn twijfels, en als je effe een studie zou maken over de soorten bacterien en hun biotoop dan zou je ongeveer tot dezelfde konklusie komen als ik.

Wat ik verder ook altijd benadrukt heb , is dat het heel belangrijk is om te weten wat je voerd, en vermits er geen enkele fabrikant zijn samenstelling prijsgeeft , is voor mij kvv, niet hét van hét.
Vermits mijn honden hét van hét, verdienen vertrouw ik eerder op hetgeen ik zelf doe , dan op dat wat de fabrikant "zegt", maar niet garandeerd, wat er in zijn product zit.

Wil dit dan zeggen dat ik brok beter vind dan kvv ?

Fytomix is een mythe, in stand gehouden door BP-ers promotors van kvv. Wijs me een posting aan , in het verleden die fytomix , of kruidenmix "kraakte".

Fabrikanten en verkopers deden vlotjes mee, terwijl het merendeel van hun wist en weet dat het rommel is.
Hoever vertrouw je nog die fabrikanten.

Ik zeg nergens dat je brok beter vindt dan kvv alleen wel dat je erg minderwaardig doet tegen kvv voerders en op mij komt dat een beetje extreem over.
Ik heb jaren vertrouwd op de makers van kvv bij 1 was mijn vertrouwen onterecht en bij de andere twee hebben mijn honden het altijd heel goed gedaan.
Met je overduidelijke afkeer van kvv en daarmee dus ook een bepaalde minachting uitstralend naar de gene die dit aan hun hond voeren heb je meer kanss op mensen die je niet meer lezen dan op lezers en lezers leren.Buitendat begrijp ik nog steeds je geroep over kvv verkopers niet , de meeste die er hier zitten lopen hier niet mee te koop degene die dit wel doen worden op hun vingers getikt. Ik denk dat je een fout maakt ook met de mensen die een bepaald merk voeren en daar dik tevreden overzijn en dat ook zeggen, en dat mag natuurlijk.
Als je die hetze eens achter je laat en gewoon je meer dan interesante voedings verhalen eens neerzet , dan weet je misschien meer mensen te inspireren tot het voeren volgens de barf methode
Door jantje
#262188
Nitus, de bacterieflora die in de darm voorkomt is niet dezelfde bacterieflora die voorkomt in de pens (of gelijk welke van drie andere kamers) van een grazer.

Dus als je hond poep eet , dan krijg ie een andere bactieflora binnen dan die soorten die voorkomen in de pensinhoud.

je hebt drie soorten van samenlevingsvormen van micro-organisme,

1/parasitisme, en die moeten we niet,2/ het mutualisme, en dat zijn diegene die in de pensmaag de celluloze van de celwanden van het gras verteren en 3/ commensalisme en het is die laatste soort , die in evenwichtstoestand de darmflora uitmaakt.

de soorten die de celwanden van het gras verteren hoeven we niet in de darmflora van carnivoren.

Het enige nut van pensinhoud, buiten het spijzen van de bankrekening van de kvv fabrikanten, is buikvulling en ruwvezel, maar dan geef ik liever een handje vol kwaliteitsgranen of gf mixen waar ik precies van weet wat het is.
Door Ordell
#262191
sylvia schreef: o ik dacht dat je net schreef dat je geen fyto gaf ?

ze aten bij mij trouwens niet het gewone gras maar speciale sprietjes ???
Niet in de hoeveelheden zoals de meeste groentes geven. Een pakje van 250 gram door tweeen gedeeld, 2x in de 3 weken. Zonde om weg te gooien toch... ;D

Speciale sprietjes hoor je wel vaker, ik heb eigenlijk geen idee waarom sommige honden dit wel doen en een ander weer niet...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door