Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2155584
Heb ook een keer mixen gehad van SW en ook ribben. De ribben konden meteen de kliko in omdat ze kneiterhard waren. De mixen stonken ook behoorlijk. Zijn ook de kliko in gegaan.
Als ik de volgende keer weer iets wil ga ik toch weer naar het IC. Nadeel vond ik daar de laatste keer dat ik alles bevroren kreeg. Terwijl ik uitdrukkelijk om vers had gevraagd.
Door Martine-Tom
#2155617
Ben toch blij dit te lezen eigenlijk, ik zat er over te denken om een keer een groepsbestelling te regelen van SW maar die moeite ga ik mezelf nu besparen, voelt toch als "goedkoop is duurkoop"....
Door Antheman
#2155885
Ik heb t er uitgebreid met mijn man overgehad,... waren dit nu incidenten, kan gebeuren etc.

Maar ik moet helaas melden dat ik  vanmorgen een flinke spijker uit de lamspenslap haalde :-[ In de auto uitgebreid bediscussieerd..... Dat moet de schaap zelf opgevreten hebben.... Maar ja, een schaap leeft op gras of hooi.... kan bijna niet, hij maalt alles met zijn tanden.... Dus hoe komt die spijker in de pens??????

Ben altijd  erg tevreden geweest over SW. En hoop dat eigenlijk in de toekomst ook te kunnen blijven.
#2155895
schapen staan ook gewoon in de wei...
ook in runderpens kan je van alles vinden...
kijk, ik heb het met schapenvlees gehad maar wordt daar altijd keurig en zeer vriendelijk te woord gestaan, service is ook prima....
mevroi kruim heeft het keurig uitgelegt hoe het gaat met het keuren van vlees...
nu horen we enkel de narigheid, maar de goede dingen daar wordt dan niet meer over gepraat....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2155896
Antheman schreef: Ik heb t er uitgebreid met mijn man overgehad,... waren dit nu incidenten, kan gebeuren etc.

Maar ik moet helaas melden dat ik  vanmorgen een flinke spijker uit de lamspenslap haalde :-[ In de auto uitgebreid bediscussieerd..... Dat moet de schaap zelf opgevreten hebben.... Maar ja, een schaap leeft op gras of hooi.... kan bijna niet, hij maalt alles met zijn tanden.... Dus hoe komt die spijker in de pens??????

Ben altijd  erg tevreden geweest over SW. En hoop dat eigenlijk in de toekomst ook te kunnen blijven.
Mwah een spijker in de pens...niet funny natuurlijk, maar dat kan gebeuren. Beetje vuile runderpens biedt soms een scala aan spijkers, stukken prikkeldraad en al het andere wat koe voor de bek gekregen heeft, dus dat zal met schapepens niet anders zijn.
Door Ramses1
#2155906
Heb 1 keer een SW bestelling gedaan.
Behalve dat de geiten snippers geen snippers waren maar 1 plak dik vet met nagenoeg geen vlees, zag het er allemaal prima uit.
Hond vond alles lekker en niks aan de hand.
Toch zal het bij 1 keer blijven, ik bestel er echt niets meer.
Vind een levercyste echt te goor voor woorden en een spijker slaat werkelijk alles.
Door Ramses1
#2155910
@ vanaalst, klopt helemaal.
Nu hoor je alleen alle nare dingen, jullie hebben vast al jaren lang naar tevredenheid vlees gekocht.
Iedereen staat vrij om te bestellen waarje wil.
Mijn 1e ervaring was maar zozo, niet ontevreden maar ook niet geweldig.
Ik doe het alleen niet meer en zoek gewoon verder, slagers zat toch :)
Door smulpaap
#2155947
Ik heb ook  eens precies het scherpste puntje van een aardappel schilmesje uit de lamsnieren gehaald

En ik heb een maand of drie geleden ook eens heel ranzige longen gekregen , pussig groen zeg maar . Ik heb mijn verkooppunt erover ingelicht en er is werk van gemaakt , en ik kreeg gewoon een kilo nieuwe lamslongen , die er nadat er melding over is gemaakt nu wel goed uitzien
Door Nathascha
#2155968
Ik heb SW gemaild. Want hier praten over vlees en vervolgens de mensen waarom het gaat er niet over inlichten vind ik niet kunnen. Hier onderstaand zijn antwoord.
Verder heeft ook het slachthuis waar hij zijn vlees vandaan heeft 100 lamskoppen  aangeboden, die volgende week GRATIS opgehaalt kunnen worden bij SW, gewoon als extraatje. :)
Wat jullie er verder mee doen is aan jullie. Maar ik vind het eigelijk wel fijn, toch hierover even gemaild te hebben met SW.

-------------------------------------------------------------------

Beste Natascha,

Wij verkopen ABSOLUUT geen vlees dat niet gekeurd is, wij werken enkel met de grootste slachthuizen in Nederland en daar wordt dagelijks streng gecontroleerd.. Alles wat bij ons ingekocht wordt is voornamelijk bestemd voor humane consumptie. Dus alles wat verkocht wordt aan de barfers kunt U bij ons ook terugvinden in de toonbank, daar wordt verder geen onderscheid gemaakt tussen hond en mens! Ik heb dit probleem ook uitgelegd aan de slachthuis waar al onze orgaanvlees vandaan komt, hij antwoorde met dit: Je kan niet verwachten van de keurmeester dat ze alle levers en longen van de honderden lammeren en geiten per dag insnijden om te kunnen zien of er wat mee aan de hand is, de keurmeester is echter wel kritisch op het orgaanvlees!

Zulke ongelukjes als dat long en lever dat werd verkocht door ons dat is orgaanvlees dat is ontsnapt uit de keuring. Wij verkopen zoveel orgaanvlees dagelijks en zoiets kan voorkomen, wij vergoeden dan ook alles aan de klant. Ik behandel alle barfmensen met alle respect en los altijd alle problemen op die er zijn, de meeste weten dat ook wel!

Ik hoop dat alles nu duidelijk is voor U!

Mvg,

Islam Centrum West
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2155979
Nathascha schreef: Ik heb SW gemaild. Want hier praten over vlees en vervolgens de mensen waarom het gaat er niet over inlichten vind ik niet kunnen. Hier onderstaand zijn antwoord.
Verder heeft ook het slachthuis waar hij zijn vlees vandaan heeft 100 lamskoppen   aangeboden, die volgende week GRATIS opgehaalt kunnen worden bij SW, gewoon als extraatje. :)
Wat jullie er verder mee doen is aan jullie. Maar ik vind het eigelijk wel fijn, toch hierover even gemaild
Ze zijn hier overigens ook gewoon lid. :)
Door millyckk
#2156057
Voer zelf compleet per dag, behalve pens. Dat houdt in dat alle orgaan in kleine stukken van 30 gram gaat. Op die manier denk ik niet dat er onregelmatigheden aan mijn aandacht kunnen ontsnappen :biggrin2: Ben ook wel eens de mist in gegaan met bepaalde leveringen, ook van andere leveranciers  ;)

Orgaan voer ik sinds een jaar alleen bio, daar zal best ook wel eens iets mis mee kunnen zijn, maar het geeft me toch een geruster gevoel!
Door Lizzy
#2156130
Spijkers in pens moet gewoon kunnen hoor. Ja, vervelend voor ons, maar elke barfer leert links of rechtsom een keer dat je pens gewoon even moet bekijken, voor je het te eten geeft. Dat kan echt bij iedere slagerij gebeuren. Schapen en koeien vreten nou eenmaal dingen die in de wei liggen en soms liggen daar dingen die er 'niet thuis horen', vreet het schaap (of koe op) en dat hoopt zich op in de pens. Zo hebben mensen al prikkeldraad, glas, spijkers, stukken hout, echt van alles gevonden in de pens, ongeacht waar deze vandaan komt.

Slagerij West is hier lid. Dus ze hebben dit topic ook gezien en zijn wel op de hoogte hoor. En weet je, het gaat er gewoon om dat ze goede  spullen moeten verkopen, punt. En doe je dat niet, komt dat in de publiciteit. Ja, zo werkt dat. Slechte kwaliteit betaald zich op den duur niet uit. Les voor ons, les voor hen.

Misschien moeten wij barfers niet altijd en eeuwig voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Want dat gaat gewoon niet. Kwaliteit kost geld. En ik zie al zo lang Barfplaats bestaat dat het vaak niet om kwaliteit draait, maar om wat iets kost. En toen ik begon met BARF kostte een stuk vlees voor de hond tussen de 4 en 6 euro per kilo. Dus de meeste van jullie zijn - is niet lullig bedoelt - gigantisch verpest, met de laagste van de laagste prijzen. Maar goed, sommige mensen gaan niet eens meer zelf samenstellen omdat het zo gezond is maar omdat het zo goedkoop is. En op kwaliteit wordt nog nauwelijks gelet. Ik zie af en toe foto's van vlees voorbij komen dat ik denk "hoe kun je dat aan je hond voeren?". In alle redelijkheid, een leuk stukje vlees voor de hond hoeft vandaag de dag geen 4 tot 6 euro de kilo meer te kosten. Maar de bedragen die nu af en toe worden betaald, ja sorry hoor, maar daar kun je niks fatsoenlijks van verwachten.....

Dus tja, ik vind dat wij zelf-samenstellers scherper moeten zijn op kwaliteit (mijn mening) en de slagerijen moeten leren dat wij geen troep aan onze honden voeren. Zo houden we elkaar scherp.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door