Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2156170
Lizzy schreef: Spijkers in pens moet gewoon kunnen hoor. Ja, vervelend voor ons, maar elke barfer leert links of rechtsom een keer dat je pens gewoon even moet bekijken, voor je het te eten geeft. Dat kan echt bij iedere slagerij gebeuren. Schapen en koeien vreten nou eenmaal dingen die in de wei liggen en soms liggen daar dingen die er 'niet thuis horen', vreet het schaap (of koe op) en dat hoopt zich op in de pens. Zo hebben mensen al prikkeldraad, glas, spijkers, stukken hout, echt van alles gevonden in de pens, ongeacht waar deze vandaan komt.

Slagerij West is hier lid. Dus ze hebben dit topic ook gezien en zijn wel op de hoogte hoor. En weet je, het gaat er gewoon om dat ze goede  spullen moeten verkopen, punt. En doe je dat niet, komt dat in de publiciteit. Ja, zo werkt dat. Slechte kwaliteit betaald zich op den duur niet uit. Les voor ons, les voor hen.

Misschien moeten wij barfers niet altijd en eeuwig voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Want dat gaat gewoon niet. Kwaliteit kost geld. En ik zie al zo lang Barfplaats bestaat dat het vaak niet om kwaliteit draait, maar om wat iets kost. En toen ik begon met BARF kostte een stuk vlees voor de hond tussen de 4 en 6 euro per kilo. Dus de meeste van jullie zijn - is niet lullig bedoelt - gigantisch verpest, met de laagste van de laagste prijzen. Maar goed, sommige mensen gaan niet eens meer zelf samenstellen omdat het zo gezond is maar omdat het zo goedkoop is. En op kwaliteit wordt nog nauwelijks gelet. Ik zie af en toe foto's van vlees voorbij komen dat ik denk "hoe kun je dat aan je hond voeren?". In alle redelijkheid, een leuk stukje vlees voor de hond hoeft vandaag de dag geen 4 tot 6 euro de kilo meer te kosten. Maar de bedragen die nu af en toe worden betaald, ja sorry hoor, maar daar kun je niks fatsoenlijks van verwachten.....

Dus tja, ik vind dat wij zelf-samenstellers scherper moeten zijn op kwaliteit (mijn mening) en de slagerijen moeten leren dat wij geen troep aan onze honden voeren. Zo houden we elkaar scherp.
Mooi gezegd.

Bij mij begon het om de kosten, goede brok leek duurder dan vlees, van brok werd Tom ziek dus de keus was makkelijk gemaakt.
Ik begon met Smuldier, via AHV naar Barf gegaan, als je dan leest over de mega goedkope stukken vlees lijkt het goedkoop, mij is het nooit gelukt, de keren dat ik goedkoop iets kreeg was het meestal troep.
Ik betaal nu ong. 3 euro de kilo gemiddeld genomen en dan is het tenminste kwaliteit en service.
Door Wendi
#2156387
Lizzy schreef: Spijkers in pens moet gewoon kunnen hoor. Ja, vervelend voor ons, maar elke barfer leert links of rechtsom een keer dat je pens gewoon even moet bekijken, voor je het te eten geeft. Dat kan echt bij iedere slagerij gebeuren. Schapen en koeien vreten nou eenmaal dingen die in de wei liggen en soms liggen daar dingen die er 'niet thuis horen', vreet het schaap (of koe op) en dat hoopt zich op in de pens. Zo hebben mensen al prikkeldraad, glas, spijkers, stukken hout, echt van alles gevonden in de pens, ongeacht waar deze vandaan komt.

Slagerij West is hier lid. Dus ze hebben dit topic ook gezien en zijn wel op de hoogte hoor. En weet je, het gaat er gewoon om dat ze goede  spullen moeten verkopen, punt. En doe je dat niet, komt dat in de publiciteit. Ja, zo werkt dat. Slechte kwaliteit betaald zich op den duur niet uit. Les voor ons, les voor hen.

Misschien moeten wij barfers niet altijd en eeuwig voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Want dat gaat gewoon niet. Kwaliteit kost geld. En ik zie al zo lang Barfplaats bestaat dat het vaak niet om kwaliteit draait, maar om wat iets kost. En toen ik begon met BARF kostte een stuk vlees voor de hond tussen de 4 en 6 euro per kilo. Dus de meeste van jullie zijn - is niet lullig bedoelt - gigantisch verpest, met de laagste van de laagste prijzen. Maar goed, sommige mensen gaan niet eens meer zelf samenstellen omdat het zo gezond is maar omdat het zo goedkoop is. En op kwaliteit wordt nog nauwelijks gelet. Ik zie af en toe foto's van vlees voorbij komen dat ik denk "hoe kun je dat aan je hond voeren?". In alle redelijkheid, een leuk stukje vlees voor de hond hoeft vandaag de dag geen 4 tot 6 euro de kilo meer te kosten. Maar de bedragen die nu af en toe worden betaald, ja sorry hoor, maar daar kun je niks fatsoenlijks van verwachten.....

Dus tja, ik vind dat wij zelf-samenstellers scherper moeten zijn op kwaliteit (mijn mening) en de slagerijen moeten leren dat wij geen troep aan onze honden voeren. Zo houden we elkaar scherp.
Helemaal mee eens!
Door KarinM
#2156487
Ja die longen waren van mij die had ik ook daar gekocht heb daar ook niet meer vlees gehaald eerlijk gezegd. Bij IC of Richards vers voer geen problemen meer gehad met longen.


Karin
Door Lizzy
#2156690
lianneke schreef: Sorry, maar ik ben even de weg kwijt, de SW in dit topic is dit nu Islam Centrum BV Rotterdam
Wolphaertsbocht 224
of Slagerij Islam Centrum BV
Schiedamseweg 157a

Lianne
In dit topic praten we over Slagerij West.

Die zich ook noemt Slagerij Islam Centrum West. Ze zitten op de Schiedamseweg 157a.
Door Ramses1
#2159677
Schapen en koeien vreten nou eenmaal dingen die in de wei liggen en soms liggen daar dingen die er 'niet thuis horen', vreet het schaap (of koe op) en dat hoopt zich op in de pens. Zo hebben mensen al prikkeldraad, glas, spijkers, stukken hout, echt van alles gevonden in de pens, ongeacht waar deze vandaan komt.
Tjonge.... Nooit geweten dat die beesten dat allemaal eten. Ben toch wel een stadse meid die in de polder woont geloof ik  ::)
Misschien moeten wij barfers niet altijd en eeuwig voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Want dat gaat gewoon niet. Kwaliteit kost geld. En ik zie al zo lang Barfplaats bestaat dat het vaak niet om kwaliteit draait, maar om wat iets kost. En toen ik begon met BARF kostte een stuk vlees voor de hond tussen de 4 en 6 euro per kilo. Dus de meeste van jullie zijn - is niet lullig bedoelt - gigantisch verpest, met de laagste van de laagste prijzen. Maar goed, sommige mensen gaan niet eens meer zelf samenstellen omdat het zo gezond is maar omdat het zo goedkoop is. En op kwaliteit wordt nog nauwelijks gelet. Ik zie af en toe foto's van vlees voorbij komen dat ik denk "hoe kun je dat aan je hond voeren?". In alle redelijkheid, een leuk stukje vlees voor de hond hoeft vandaag de dag geen 4 tot 6 euro de kilo meer te kosten. Maar de bedragen die nu af en toe worden betaald, ja sorry hoor, maar daar kun je niks fatsoenlijks van verwachten.....
Zo is het. Mijn hond Barft nog niet zo lang en ik kom dus net kijken maar ik ben het er helemaal mee.
En dat ik Barf voer is omdat het gezonder is. Echt goedkoop voeren doe je met een zak bokken uit de supermarkt.
Ik heb er gewoon ontzettend veel plezier in, het inkopen, verwerken, lekkere maaltijden samenstellen en dan mijn hond zien smullen!!!) Heerlijk toch zo'n hobby.

Karkas is goedkoop en orgaan ook en dan koop je er mooi spiervlees bij. En mooi vlees koop je leuk in via Barfplaats. Mooi toch!
Door _Sandra_
#2163489
Ben even een tijdje weg geweest.... en moest veel nalezen. niet verwacht dat er zoveel reacties op zouden komen.

De tumor of cyste zat echt binnen in de lever. Ik had een kilo besteld en die heb ik in stukken gesneden en toen bij het inpakken niet gezien. Ik heb geen gekke vlekken of zo gezien aan de buitenkant toen, want dan zou ik wel beter gekeken hebben. Het was mooi glad van structuur en zonder vlekken. En natuurlijk kan er dan zoiets in zitten.
Dus dat zoiets ook wel eens in KVV beland kan ik inkomen, die gaan het ook niet in kleine stukjes hakken eerst. ik vraag mij eigenlijk af of het wel kwaad zou kunnen, want de cellen zijn dood. Tuurlijk heb je het liever niet, maar buiten dat het goor is geloof ik niet dat je hond er ziek van wordt.

Dus ik kan SW wel mailen en de foto sturen, maar logischerwijs kunnen zij daar niets mee.

Waarom ik bij SW bestelde? Niet vanwege de prijs, maar vanuit de gedachte: als veel mensen hier bestellen zal de kwaliteit wel goed zijn.
Dus als de mensen die weten waar de kwaliteit goed is die mij willen doorsturen, dan zeer graag (kan evt. per pb). Volgens mij hoort lupa hier ook bij, toch? Die zit lekker dichtbij  :)

PS: orgaan goedkoop? Mijn ervaring is dat dit juist wat duurder is in zijn algemeenheid.
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op zo 13 nov 2011, 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door johanna25
#2463384
Lizzy schreef: De foto is van Barfplaats verdwenen maar wie wat bewaard: die heeft wat! Voila.

Afbeelding
was toevallig even aan het rondsnuffelen, gefeliciteerd dit is volgens mij de smerigste foto op Barfplaats
Door johanna25
#2463557
het ging over iets smerigs wat bij sw vandaan kwam en een soort tumor achtige viezigheid bevatte, dus ik denk dat dit er ook mee te maken heeft het komt uit dit topic
a real dirty picture
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door