Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#2136066
Illa is dus effectief zwanger.
Nu, ondertussen weegt ze 5kg meer dan voordien (haar voeding bleef tot op vandaag onveranderd)
Bij de dekking woog ze 46.1kg en kreeg ze 3.5% van haar lichaamsgewicht, namelijk 1635g/dag.
Dit gewicht bleeg hetzelfde wat op haar huidig lichaamsgewicht dus overeenkomt met 3.1%...

Nu een stomme vraag misschien...
Blijf ik voort gaan op de 46.1kg die ze woog en verhoog ik haar voeding gewoon naar 4%
OF
Ga ik voort op haar huidig gewicht namelijk 51.2kg en zet ik ze op 3.5%

Zowiso moet ze vanaf volgende week extra krijgen (dan is ze 6 weken).
Haar co - owner had gezegd vanaf dan 50% extra te geven (dus 1.5 portie voer) en vanaf 8 weken tot dat de pups niet meer drinken nog eens 50% extra dus 2x haar normale portie. Nu hij is gewend brok te geven... Hoe zit dat met vers?
Want als ik voort ga op haar gewicht nu: 51.2kg > 3.5% = 1792g/dag x 1.5 = 2688g/dag dat is volgens mij VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te veel!
#2136172
Ik begin de 7e week meer te voeren, totdat ze vlak voor de bevalling 150%  krijgt van de hoeveelheid voer van voor de dekking. 
Mijn teefje van 20 kg was de laatste keer krap 5 kg aangekomen, er zaten 7 gezonde puppies in.
Door Lizzy
#2136291
Vuistregel voor de hoeveelheid voer die je moet voeren: in de eerste weken blijf je dezelfde hoeveelheid voer geven. Pas vanaf een week of 6 a 7 ga je meer voeren. Afhankelijk van de behoefte van de teef en of zij een groot of klein nest gaat krijgen zul je ongeveer 20% a 30% meer voer moeten gaan geven. Na de bevalling gaat de hoeveelheid voer pas echt fors omhoog. Een te dikke teef tijdens de bevalling bevalt minder makkelijk dan een teef die niet te dik is. Te dun is niet goed maar te dik ook beslist niet. Na de dracht mag zij zo vaak en zoveel eten als ze wil, zeker wanneer ze een groot nest heeft. Het mooiste is om de bevallen teef weer snel op haar gewicht (of ietsjes meer) te krijgen dan voor de dracht.
Uit: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 164.0.html
Door Dacelo
#2136479
Leuk hoor, gefeliciteerd!
Mijn teefje at de laatste 2 weken van haar zwangerschap vrijwel niet meer. Ik had tot in de puntjes uitgerekend wat ze wel en niet mocht en hoeveel etc etc.  >:( Toen het erop aan kwam was ik allang blij als ze maar iets pakte.. Er kwamen uiteindelijk 8 kerngezonde vreetertjes uit en toen ging ze gelukkig zelf ook weer meer eten..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door