Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimi
#2127589
Hallo!

Zaterdag schakelen we eindelijk over op vers voer.
Tot op vandaag kreeg Cooper brokken (dog lovers gold). Mij werd aangeraden om 1 dag te vasten (morgen dus) en dan zaterdag te starten met zn vers.
Nu hoorde ik op HV dat het niet mag met een hond die geen vers voer gewoon is...
Wat is het nu, vasten ja of neen?
Door nienk
#2127598
er zijn nogal wat verschillende meningen over wat de juiste manier is om van brokken over te gaan op vers.

ik zeg, vasten nee.
Door Mevroi Kruim
#2127814
Vasten moet een hond leren, voor de veiligheid. Dus als je hond tot nu toe brokken heeft gegeten en niet gewend is aan vasten zeg ik ook nee, voorlopig althans. Ik snap het idee wel, eerst het lijf leeg van de brokken en dan pas vers erin maar ik denk niet dat het nodig is. Er zijn zat mensen die brok en vers combineren zonder enig probleem, mits niet in dezelfde maaltijd. Dus ik zou het niet doen, gewoon de brokken weg en vers in de bak.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2128260
van vasten krijgt hij extra honger en dan zou hij de kvv beter kunnen accepteren. Maar als je hond geen al te grote kniesoor is, lijkt me dat niet nodig.

Vasten doet iig niets op het gebied van de fysieke overschakeling, dus wat dat betreft is het niet nodig of beter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door