Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#2129217
IraPablo schreef: Wat leuk; ook een husky.
Ik heb er helaas maar 1, en Barf bevalt uitstekend.
Is het onder de 15 graden voer ik 550 gram, als de temperatuur er boven komt (regelmatig) dan wordt het 475 gram (incl. groente).
Doe ik dat niet, dan blijft er in de zomer altijd eten over en staat ie in de winter te bedelen om meer.
Je bent er zelf vast ook wel achter dat een husky blijkbaar zelf ook weet hoeveel ie nodig heeft.
Hou er vast rekening mee dat een husky niet dol is op groente. Aan de binnenkant van een karkas verstoppen werkt aardig.
Lever en nier eet hij hier ook niet graag, maar een eetlepel zalmolie er doorheen werkt perfect.
Ook is hij liever lui dan moe; spiervlees of pens in 1 geheel wordt niet gegeten; pas als ik een schaar ga pakken (het kan dan goed een uur of 4 later zijn dan dat hij zijn bak eten kreeg) komt hij erbij. Blijkbaar moet spiervlees en orgaan in kleine stukjes om naar binnen te slurpen.
Niks scheuren en trekken of poten gebruiken.
Een compleet parelhoenkarkas is favoriet en kraakt hij binnen een minuutje naar binnen. Heeft hij het eerst uit z'n bak gehaald en op de grond gelegd, dan wordt het daarna versjouwd naar de bench en wordt het opgegeten. De plek op de vloer waar het even lag en een klein plekje te zien is, gaat hij dan ook niet op staan. Hij wil geen vieze voeten.
Wahaha, en ik dacht dat die van mij een miep was! Onze Scotch heeft er acht (8 ) maanden over gedaan om vers voer te accepteren, en in die acht maanden heb ik alle trucs uit de doos gehaald. Maar toen hij om was, was hij ook echt om, en nu staat hij te zingen om zijn voerbak iedere avond, en hij eet 'm altijd leeg. Dat was vroeger wel anders, toen liet hij zijn bak rustig twee dagen onaangeroerd staan.
Op groenten is Scotch juist helemaal verzot, daar hoef ik ook geen trucjes (mixen met pens en zo) mee uit te halen. Hij krijgt 600 gram per dag, zomer en winter. Ik doe 's winters ook geen huskydingen met 'm, trouwens. Hij is namelijk een halve labrador, en dus ligt ie 's winters liever voor de open haard op een warm dekentje, met één oog gericht op de barfhap van de kat... ::) :biggrin2:


O, en sabje: welkom op bp!
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2130203
Anne in Duitsland schreef: Wahaha, en ik dacht dat die van mij een miep was! Onze Scotch heeft er acht (8 ) maanden over gedaan om vers voer te accepteren, en in die acht maanden heb ik alle trucs uit de doos gehaald. Maar toen hij om was, was hij ook echt om, en nu staat hij te zingen om zijn voerbak iedere avond, en hij eet 'm altijd leeg. Dat was vroeger wel anders, toen liet hij zijn bak rustig twee dagen onaangeroerd staan.
Op groenten is Scotch juist helemaal verzot, daar hoef ik ook geen trucjes (mixen met pens en zo) mee uit te halen. Hij krijgt 600 gram per dag, zomer en winter. Ik doe 's winters ook geen huskydingen met 'm, trouwens. Hij is namelijk een halve labrador, en dus ligt ie 's winters liever voor de open haard op een warm dekentje, met één oog gericht op de barfhap van de kat... ::) :biggrin2:


O, en sabje: welkom op bp!
Pas op met wat je zegt hè!  ;) Niet alle labradors liggen in de winter voor de haard en te wachten op een barfhap.

Welkom Sabje!
Door Anne in Zweden
#2130453
WillyP schreef: Pas op met wat je zegt hè!  ;) Niet alle labradors liggen in de winter voor de haard en te wachten op een barfhap.

Welkom Sabje!

:sofa:

Laat ik me beperken tot de opmerking dat Scotch papa duidelijk niet uit een werklijn afkomstig is...  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2130673
Anne in Duitsland schreef:
:sofa:

Laat ik me beperken tot de opmerking dat Scotch papa duidelijk niet uit een werklijn afkomstig is...  :biggrin2:
;D ;D Ik begrijp je helemaal!!
Door Bishy
#2131519
IraPablo schreef: Heeft hij het eerst uit z'n bak gehaald en op de grond gelegd, dan wordt het daarna versjouwd naar de bench en wordt het opgegeten. De plek op de vloer waar het even lag en een klein plekje te zien is, gaat hij dan ook niet op staan. Hij wil geen vieze voeten.
;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door