Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2117692
Ik wil morgen konijnenklokhuis (hart,long,strot) gaan drogen. Iemand hier ervaring mee? Zo ja hoe lang laten jullie het drogen?
Door Heutink
#2117836
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoelang ik het laat drogen :-[ ;) Ik kijk na een uur of 8-10 een keer hoe het ermee staat. Maar ik vind het wel mooi spul om te drogen, dus dat bevalt mij prima
Door TMG1961
#2117837
het ligt er nu een dikke 2 uur in en net de roosters gerouleerd, ik bekijk vanavond rond 6 uur hoe het eruit ziet, indien nodig laat ik het nog evenentjes erin liggen.
Door nienk
#2117915
hier ligt het er bij elkaar denk ik zo'n 15 uur in. dan is het mooi droog knapperig en makkelijk te breken. maar het lijkt wel zo te zijn dat de ene droger de andere niet is, dus dat het niet bij iedereen even lang duurt voordat hetzelfde product net zo droog is.
Door TMG1961
#2118057
Ze liggen er nu een uurtje of 8 in en de hartjes beginnen langzaam op te drogen, zet ze voor vannacht uit en dan morgen nog een paar uurtjes drogen
Door marjan23
#2118451
Die heb ik eerder ook gedroogd, met succes!
Heb ze wel heel lang laten drogen en heb nog steeds een klein bakje over die gewoon goed is :biggrin2:
Door TMG1961
#2118536
ze hebben nu alles bij elkaar een uurtje of 14 erin gezeten maar echt helemaal droog zijn de hartjes nog niet. Denk dat ik ze nog een paar uurtjes aanzet.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2123301
reken maar op nog eens 14 uur als je de organen heel hebt gelaten. Anders is alleen de buitenkant droog.
Door TMG1961
#2123491
Ik heb ze er in totaal een 18 uur in gehad. Ze schijnen goed in de smaak te vallen. Pixie heeft ze nog niet gehad, die van haar liggen nog in de vriezer
Door bordie
#2124009
ik wil ook weer drogen.... :( :( :(
heb al een aardig tonnetje gedroogde snacks liggen maar vind t drogen zo leukkkk :biggrin2: :biggrin2: :P

moet wachten op aximax tot ze een nieuwe sturen.... en nou maar hopen dat ie t langer doet
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door