Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#256944
Goh net een grote fles lijnzaadolie gekocht :( en ik stond nog te twijfelen in de winkel tussen lijnzaadolie en visolie. Ik zag bij visolie ook omega-6 vetzuren staan dus dacht ik dat heb ik niet nodig dan maar de lijnzaadolie met alleen de omega-3. :-\

groetjes Trudie
Door Stephanie
#256950
Lizzy schreef: Nou ja, eigenlijk geldt hetzelfde: nee, op zich niet, maar meestal is de omega 3 vetzuur leverancier lijnzaadolie. En ik vind visolie beter. Overigens heeft een hond geen extra niet actieve omega 6 vetzuren nodig. Dat zit meer als voldoende in rauwe voeding. En een teveel aan omega 6 kan schadelijk zijn. Omega 9 vetzuren hebben voor de hond geen bewezen positieve werking. Dus als je goedkoper (en in mijn ogen beter ook) uit wilt zijn dan zou ik zelf visolie gaan geven.
Oh oke, nou op naar de Hema dan maar ;) Bedankt
Door Laura2004
#256987
Lizzy schreef: Nou ja, eigenlijk geldt hetzelfde: nee, op zich niet, maar meestal is de omega 3 vetzuur leverancier lijnzaadolie. En ik vind visolie beter. Overigens heeft een hond geen extra niet actieve omega 6 vetzuren nodig. Dat zit meer als voldoende in rauwe voeding. En een teveel aan omega 6 kan schadelijk zijn. Omega 9 vetzuren hebben voor de hond geen bewezen positieve werking. Dus als je goedkoper (en in mijn ogen beter ook) uit wilt zijn dan zou ik zelf visolie gaan geven.
Wat geef jij dan voor olien Lizzy? En hoeveel?
Door Lizzy
#256989
Red_Hunter schreef: Goh net een grote fles lijnzaadolie gekocht :( en ik stond nog te twijfelen in de winkel tussen lijnzaadolie en visolie. Ik zag bij visolie ook omega-6 vetzuren staan dus dacht ik dat heb ik niet nodig dan maar de lijnzaadolie met alleen de omega-3. :-\

groetjes Trudie
Lekker opmaken! Lijnzaadolie is zeker NIET slecht hoor!
Door Lizzy
#256991
Laura2004 schreef: Wat geef jij dan voor olien Lizzy? En hoeveel?
Ik geef een keer of 3 a 4 per week visolie, 1 capsule van de Hema per hond (Dalmaat). Ik geef in de winter 2 keer per week een miniscuul klein beetje levertraanolie (ongeveer 3/4 theelepel per hond) en ik geef 1 keer per week een dessertlepel tarwekiemolie per hond, in de vette vismaaltijd.
Door Lizzy
#256992
Cujo schreef: Wat is beter visolie of zalmolie? of wissel je die gewoon af?
Ik vind zelf visolie beter omdat dit meestal gemaakt wordt uit wild gevangen vissen (meestal sardien, makreel enzo). De meeste zalmolie is van gekweekte zalm. Deze bevat minder omega 3 vetzuren als zijn wilde soortgenoot en deze bevat ook kankerverwekkende stoffen. Ik mijd zalmolie daarom als de pest, tenzij deze afkomstig is van wilde zalm.

Nu bevat wilde vis natuurlijk ook metalen door de vervuiling van het zeewater. Maar bij mijn weten bevat het niet in die mate kankerverwekkende stoffen als gekweekte zalm.
Door Laura2004
#256995
Lizzy schreef: Ik geef een keer of 3 a 4 per week visolie, 1 capsule van de Hema per hond (Dalmaat). Ik geef in de winter 2 keer per week een miniscuul klein beetje levertraanolie (ongeveer 3/4 theelepel per hond) en ik geef 1 keer per week een dessertlepel tarwekiemolie per hond, in de vette vismaaltijd.
Dan krijgen ze bij mij echt te veel. Ze krijgen bij mij iedere dag een dessertlepel: lijnzaadolie, tarwekiemolie en olijfolie en twee keer in de week een dessertlepel levertraan. :-[
Ik denk dat ik maar heel erg ga minderen met de olien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door