Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2112642
Ik heb bv deze ribben van het hert . Heb even een foto voor je gemaakt , ik had ze net uit de vriezer gehaald . Je ziet de bovenkant en de onderkant van de ribben op de foto
Deze ribben daar kom ik zo doorheen , bij wijze van spreken met een scherp mes

Afbeelding
#2112779
Ramses1 schreef: Even een vraagje over deze ribben van Bordie, zou je die kunnen malen en dan met spiervlees "verrijken" tot een mooie vleesmix?

Ben benieuwd.

Ramses/Jess
Dat zou kunnen....als je een molen zou vinden die hier niet acuut op doorbrand :-X
#2113029
Dat zou kunnen....als je een molen zou vinden die hier niet acuut op doorbrand
Eerst fijn meppen met een mokerhamer en dan malen en hopen dat de vlammen er niet uitslaan
Hihihi, ik heb een geweldige gehaktmolen :)

Maar het kan dus wel, kaal vleesbot mengen met mooi spiervlees in een 50-50 verhouding.
Kale schapen/geiten botten en bv. konijnenvlees of zo dat wordt vast een smakelijke mix?

Ik heb al wel een gans gemalen en dat was 70% vlees en 30% bot of zoiets en hoorde bij elkaar zal ik maar zeggen..
70-30 ik denk dat ik dat best voor de afwisseling kan eens geven?
Ramses is nog maar 11 maanden en kan best wat extra's gebruiken zo in de groei? Of trek ik dan de verhoudingen scheef?
#2113035
Anne in Duitsland schreef:Dat verschilt per hond, maar de ontlasting is meestal wel een goede indicatie: als die echt een tijdje goed is (dus zonder duidelijk zichtbare stukjes onverteerd bot, en mooie keutels waar je meteen de hele buurt bij wilt roepen om te komen bewonderen, zo trots als je je voellt! :biggrin2:) ) dan kun je meestal wel met zwaarder geschut beginnen. (...)
:rotflmao:
#2113110
  Klopt toch?! Ik heb dat regelmatig, dat ik wildvreemde voorbijgangers wil aanklampen om ze een blik te laten werpen op "onze" prachtige barfkeutels! Gelukkig wandel ik in een uiterst dunbevolkte omgeving.

Bij elke flinke honden "hoop" die ik zie liggen denk ik : dat is een brokkenhond, kan niet anders.
Hihihi, ik dacht dat ik gek was maar jij slaat alles. :mbounce:
#2113200
Ramses1 schreef: Hihihi, ik heb een geweldige gehaktmolen :)
en ik heb gratis botten van mn slager, zal ik ze bewaren voor je zodat je t op kan komen halen als ik vol zit...
laat maar weten.....groetjes bordie

Maar het kan dus wel, kaal vleesbot mengen met mooi spiervlees in een 50-50 verhouding.
Kale schapen/geiten botten en bv. konijnenvlees of zo dat wordt vast een smakelijke mix?

Ik heb al wel een gans gemalen en dat was 70% vlees en 30% bot of zoiets en hoorde bij elkaar zal ik maar zeggen..
70-30 ik denk dat ik dat best voor de afwisseling kan eens geven?
Ramses is nog maar 11 maanden en kan best wat extra's gebruiken zo in de groei? Of trek ik dan de verhoudingen scheef?

#2113497
Anne in Duitsland schreef: :biggrin2: Klopt toch?! Ik heb dat regelmatig, dat ik wildvreemde voorbijgangers wil aanklampen om ze een blik te laten werpen op "onze" prachtige barfkeutels! Gelukkig wandel ik in een uiterst dunbevolkte omgeving. ;D
Ahum, nee die neiging heb ik niet echt, eigenlijk helemaalniet  :biggrin2:
#2113755
koekje schreef: Ik vraag me wel af waarom het merg op de snijvlakken bruin is. Ik hak ook wel eens een konijn in 2 en dan bij voorkeur op de ruggengraat (heb je 2 gelijke delen). Het merg is hier altijd roze.
Volgens mij is het geen merg, maar kraakbeen. Ik denk dat dit verkleurd is onder invloed van zuurstof. Net zoals vlees verkleurt als het aan de lucht komt. En dat konijn heb je zelf gehakt dus dan heb je nog een vers snijvlak met originele kleur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door