Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2110631
Wie stelt het barfmenu samen, jij of je hond?  Wie wil dat hij/zij wekelijks de verschillende diersoorten en diercomponenten binnenkrijgt?  En om te muggenziften, wie betaalt het hele zooitje?  Denk dat je op alle vragen kan antwoorden met "IK".  Dus wie beslist wat je hond eet?  Lusten of niet, hier heel simpel: vorige maal niet opgegeten, bij je volgende maal krijg je het weer voorgeschoteld, simpel.
#2110637
Lorre schreef: Wie stelt het barfmenu samen, jij of je hond?  Wie wil dat hij/zij wekelijks de verschillende diersoorten en diercomponenten binnenkrijgt?  En om te muggenziften, wie betaalt het hele zooitje?  Denk dat je op alle vragen kan antwoorden met "IK".  Dus wie beslist wat je hond eet?  Lusten of niet, hier heel simpel: vorige maal niet opgegeten, bij je volgende maal krijg je het weer voorgeschoteld, simpel.
En wie wou er zo nodig een huisdier in huis halen, volledig bewust van alle daarbij horende zorgen en kosten? IK!

Dus als de hond een onderdeel van zijn menu echt niet te pruimen vind, dan zoek ik daar wel een alternatief voor. Ik lust tenslotte zelf ook niet alles wat ik zou moeten eten, voor mezelf koop en ook nog eens betaal in de supermarkt....
#2110640
Onze herder is een echt miepert. Hij vond in het begin alleen haas en lam echt lekker. Gelukkig eet hij nu ook (met plezier) konijn, parelhoen, zalm, kip en geit. Bij ons kreeg hij zijn voer wat hij niet wilde de volgende dag weer voorgeschoteld met als gevolg dat meneer rustig 4 dagen niet ging eten.
Ben er nu achter dat hij de dingen die hij niet zo super graag eet, stukken makkelijker eet met wat cottage cheese of geitenyoghurt. De dingen die hij echt niet lust , zoals eend die hoeft hij van mij dan ook echt niet te eten.
Voor hem was het echt wennen aan de vleesbot soorten en de cottage cheese en yoghurt hebben hem er goed bij geholpen.
#2110694
Bumper is niet gek van konijn, gister 1 gegeven zonder vacht want met vacht ,...dat moet ie al helemaal niet...
hij at eerst de pootjes eraf en liet hem toen liggen.... ::) toen heb ik hem aangespoort om te gaan eten en dook hij er wel weer op af...
toen liet ie t later weer liggen en heb ik t konijn even in klein beetje olijfolie aangebakken nou en toen.................at ie t in 1 keer op...vond het heeeeeerlijk
zalmkop of staart doet ie een moord voor :mbounce:
kip rund geit gaat er ook allemaal prima in  :) :)
hert gaat wel aardig
en paard ook wel. dat heb ik ook wel eens kort aangebakken
haaskarkas ging ook goed en parelhoen ook
ik mag eigenlijk niet mopperen denk ik...voor een bordeauxdog... :biggrin2: :biggrin2:
#2110928
Alleen als ze het echt niet eten houd ik er rekening mee, tja dan kan je ook niet anders. Bosduif is hier zoiets en ook fazant. Maar Kai eet bijvoorbeeld niet graag kwartel, hij eet het wel op maar het duurt enorm lang en met veel tegenzin. Ik vind een kwartel wel een mooie maaltijd en dus krijgt hij elke week netjes zijn kwartel of hij dat nu leuk vind of niet. Nu is het wel zo als Kai iets niet graag eet en je blijft het hem week na week maand na maand aanbieden dan gaat hij het wel lekker vinden (Kai luste in het begin bijvoorbeeld enkel maar rundsvlees en eet nu toch al zo'n 15 diersoorten), tenzij hij het dus echt niet aanraakt. Al duurt het nu met kwartel toch al wel bijna 3 jaar :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door