Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2106173
Ik heb ergens gelezen dat je voor de hond per 10 kg 50 gram lever per week mag geven en/of 25 gram nier per 10 kg/per week.
Maar wat ik me nu af vraag is het volgende.

Is het zo dat je 50 gram lever per 10kg hond en 25 gram nier per 10 kg hond per week kan geven.
Of is het zo:50 gram lever per 10kg hond of 25 gram nier per 10kg Hond per week.

Ik heb uitgerekend dat mijn oudste hond van 25 kg 125 gram lever en/of 62,5 gram nier per week mag hebben.Mijn jongste hond van nu 18.5 kg(Ik wil hem in ieder geval naar de 20kg hebben)mag 95 gram lever en/of 47,5 gram nier Klopt dit?
Door Parelridder
#2106202
Ik bekijk het percentage op de hele maaltijd, dus niet een hoeveelheid lever/nier per lichaamsgewicht. Een hond van 25 kilo die bijv. wegens sportprestaties een kilo per dag eet, zou van mij dus 2 x zo veel krijgen als een hond van dezelfde grootte die slechts een pond per dag nodig heeft.
Voor lever en nier wordt op dit forum hier en daar geadviseerd zo'n 3% van de maaltijd daaruit te laten bestaan (samen dus 6%). Zelf geef ik i.i.g. 3% lever en 3% nier.
Door TMG1961
#2106405
Pixie weegt 28kg en die krijgt 140-150gram lever en 70-80 gram nier per week. Als ze konijnenruggen krijgt dan zitten daar soms de niertjes nog in, die laat ik dan gewoon zitten, is extra
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2106662
Het komt niet zo precies als jij zegt.
Die getallen zijn ongeveer het minimum.
Als je bv 10% orgaan (naast 10% pens) voert, dan kun je gewoon al het orgaan ongeveer gelijk verdelen.
Beetje meer of minder van het een of ander is niet erg.
Het is belangrijk zowel nier, lever en hart te voeren.
Door Lizzy
#2106697
May Linn schreef: Het komt niet zo precies als jij zegt.
Die getallen zijn ongeveer het minimum.
Als je bv 10% orgaan (naast 10% pens) voert, dan kun je gewoon al het orgaan ongeveer gelijk verdelen.
Beetje meer of minder van het een of ander is niet erg.
Het is belangrijk zowel nier, lever en hart te voeren.
Exact!
Door Parelridder
#2107757
Doe ik ook, waarbij iets meer hart dan lever en nier (zag maar 3% lever, 3% nier en 4% hart). Ik las van de week echter dat Carnivoer (kvv) helemaal geen nier in haar voeding doet, maar wel boekmaag. Er zijn dus verschillende visies op wat er wel/niet nodig is t.a.v. organen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door