Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe vaak worden jullie honden gevoerd vanaf 8 maanden leeftijd?

1x per dag
48
71%
2x per dag
19
28%
3x per dag
1
1%
#2102963
Poging één:

Ik had er ongeveer 550g uit liggen voor Storm en hij heeft ongeveer 350g opgegeten. Daarna ging hij alleen maar schuiven met de bak. Toen zijn 10 minuten op waren heb ik het weggehaald.
Ben nu wat vroeg op de avond omdat ik het een beetje zielig vond dat hij gisteravond en vanmorgen nog niks gehad had  :-[
Maar morgen gewoon tussen 8 en 9!
Ben benieuwd of hij dan al meer gaat eten.

Ik lees heel veel dat jullie zeggen "Eet hij niet, jammer dan morgen weer een kans", maar als hij op die manier het een aantal dagen koppig gaat volhouden is dat dan niet juist erg slecht? Als hij zegmaar pas na 4 dagen zou eten? Dit is theoretisch hoor, zover is het gelukkig nog niet.
#2103221
ik ga er zelf van uit dat een hond zijn lijf echt wel aan geeft of het eten nodig heeft. dus als hij gewoon helemaal fit is, dan gaat hij uiteindelijk, als hij voelt dat zijn lijf het nodig heeft, echt wel eten. of hij het nou niet zo lekker of veel gedoe vindt of niet. hij heeft alles wat je nu in zijn bak legt wel al eens gehad, toch?
#2103360
Ik vind Kivo niet een geweldig KVV om altijd te voeren. Ik zou zeker gaan afwisselen met andere merken.
Zelf zou ik persoonlijk de grens aanhouden van 2 dagen niet eten. Daarna zou ik wat gaan goochelen. Of wellicht denken dat er iets niet klopt.
Vandaar mijn vraag, weet je wel of hij al helemaal hersteld is?
#2103682
Ik geef gemiddeld 1 keer in 2 dagen te eten en het loopt perfect.
Door af te wisselen in tijd en hoeveelheid kan ik ze ook dingen laten eten die ze minder lekker vind.
(dingen die ze normaal niet wil eten)
Ik ben ervan overtuigd dat het gezond is om regelmatig  een of 2 dagen een lege maag te hebben.
Door sella
#2103706
Diego zaliger, moest 1250 gram eten per dag, toen hij een puber was, en er loopse teven waren, at hij per week max 400 gram, dat heeft hij 6 weken volgehouden, broodmager is hij weer begonnen te eten en is er toen overheengegroeid.
Met buffel nooit een probleem van niet willen eten.
#2104121
Cizsel schreef: Heb nooit problemen gehad met KIVO als compleetvoer, wissel bijna altijd wel wat af, hij krijgt ook regelmatig een vleesbotje :)
Je hoeft ook geen problemen met een KVV te hebben om hem niet zo geweldig te vinden. Ik heb ook nog problemen met smuldier gehad, maar vind het niet de beste KVV ;)
#2104982
ik geef mijn honden ook 1x per dag eten, sávonds rond 21.30 uur, dan kunnen ze s'nachts lekker rustig uitbuiken.
Ik geef ze smorgens wel een pensstaafje en klein bakje karnemelk.
Ik heb ergen een artikel over wolven gelezen, over hun maag dat als een soort van harmonika is, vol plooien en in die plooien zitten belangerijke enzymen voor de goede spijsvertering.
Honden hebben nog steeds de zelfde maag als wolven, daarom is het beter om 1 x genoeg eten te geven om de maag goed uit te laten zetten en de enzymen vrij komen uit de plooien.
weet niet waar ik het gelezen heb hier ergens of andere forum.
#2113928
mvans schreef: Ik wil ook naar 1 x per dag geef nu nog 2 x. Jambo is nu 9,5 maand.

Vanaf hoeveel maanden kan je dat het beste doen naar 1 x keer gaan?
Dan kan al prima hoor.
Biggy is nu 10 maanden en eet al zeker 4 maanden 1 keer per dag.
Hij wou gewoon geen 2 keer 300 gram dus dan maar 1 keer 600 want dan eet hij het wel netjes op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door