Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe vaak worden jullie honden gevoerd vanaf 8 maanden leeftijd?

1x per dag
48
71%
2x per dag
19
28%
3x per dag
1
1%
#2101960
Hier krijgen ze allemaal 1 maal per dag eten, Dino al vanaf 5 maand zoiets. Ze krijgen hier eten wanneer ze niet meer actief zijn (vanaf het uur dat er niet meer gewandeld of getraind word). Dit is niet altijd hetzelfde uur, als het geen training is is dat rond 20-21u, als het wel training is is dat rond 23u. Dino en Kai eten niet elke dag. Dino 6 dagen per week en Kai 5 dagen per week. Ik zie geen nadelen in 1 maal per dag voeren.
#2101974
Hier krijgt Loeki van 9 mnd ook 1x per dag te eten. Toen hij hier kwam met 7mnd gaf ik heb 2x per dag. Maar ik kreeg al snel door dat dit niet werkte bij hem. Hij eet nu in 1x meer dan toen met 2x per dag.
En ik vind het alleen maar makkelijker, 1x eten. Ook Baiko van 5jr eet 1x per dag.
#2101990
Toen ik Luna kreeg met 14 maanden was ze gewend dat er heel de dag br*k voor haar klaar stond. Ik ben toen snel 2 keer per dag gaan voeren en toen ik rauw ben gaan voeren is dat gelijk 1 keer per dag geworden. Ik vind het ideaal! Gewoon 1 keer per dag, verder geen gezeur met een hond die honger heeft (of ik het nou om 1 uur 's middags geef of om 10 uur 's avonds maakt voor Luna niets uit).
Omdat ze soms toch nog wat kon meuten (niet alles opeten) heb ik 2 vastendagen in de week ingelast en nu eet ze netjes alles op. Het bevalt mij prima zo en Luna ook.
#2102086
Heel erg bedankt iedereen voor de reacties! Ik ben er nu van overtuigd dat het voor Storm ook beter is om één keer per dag te gaan voeren. Ga dit ook direct vanaf morgen invoeren (vanavond vasten voor de overschakeling, dan morgenavond eten).

Eerste even afwachten hoe het gaat maar sta er nu erg positief tegenover! Ik denk nu dat Storm gewoon een beetje aan het miepen is omdat hij tijdens het ziek zijn een beetje verwend is natuurlijk. En het is een puber. Zo komt hij in ieder geval echt over.

Ga het vanaf morgen proberen en hoop dat hij dan weer goed eet en dus ook weer een beetje aankomt! Ik hou jullie op de hoogte.
#2102122
Ik heb maar één puppie gehad en die kreeg nog brok toen hij volwassen was, Ziggy die kwam met tien maanden bij mij en kreeg gelijk 1 keer per dag barf, als ze 8 maanden was geweest had ze ook 1 keer per dag gekregen.

Ik zie geen nadelen aan één keer per dag voeren, want anders zou ik vaker voeren. Het voordeel vind ik dat je niet twee keer zit met verplichte rust, waar ik heel strikt in ben geworden sinds Ziggy's darmtorsie. Daarnaast idd de rust, eten en daarna rust, twee keer eten zou niet uit te houden zijn met Yuka in huis die compleet flipt vanwege het eten.. Ik heb ook nooit twee keer per dag eten gegeven met BARF geloof ik, of ik kan het me niet herinneren, doe het al zo lang  :P

Voor mij kleven er aan 2 keer per dag voeren alleen maar nadelen.
#2102145
Cizsel schreef: Sorry 500g is wat hij krijgen moet, hij eet amper 250g momenteel, tenzij ik het úren in z'n bench laat staan met hem erbij.  :-\ :-\

Ik voer trouwens geen BARF maar KVV momenteel dus misschien moet hij nog een keer verplaatst ;-)
Mijn barfhonden krijgen 1x per dag en mijn kvv hond twee maal omdat dit sneller het maag/darmkanaal verlaat en ze dus op een keer honger bleef houden.
#2102175
ik voer gemiddeld 4x per week, dus ongeveer eens per 2 dagen, soms een keer 2 dagen achter elkaar maar vaak om de dag.. qua hoeveelheden zou ik me geen zorgen maken. ze zijn niet zoals wij afhankelijk van steeds beetjes voedsel maar kunnen beter meer ineens en dan een tijd vasten.
#2102502
Oscar was gewend aan 2 keer per dag en mijn vriend hield daar heel erg aan vast. Smorgens poezen en hond eten geven, savonds poezen en hond eten geven. Met kvv vond ik dat prima, maar ik portioneer me het ongans met barf en ik vind het met 2 porties ook veel moeilijk combineren.

Dus nu staat ie op 1 keer per dag en de overgang is vlekkeloos gegaan. Hij zeurt smorgens totaal niet. We voeren hem savonds, meestal na de laatste avondwandeling. Is hij savonds wat onrustig, dan voer ik hem ook wel eens eerder, want dan gaat hij lekker liggen uitbuiken. Bevalt prima!
#2102514
Ze eten 1x per dag, Duc vanaf de leeftijd van 7 weken.
Als er niet gegeten wordt dan moet je zeker het eten niet uren laten staan. Geef hem zijn eten zonder er aandacht aan te schenken of verhalen bij te vertellen  ::). Mocht hij niet gaan eten dan haal je het na 5 minuten weg en zet je het in de koelkast. De volgende dag laat je het een uurtje op temperatuur komen en geef je het opnieuw.  Dit doe je tot hij gaat eten. Vroeg of laat gaat hij heus wel eten.
Pike is de enige hier die wel eens niet wou eten. Gewoon omdat hij het aangeboden vleesbot te veel werk vond, bij hem moet het met een hap te kraken en weg te slikken zijn. Nu weet hij wel beter. Hij doet liever wat moeite dan dat hij niks krijgt  :biggrin2:
#2102581
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het zit met het verzadigingsgevoel van de honden die 1 keer per dag gevoerd worden.. Wij hebben twee honden die beide in het verleden serieus honger geleden hebben. Daya is compleet gefixeerd door eten en eet ook buiten van alles  :P. Sowieso niet fijn, maar door haar voedselallergie al helemaal niet. Zijn jullie honden meer voldaan nu ze 1 keer per dag gevoerd worden? Hier eten ze nu  nog twee keer per dag, maar ik denk erover ze over te zetten naar 1 keer per dag.
#2102762
Hier Yuka die geobsedeerd is door eten en ook al krijgt ze één keer per dag eten, ze vreet alles wat ze vindt tijdens de wandeling, dat maakt hier niets uit. Eten op straat is natuurlijk ontzettend zelfbelonend gedrag, dus daar helpt één keer per dag eten niet bij.

De hond van mijn moeder eet ook één keer per dag en is volledig geobsedeerd door eten en eet ook alles wat ze tijdens de wandeling vindt, het voordeel is dat mijn moeder in Spanje woont in een afgelegen gebied, dus ze kan alleen maar droge konijnenkarkassen eten onderweg en soms de achtergelaten maaltijd van de boeren. Yuka vindt hier in het park de meest smerige dingen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door