Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#254341
bob bakker vlees schreef: maar het was maar een aanbod hoor en als je nog een keer een konijn zoek ik heb er nog wel wat levend en bevroren
Ligt eraan hoeveel het kost.
Ik (de honden eigenlijk) ben trouwens (nog) geen fulltime barfer hoor, dus zo vaak zal het niet voorkomen.

Over die scherpe stukjes (zoals de tanden die ze hebben opgegeten volgensmij) maakt ik me inderdaad een beetje zorgen. Ik heb ook een beetje ontbijtkoek gegeven voor de zekerheid.
Katachtigen braken de haren later uit (haarballen), dus ik vraag me af hoe dat bij de honden zit. Blijft dat niet in de darmen hangen ofzo? (Eigenlijk een beetje te laat gevraagt, maar goed.)
Gebruikersavatar
Door chooky
#254344
EvitaP schreef: Ligt eraan hoeveel het kost.
Ik (de honden eigenlijk) ben trouwens (nog) geen fulltime barfer hoor, dus zo vaak zal het niet voorkomen.

Over die scherpe stukjes (zoals de tanden die ze hebben opgegeten volgensmij) maakt ik me inderdaad een beetje zorgen. Ik heb ook een beetje ontbijtkoek gegeven voor de zekerheid.
Katachtigen braken de haren later uit (haarballen), dus ik vraag me af hoe dat bij de honden zit. Blijft dat niet in de darmen hangen ofzo? (Eigenlijk een beetje te laat gevraagt, maar goed.)
Volgens mij braken katten alleen hun eigen haren uit. Bij de hond komt het er gewoon aan de achterkant weer uit, als het niet verteerd wordt. Over de scherpe stukjes hoef je je geen zorgen te maken. Het maagzuur is zo sterk dat botjes verteerd worden. Tandjes worden meestal gewoon uitgepoept.
Door lot25
#254457
Zal je buurvrouw raar kijken, als er tandjes in de hondepoep zit..!!! :P ;D

Echt een geweldig leuk verhaal, ik heb zitten gieren en mijn moeder zitten griezelen, die krijg ik echt neit zo ver!!!
Waar kan je die konijntjes halen dan?? Oh wacht ff, volgens mij heb ik net iemand gelezen- Bob????

ga even kijken ;) zo, en wat kost dat eigenlijk???
Door EvitaP
#256595
Deze avond hebben ze weer ieder 1 konijn gekregen die zaten nog in de diepvriezer. Het ene konijn was vrij klein in vergelijking met de ander. Het kleine konijntje heb ik aan hoover gegeven en Cindy kreeg het grote konijn, aangezien cindy groter en zelfverzekerder is. Deze keer durfde ik ze wel aan te kijken en op te pakken. Ik probeerde (samen met iemand anders) het konijn te openen om te kijken hoe ze in elkaar zitten en alle delen/organnen te proberen te benoemen, maarrr het mes was te bot of iets dergelijks. We kwamen niet door de huid/vacht heen. ::)
Daarom hebben we ze maar weer heel aan de honden gegeven.
Cindy ging weer vanaf begin af aan zelfverzekerd aan de slag. Deze keer at ze het konijn echter vanaf de kop naar de achterkant op. Ik zag trouwens duidelijk de organen eruit vallen toen ze bezig was (ondanks dat het weer vrij donker was).
Hoover wist weer niet wat hij er mee aan moest in het begin. Op een gegeven moment stond hij weer voor de schuifdeur waarna ik zei: 'Pak 'm dan!' Normaal gesproken pakt hij het konijn dan op, maar deze keer niet. Dus ik ging even kijken, blijkt cindy zijn konijn afgepakt te hebben ::) Ik heb cindy even bij me geroepen en vroeg hoover zijn konijn te pakken, wat hij nu wel weer deed. Daarna zijn ze beide verder gegaan met hun eigen konijn.
Hoover had dit keer minder aanmoediging nodig. Hij at het konijn in één keer van achter naar voren op (kop als laatst dus).

Ik vind het echt geweldig om te zien. Want ze zijn echt aan het scheuren en trekken. Je hoort ook van alles kraken. Ze worden er steeds handiger in. De honden (in elk geval Cindy) hebben er ook echt plezier in!
Dus ik denk dat de rest van de zoogdieren, zoals ratten of muizen, ook geen probleem zijn. Maar dat proberen we een andere keer uit. ;)
Laatst gewijzigd door EvitaP op ma 07 feb 2005, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
#256638
We hebben zitten gieren toen we je verhaaltje lazen. Wat denken de buren bij die geluiden uit jullie tuin ? Ik houd het voorlopig maar bij een geplukte kip. Zingaro heeft toen hij jong is wel eens een konijntje gevangen. Er stak nog zeer weinig uit z'n bek (het was nog heel jong en na een paar keer verpakken stopte het met piepen :-X Ik was als de dood dat er iemand aan zou komen, hij wou het nog niet achterlaten ook). Hij heeft het los gelaten en niet opgegeten (toen wist ik nog niks van BARF en dan was ik me zeker rot geschrokken). Ik weet niet wat Zingaro ermee zou doen.
Door EvitaP
#256678
Elvira schreef: We hebben zitten gieren toen we je verhaaltje lazen. Wat denken de buren bij die geluiden uit jullie tuin ? Ik houd het voorlopig maar bij een geplukte kip. Zingaro heeft toen hij jong is wel eens een konijntje gevangen. Er stak nog zeer weinig uit z'n bek (het was nog heel jong en na een paar keer verpakken stopte het met piepen :-X Ik was als de dood dat er iemand aan zou komen, hij wou het nog niet achterlaten ook). Hij heeft het los gelaten en niet opgegeten (toen wist ik nog niks van BARF en dan was ik me zeker rot geschrokken). Ik weet niet wat Zingaro ermee zou doen.
Ik zou ook schrikken als het gebeurde voor ik bekend zou zijn met het barfen. Ik denk dat Zingaro wel raad zou weten met een konijn als ik je verhaal zo lees. :D
Als jullie willen langs komen komend weekend (verjaardag van mama) moet je het even zeggen. Kunnen we de honden misschien samen laten barfen, zorg ik wel voor wat voedsel. ;)

De buren merken er niks van volgens mij. Tot nu toe heb ik het alleen 's avonds gedaan, als het donker is of schemert. Ze hebben ook nog vrij jonge kinderen (9 en 11 jr geloof ik) dus ik probeer daar wel rekening mee te houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door