Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2089794
zena , is flink aant wisselen
snijtandjes zijn klaar
nu is ze 2 hoektanden kwijt , en kiezen
en ze kan dus erg lastig kauwen merk ik
over een kip karkas , doet ze zeker 15 minuten.
ze doet erg hard haar best
maar ik merk , sinds ze kiezen aant wisselen is , is haar poep niet meer zo mooi als voorheen
ze krijgt het slechter klein gekauwt , en dus grotere stukjes afslikken, en op die manier , vind ik minder goed te verteren.
kan ik hier iets tegen doen ?
kan ik haar beter op gemalen bot zetten , tijdelijk ?
of is et geen probleem ? omdat het maar tijdelijk is ?
#2090094
hoor hier wel eens voor bij komen om runderstrot te geven om aan te knabbelen, dat ze op iets zachts hun kauwneiging kwijt kunnen zonder dat het veel zeer doet.

ik zou ook eerder een beetje hammeren dan gemalen geven, ze hebben tijdens het wisselen toch ook knagen nodig?
#2090104
en kip karkasjes , ruggetjes van het konijn en zo , kan ik gewoon allemaal plat meppen ?
ik zag gisteren avond, ze heeft maar nog 1 hoektand haha
vind het gewoon zielig
runderstrot heb ik helaas niet in huis.
staat wel op de bestelling van lupa , a,s dinsdag :D

gelukkig maakt ze me niets stuk
ik heb genoeg kluiven rond liggen , om te knabbelen.
speeltjes heb ik hier 2 kongs liggen , die vind ze op dit moment ook heerlijk om op te bijten , die krijgen over uren op dit moment haha
#2090109
Ik zou ook hameren. Pups op BARF en zonder van die gemalen handel wisselen veel mooier en beter en gezonder dan pups op brok/gemalen voer. In de natuur eten baby carnivoortjes ook vleesbotjes. Dus meer dan een beetje helpen door te hameren op een vleesbot zou ik voor de huishond niet doen.
#2090114
oke , nou als het beter is voor het wisselen , dan laat ik het lekker voor wat het is , het ging mij niet zo zeer dat ze er hard voor moet werken , dan denk ik nl op mijn beurt , dan heeft ze wat te doen.
het ging mij meer om het fijt , dat ze niet zo mooi verteerd op dit moment.
ma goed als dat geen probleem is , dan laat ik het gewoon.
en trekt het van zelf wel weer bij.
het is ook niet extreem wat ze niet verteerd
het ziet er een beetje uit , als of het stro is tussen de ontlasting.
#2090280
Tijdens het wisselen zie je vaak dat de ontlasting wat onregelmatig is.

Zelf heb ik tijdens het wisselen flink met een slagersbijltje op de botten geramd, het bot aan gruzelementen geslagen.
Vond het zelf een beetje zielig als ze zo lang met iets bezig zijn, maar het domweg niet weg kunnen krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door