Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nike
#2086738
Barfen met paard wordt een beetje lastig, maar Elimineren met een KVV paard dat kan wel, er is een KVV die alles van het paard erin heeft, paardenspiervlees, paardenorgaan, paardenbot
Door Miranda 1
#2086740
Wat is eischaal? Even voor mijn nieuwgierigheid.
Ik heb even zitten kijken op de site's van leveranciers. Jammer dat paard afvalt, want daarin was wel wat te vinden.

Is geit een optie?
Door Limpy
#2086755
Alsie nog nooit geit heeft gehad wel ja. Alleen heeft geit een nog wat sterkere geur en smaak dan lam/schaap.

Eierschaal kun je malen en voor de calcium geven ipv bot (zou ik zelf ook niet zo snel doen)
Door Miranda 1
#2086806
Ik zat net te denken, volgens mij heb ik een hele domme vraag gesteld. Wat eischaal is, is idd logisch. Ik bedoelde eigenlijk waarom is de eischaalpoeder, wat je kennelijk krijgt bij paard niet handig? Omdat honden ook allergisch kunnen zijn voor ei?? Ik geef ze nu wel eens een rauw ei en de eischaal ook. Ik breek die dan met mijn handen en de honden eten dat zo op. Is het handig als ik dat voorlopig dus even niet doe?

Ik heb hem in ieder geval nog nooit geit gegeven, hij heeft daarvan ook geen kvv gehad. Volgens mij zat het ook niet in de brokken, maar zal dat even voor de zekerheid controleren. Ik denk dat geit ook vrij makkelijk te kopen is bij een islamitische slager???

De lam die ik nu geef vind ik eigenlijk niet echt ruiken. Dus als geit meer ruikt, dan denk ik niet dat dat een probleem is. Ik werk in de zorg en kan gelukkig wel wat hebben kwa geur, haha.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2086816
Als je gaat elimineren mag je alleen die ene diersoort voeren.
Verder helemaal niks. Aangezien ei van een kip is zou ik het zelf niet doen.

Geit is volgens mij goed aan te komen. Maar het is wel een vette vleessoort.
En of je daar ook bot van kan geven moet je aan de kenners vragen  ;)
Door Limpy
#2086823
Lizzy bedoelde dat paardenbotten niet te malen zijn want te hard en dat je daarom andere calciumbron zoekt/geeft maar dat gemalen eierschalen dan niet handig zijn, want net wat hope dan zegt: je weet niet of je hond alergisch is voor kipprodukten en elimineren is beter om maar met 1 diersoort te doen/beginnen, 1 die de hond nog nooit gehad heeft (kip zit veel in brok) omdat je anders nog niet weet waar de allergie vandaan komt.

Als je een islamitische slager hebt die zelf slacht en uitbeent kan die wel aan het een en ander komen als je vraagt.
Ik ben ook wel een en ander gewent qua vieze luchtjes via mn werk maar ik vind lam+geit redelijk meuren maar dat blijkt aan mij te liggen  ;D
Je kunt om botten vragen van jonge geitjes want zachter
Door Lizzy
#2086824
mirjansen schreef: Ik zat net te denken, volgens mij heb ik een hele domme vraag gesteld. Wat eischaal is, is idd logisch. Ik bedoelde eigenlijk waarom is de eischaalpoeder, wat je kennelijk krijgt bij paard niet handig? Omdat honden ook allergisch kunnen zijn voor ei?? Ik geef ze nu wel eens een rauw ei en de eischaal ook. Ik breek die dan met mijn handen en de honden eten dat zo op. Is het handig als ik dat voorlopig dus even niet doe?

Ik heb hem in ieder geval nog nooit geit gegeven, hij heeft daarvan ook geen kvv gehad. Volgens mij zat het ook niet in de brokken, maar zal dat even voor de zekerheid controleren. Ik denk dat geit ook vrij makkelijk te kopen is bij een islamitische slager???

De lam die ik nu geef vind ik eigenlijk niet echt ruiken. Dus als geit meer ruikt, dan denk ik niet dat dat een probleem is. Ik werk in de zorg en kan gelukkig wel wat hebben kwa geur, haha.
Eierschaalpoeder is voor de calcium, voor als je geen bot voert. En dat moet je inderdaad tijdens een eliminatie dieet niet geven. Ei moet je ook niet geven tijdens een eliminatie dieet.

Je kunt ook geit geven ja, maar dan moet je wel heel zeker zijn dat het geit wat je koopt ook echt geit is. Mijn ervaring is dat ze geit en lamsorganen nog wel eens door elkaar doen en dan heb je er dus niks aan. Ik vind geitenribben voor een hond die geen barf gewend is wel ongeschikt. Te hard.
Door Miranda 1
#2086889
Oke, dan snap ik het verhaal van paardenbotten en ei.

Oke geit kan, maar de ribben dan weer niet. Dus ook niet 100% ideaal.

conclusie eend en konijn blijven het beste. Konijn is niet los te krijgen. Eend is volgens mij nog wel te doen. Organen zijn in ieder geval los te krijgen, bot volgens mij ook, maar hoe zit het met spiervlees. Is eendenfilet spiervlees? Ik dacht dat ik ergens eendenfilet heb gezien. Behalve bij de Makro, want daar was het heel duur.
Door Lizzy
#2086895
mirjansen schreef: Oke, dan snap ik het verhaal van paardenbotten en ei.

Oke geit kan, maar de ribben dan weer niet. Dus ook niet 100% ideaal.

conclusie eend en konijn blijven het beste. Konijn is niet los te krijgen. Eend is volgens mij nog wel te doen. Organen zijn in ieder geval los te krijgen, bot volgens mij ook, maar hoe zit het met spiervlees. Is eendenfilet spiervlees? Ik dacht dat ik ergens eendenfilet heb gezien. Behalve bij de Makro, want daar was het heel duur.
Wat je kunt doen is konijn van All Animal geven. Dat is heel konijn maar dan gemalen dus minder herkenbaar. Eendenfilet is inderdaad heel erg duur. Je koopt dan nog het beste hele eend bij bijv. de Makro. Die ziet er overigens uit als kip hoor.
Door Miranda 1
#2086908
Ik zag bij de makro eendenfilet voor 14 euro de kilo exl btw. Ik heb dit ook nog gevonden. http://www.gelukkigdier.nl/N_frame.html ... _26-1.html Het nadeel is alleen dat ze niet in utrecht bezorgen. Ik zou het er zelf nog voor over hebben om erheen te rijden, is wel een kleine 2 uur.
Ik ga ook nog even googelen op eendenspiervlees, wie weet.

Ik ga ook nog even zoeken op parelhoen.

Het is natuurlijk een kwestie van wennen, maar ik ben bang dat ik hele dieren gewoon niet durf. Ik had zalmkoppen gratis gekregen van de visboer. Netjes in de vriezer gelegd, maar kan ze gewoon niet geven. Ik vond het er vies uitzien met die ogen. Daarom durf ik de gok niet te nemen. Misschien als ik het een tijde geef, dat het me dan niet meer uitmaakt. Als ik kies voor een dier, dan moet ik dat toch heel lang geven als basis.
Door Limpy
#2086923
Kun je beter de all animal eend nemen, is compleet (spiervlees/bot/orgaan/ veren) en "maar" 5,75 de kilo, gelukkig dier heeft die ook.
Alle dieren van all animal zijn trouwens gemalen dus onherkenbaar.
Door Miranda 1
#2086927
Ik heb eenden spiervlees gevonden. Willen jullie eens kijken of ik bij hem alles zou kunnen bestellen wat ik nodig heb voor een compleet menu van eend. http://www.richardversvoeding.nl/index. ... &Itemid=30

Ik zie ook net dat die eendenslachterij in hardewijk, slagerij schiffmacher ook losse eendenspiervlees verkoopt. Ik dacht dat hardewijk ver weg ligt, maar het is maar drie kwartier rijden. Dat is best te overzien.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op di 16 aug 2011, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2086949
Uit ervaring weet ik dat dit eendenvlees is met heel veel vel eraan, das errug vet.
Mn katten aten dit niet dus kon het weggooien wat zonde is want je betaald er wel voor.
(en mijn jongens zijn voor kattenbegrippen echt heel makkelijke kliko´s)
Door Miranda 1
#2086970
Heb je het dan over richard of de slager in Hardewijk?

Is het erg als het erg vet is? Behalve dan dat jou katten het niet aten. Mijn Berner is nog aan het groeien en mag op zich wel wat extra eten en hebben. Ze krijgen nu lotgering en dat schijnt ook vet te zijn. 

Gelukkig zijn mijn honden ook erg makkelijke eters.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door