Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lynn
#2085499
Ik geef mijn 2 volwassen honden BARF, ttz NRV want zo goed als geen groenten.

Nu komt er over 3 weken een pupje bij van 8 weken. Maar hoe begin ik hier het best aan?
Ik had al gelezen over de percentages en ik ga denk ik beginnen aan een percentage van 7%, omdat er ook heel wat beloningen bij zo'n pup aan de pas komen.

Maar geef ik sommige dingen beter meer of net minder? Ze wennen nu bij de fokker al aan vers vlees, gisteren nog een foto gekregen dat ze op eland aan het kauwen waren. Zo schattig dan  :D
Door Lizzy
#2085505
Hee leuk! Gefeliciteerd met je aanstaande pup!

Veel NRV'ers voeren groenten trouwens :g:

Ik zou voor de zekerheid beginnen met zachte vleesbotten. Beginners vleesbot, zeg maar. En verder kun je gewoon voeren wat je je grote honden ook voert. Ik vind zelf een vleesbot percentage van 45% (waarbij ik uit ga van goed bevleesde botten van kleine dieren) ideaal (ook qua hoeveelheid calcium - ik heb daar een jaar of 2 geleden een complete berekening op los gelaten maar ik weet niet of ik die nog kan vinden). En verder 20% orgaanvlees, inclusief pens, toch 10% groenten en de rest spiervlees. Als extra geef ik zelf hele vette visjes zoals sardien en kleine rauwe makreeltjes. En verder geef ik 2 a 3 keer per week een rauw ei, met schil.
Door Lynn
#2085509
Lizzy schreef: Hee leuk! Gefeliciteerd met je aanstaande pup!

Veel NRV'ers voeren groenten trouwens :g:

Ik zou voor de zekerheid beginnen met zachte vleesbotten. Beginners vleesbot, zeg maar. En verder kun je gewoon voeren wat je je grote honden ook voert. Ik vind zelf een vleesbot percentage van 45% (waarbij ik uit ga van goed bevleesde botten van kleine dieren) ideaal (ook qua hoeveelheid calcium - ik heb daar een jaar of 2 geleden een complete berekening op los gelaten maar ik weet niet of ik die nog kan vinden). En verder 20% orgaanvlees, inclusief pens, toch 10% groenten en de rest spiervlees. Als extra geef ik zelf hele vette visjes zoals sardien en kleine rauwe makreeltjes. En verder geef ik 2 a 3 keer per week een rauw ei, met schil.
Oeps, ik heb mij nooit zo bezig gehouden met het verschil, maar ik dacht dat daar het verschil zat tussen NRV en BARF, die groenten  :-[
Maar dan heb ik niks gezegd  :-X :biggrin2:

Ok, een beetje zoals ik de grote nu ook geef dan. Dan ga ik dadelijk eens aan de gang met rekenen...

Dank je wel...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door