Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2085400
Mijn honden eten ca 5 kg per dag. Ik heb 2 vrieskisten en een vrieskast (tafelmodel) en kan totaal ca 300 kg kwijt. Het voordeel van meerdere vriezers is dat je er af en toe een leeg hebt om schoon te maken. Het is natuurlijk moeilijk om een aanbieding af te slaan, maar je moet wel reeel blijven. Er zijn heel vaak aanbiedingen, maar je kan niet alles steeds maar aankopen. Als ik 2x per maand 100kg inkoop dan kan ik aardig vooruit. De verleiding is af en toe wel erg groot, maar je hoeft geen voorraad voor een half jaar te hebben. Een vrieskist kost uiteindelijk ook geld (aanschaf en stroomverbruik) dus waar ligt je winst als je een te grote voorraad aanlegt?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2085425
Ik heb er 1 voor een middelgrote hond (30 kg).
In principe zou ik voor 3 maanden kunnen bestellen.
Aanbiedingen doe ik niet aan mee als het teveel is. Want als ik een 2e vriezer moet neerzetten dan moet je daar ook de kosten van elektriciteit bij rekenen en dat vind ik zonde. Als je dan een A-label hebt, maar veel 2e hands vriezers zijn gewoon erg slecht voor het milieu en kosten bergen stroom. Weg is je aanbieding  ;)
Gebruikersavatar
Door rupa
#2085507
als je nou een logeerkamer heb kan je die dan niet beter ombouwen tot vriescel :D dan hebben we ruimte genoeg ha ha ha ha :D geen slecht idee  al zeg ik het zelf,

groetjes paulien
Door tycolaika
#2085511
*milik* schreef: 374 is ongeveer 100/ 125  kilo effectief. Da's voor 2 maand, maar dan moet je geen aanbiedingen tegenkomen en echt elke 2 maand bestellen ;)
ik moet heel eerlijk zijn.
ik vind 2 maand inslaan netjes.
ik bestel nu iedere maand.
en dat vind ik te veel , dus ik zou al blij zijn als ik er 2 maand over kan doen.
het moet financieel ook lukken , om voor 3 maand of meer in te slaan.
ik moet zeggen , ik heb me prima gered met 1 vrieskist , voor 1 maand voorraad.
ik kan toch niet iedere aanbieding inslaan , ook niet financieel.
ik merk het wel nu qua plaats , aangezien ik 12 kilo paard had ingeslagen. via het forum hier , dat kon ik niet weerstaan.

ik heb wel de vriezer ingedeeld , zoals het in de bilbliotheek staat , met die platen/schotten.
en dat doet het super qua plek.
ik gooi het er niet klakkeloos in;)

dus ik zou al blij zijn met die 2de kist , zelfde inhoud.
wie weet komt er in de toekomst , gewoon nog zo`n kisjes erbij , en hebben alle hondjes , hun eigen kist haha.
nou dan weet ik zeker dat ik vooruit kom :D
Door tycolaika
#2086033
nah, volgens mij heb ik me een beetje mega verknalt haha
mijn vriezer wat ik al had , was helemaal geen 187 liter  ::)maar een 300 hahahaha
en heb er net 1 bij gekocht van 400 liter
dus nu moet ik toch voorlopig genoeg hebben ?
met de 3 doggies.
ik voel me wel super happy , met die 400 erbij
hij is echt waanzinnig :D
Gebruikersavatar
Door nova
#2086209
tycolaika schreef: nah, volgens mij heb ik me een beetje mega verknalt haha
mijn vriezer wat ik al had , was helemaal geen 187 liter  ::)maar een 300 hahahaha
en heb er net 1 bij gekocht van 400 liter
dus nu moet ik toch voorlopig genoeg hebben ?
met de 3 doggies.
ik voel me wel super happy , met die 400 erbij
hij is echt waanzinnig :D
Met een vriezer van 400 ltr kun je ong, 130 tot 140 kilo  bewaren.

Ik heb  een heel klein vriezertje, dat staat meestal uit.  Hij staat daar als  overcapaciteit
Verder heb ik een kist van 352 ltr en een van ong. 200 ltr. voor de hondenvleesjes  Daarnaast mn eigen vriezer.
Ik voer 2 kilo per dag, en heb ruim voldoende opslagruimte in die 2 vrieskisten. Soms zet ik nog wel eens wat in mijn eigen vriezer
#2086384
ooooooooeh
ik baaaaaaaal zo !!!!
helemaal happy , dat ik gisteren de 400 erbijgekocht heb
ik wil net alles mooi ompakken , de grote onbewerkte hompen , in de 400 , en de bewerkte porties , in de 300.
aaaaaaaaah , ik kan er nog niet over uit , ik udder !
maak ik net een gat in de bodem van de 300 door er een homp uit te trekken met konijnen koppen.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

waaaaaaaaah , hoe dom kun je zijn zeg .........
ik kan me zelf wel heel hard voor de kop slaan.
moet ik n nog op jacht , naar weer een vriezer , als of we het over koekjes hebben die je inkoopt ................
#2086423
mijn man zegt , jawel 100 liter haha
ja , balen he , maar aan de andere kant , hij was al oud !
was nog een plastic  bodem
en een mega stroom vreter. ma goed , hij heeft me al die jaren heel goed geholpen , en deed het nog gewoon.
ik ben dus nu wanhopig , weer op zoek , naar nog 1 ..
aangezien ik me er nu op 2 ingesteld heb.
dus we gaan weer op jacht , naar een nieuwere.
#2088211
Als ik jullie hoor dan ben ik echt jaloer en MOET ik er echt een vriezer bij. Ik heb maar een vriezer van 86 liter en een kleintje die boven een koelkast zit. Ik heb 2 grote honden die van BARF zoeen 2 kilo per dag gaan eten. Oftewel ik kan voor 2 weken eten kwijt.

Tot nu toe gaf ik lotgering, omdat dat vetter is gaf ik ze 1,5 kilo per dag. En dan redde ik het voor 24 dagen.

Als ik een vriezer erbij koop dat heb ik het er zo uit met bezorgkosten. Maar ja, het is wel even een uitgave in 1 keer. En die hebben we al zo veel momenteel. Ik ga maar even goed rondneuzen op marktplaats. Als ik jullie begrijp kan ik het beste niet een tafelmodel erbij kopen, want die heb ik al. En moet ik echt zoeen grote vriezkist kopen, liefst zo groot mogelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door