Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#2080314
ik heb het ooit met zalm geprobeerd en dat was geen bende maar omdat het zooo vet is ook niet helemaal handig, en het wordt wel droog als snackie maar qua bewaren durf ik het niet uit de vriezer te laten.
Door El budha
#2080320
Nog geen haring geprobeert maar wel sardientjes.
Je rooster wordt wel erg vies, drogen duurt ook errug lang en inderdaad erg veel vet in de opvangbak.
Maar voor mijn hondjes die het niet rauw eten zeker de moeite waard.

Ik bewaar ze ook in de vriezer.
Door El budha
#2080351
Vergeet ik nog helemaal te zeggen..........het stinkt gigantisch ;D
Er is een punt tijdens het drogen dat het een beetje papperig wordt maar als je ze langer laat drogen wordt het vanzelf wel weer knapperig.
In het begin heb ik ze helemaal gortdroog gedroogt en nu probeer ik het af te bouwen. Ze liggen er nu bij mij 12 uur in en dan eten ze het nog.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2080355
Wel zandspiering gedroogd en recent stukken wijting maar nog geen haring. Vis meurt :biggrin2:, maar de meeste honden vinden dat ge-wel-dig!
Door El budha
#2080360
Els en Max schreef: Wel zandspiering gedroogd en recent stukken wijting maar nog geen haring. Vis meurt :biggrin2:, maar de meeste honden vinden dat ge-wel-dig!
Manlief vond de geur zo erg, dat ik een excalibur mag bestellen zodat hij in een keer van die meur af is in plaats van ieder weekend een boman lading vol.
Goh waar vis wel niet goed voor is :biggrin2:
Door beesteboelmona
#2080371
Jahoor dat kan je prima drogen.
En het is heerlijk vindt ik dan he. (met de zoute haring van de visboer dan he)
Dus hopelijk denken jou honden er ook zo over.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2080374
Vriendje heeft bedacht dat ik maar moet drogen als hij naar zee is. Nou is dat 2x 5 weken met 3 a 4 dagen ertussen dus we drogen heel wat af. ;D Daarna is ie 5 weken thuis dus word er niet gedroogd.
Door El budha
#2080376
Els en Max schreef: Vriendje heeft bedacht dat ik maar moet drogen als hij naar zee is. Nou is dat 2x 5 weken met 3 a 4 dagen ertussen dus we drogen heel wat af. ;D Daarna is ie 5 weken thuis dus word er niet gedroogd.
Ohh, dit moet mijn manliefje niet lezen....straks bedenkt hij zich nog en vind hij deze optie veeeel leuker ;D
Door M@rina
#2080554
Ik heb laatst ansjovis gedroogd was ook een beetje vettig in de opvangbak, maar daar is tie toch voor? Ze vinden het heerlijk! Gisteren heb ik tilapiafilet gedroogd wordt ook met smaak gegeten.

Hier staat de Bomann op et balkon  ;)
Door ulla
#2080608
Ik heb kleine haring gedroogd, eerst een inkeping in de buik gemaakt, en het droogt prima.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2080647
El budha schreef: Nog geen haring geprobeert maar wel sardientjes.
Je rooster wordt wel erg vies, drogen duurt ook errug lang en inderdaad erg veel vet in de opvangbak.
Maar voor mijn hondjes die het niet rauw eten zeker de moeite waard.

Ik bewaar ze ook in de vriezer.
Waren dat kleintjes?? Ik heb hele grote in de vriezer en ze willen het hier niet eten. Misschien ook maar drogen.
je laat alles eraan?
En zo uit de vriezer op het rooster of spoel je ze af
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door