Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door quandor
#2077152
Dag allemaal,

Vandaag weer een zooi vlees van de poelier ingeslagen om te drogen. Nou heeft hij ook kippenvoeten.

Kan ik dit ook drogen en aan de honden voeren?

Alvast bedankt voor het lezen!

Groetjes
Door Limpy
#2077159
Ja dat kan en schijnt errug lekker te zijn.
Hoelang ze moet drogen, geen flauw idee maar dat zal de droogploeg je wel kunnen vertellen.
Door quandor
#2077161
Gelukkig heb een zaak meegenomen :)

Moet ik de nagels eraf halen? of kunnen die blijven zitten?

Ben idd ook benieuwd wat de gemiddelde droogtijd is.
Door beesteboelmona
#2077346
quandor schreef: Gelukkig heb een zaak meegenomen :)

Moet ik de nagels eraf halen? of kunnen die blijven zitten?

Ben idd ook benieuwd wat de gemiddelde droogtijd is.

Nagels laat ik zitten en ik droog 24 uur.
Dat doe ik overgens met alles 24 uur drogen en ik bewaar niks in de vriezer of luchtdicht.
Door Roef & Hidde
#2077347
ik droog de pootjes ongeveer een uur of 20 dan zijn ze (naar mijn gevoel) helemaal droog en ik bewaar ze gewoon in een zakje.
dat blijft zeker een week of 2 goed,de rest doe ik dan in de vriezer en ontdooi als ik weer nodig heb.
de nagels laat ik gewoon zitten,ook bij de eendenpootjes laat ik die er aan zitten en die nageltjes zijn scherper als bij kippepootjes.
Door KarinM
#2077348
Je kunt de nagels er gewoon op laten zitten ik droog ze altijd. Ik heb een Rommelsbacher droger en ik droog ze 11 uur op 60 graden.

Afbeelding

Ze worden dan

Afbeelding

Succes!
Door pallas
#2077349
Ik heb ze laatst voor het eerst gedroogd en dan op lage temp( 40/50 graden) ivm het bot wat erin zit. Het droogde ook niet snel, na dik 14 uur heb ik ze eruit gehaald en waren ze nog lang niet droog. Nog langer drogen leek me niet zo best, ze zijn nu wel lekker vers van binnen en verteren ook goed. Ik bewaar ze wel in de vriezer. Volgende keer geef ik ze rauw en voor het drogen neem ik wel de eendevoetjes.
Door quandor
#2077385
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties.

Ik heb nou 1 ring met voetjes, en 4 met nekken. De nekken laat ik er altijd 24 uur in zitten, dus de voetjes ook maar :)...

Maar dit is eenmalig.....vind de voetjes echter heeel eng, brrrr krijg er ongetwijfeld nachtmerries over..


Ik blijf dus maar bij de nekjes en de kippengehaktkoekjes
Door Tanna
#2078935
Ik droog ze in de Bomann korter dan 24 uur, anders vind ik ze te hard worden. De nageltjes blijven er gewoon aan, geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door