Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El budha
#2062521
orinake schreef: Geef mij dan maa aan bij de kinderbescherming he...
En de kindjes leven nog steeds, zijn nog steeds niet opgegeten door de honden ;)
Oh ik klim meteen in de telefoon en bel de kinderbescherming............schandalig hoor ;D

Wat een schatjes heb je................kindjes en hondjes ;)
Door El budha
#2062593
Senta schreef: Fijn om te lezen dat je weer gerust gesteld bent :biggrin2:
Waar blijven die foto's van jouw woefje???
even off topic wij hebben ook een AB (nou ja kruising dan) en blijf het prachtige honden vinden. Die van jou is niet bully type toch meer de klassieke AB?
#2062599
Toen ik begon dacht iedereen in mijn omgeving dat ik opgenomen moest worden  :biggrin2: Ik ben nogal eigenwijs aangelegd en henb gedaan wat ik vond dat goed was en nu ruim 1.5 jaar later is de hond van mijn broer ook aan het barfen en vertelt mijn moeder aan iedereen hoe geweldig ik mijn honden voer en hoe goed ze het erop doen  :biggrin2: Dat zijn dus dezelfde mensen die me toen voor gek verklaarden. Zodra ze het resultaat zien kunnen ze daar echt niet meer omheen.
Dus hou vol en negeer de negatieve praatjes.
Door orinake
#2062671
El budha schreef: Oh ik klim meteen in de telefoon en bel de kinderbescherming............schandalig hoor ;D

Wat een schatjes heb je................kindjes en hondjes ;)
Hehe thx :)
Zijn al wel oudere foto's...

Rocksy op foto 1 is helaas al overleden.
En de kindjes eneas en eowynn zijn 4 en bijna 3 ;)

Binnenkort nog eens foto's maken met onze bende :p
Door El budha
#2062677
Senta schreef: El Budha Donna is een hybride. 8) (moeder standaard en vader extreem bully)
Ah vandaar haar schouderpartij, overduidelijk bully in en haar koppie weer meer klassieke bull.
Gebruikersavatar
Door Freggel
#2062703
hannabelgje schreef: Toen ik begon dacht iedereen in mijn omgeving dat ik opgenomen moest worden  :biggrin2: Ik ben nogal eigenwijs aangelegd en henb gedaan wat ik vond dat goed was en nu ruim 1.5 jaar later is de hond van mijn broer ook aan het barfen en vertelt mijn moeder aan iedereen hoe geweldig ik mijn honden voer en hoe goed ze het erop doen  :biggrin2: Dat zijn dus dezelfde mensen die me toen voor gek verklaarden. Zodra ze het resultaat zien kunnen ze daar echt niet meer omheen.
Dus hou vol en negeer de negatieve praatjes.
Whaha, hier net zo. Vooral mijn moeder, en helemaal toen ik ook nog begon met glucosamine en visolie. Inmiddels zit de buurhond van hun ook al aan de gluco en krijgt vaker vlees. Want ze doen het er zoooo goed op, zeker bij Oska konden we het goed merken. Oska was een echte galspuger, na over op vers en nog maar 1 keer per dag eten spuugt ze nauwelijks meer, en blijft daardoor veel beter op gewicht. Ook qua bespiering blijft het veel beter.

Oska op brok
Afbeelding

Oska op KVV
Afbeelding

En het zwarte monster mag ook niet ontbreken. Kreeg in 1e instantie als pup Orijen maar na een paar maanden al over op Barf. Bij hem merkten we het vooral aan de ontlasting en het voldane gevoel van het eten. Nu is hij ruim anderhalf jaar.
Afbeelding

En gevaarlijk echt wel  8)
Afbeelding

Of toch niet  ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2066200
Wat jammer dat je grotendeels negatieve reactie's krijg, ik heb dan altijd zoiets als je ergens geen verstand van hebt roep er dan ook geen kritiek over  :-\

Mijn honden zijn ook enorm opgeknapt van Barf!
Mijn jongste border collie kotste altijd haar brokken uit, ze bleef ook erg mager en gewoon niet goed in conditie.
Eenmaal over op barf heeft ze nooit meer gekotst, ze heeft nu een normaal gewicht (zelf al 1x op dieet geweest  :biggrin2:) en glanst aan alle kanten.

Mijn oudste border zag ik weer helemaal jong worden.
Ze werd minder grijs (dat vond en vind ik nog steeds opmerkelijk, maar wel super).
Ook stonk ze haar hele leven uit haar bek. En zowaar nu ook dat is helemaal weg nu.

Ik vind brokkenhonden ook echt stinken, ik ruik niet zo goed maar dat ruik ik bijna van verre al.
Zo ook de mensen die hier binnenkomen, wij hebben 7 honden, maar als ik weleens vraag of het naar hond stinkt zeg iedereen nee.

Mijn jonge herder van 14 maanden is opgegroeit op Barf, hier is hij 1 jaar:
Afbeelding

En mijn oudje van 11 jaar jong:
Afbeelding

Afbeelding
Door Lizzy
#2066297
May Linn schreef: Wat jammer dat je grotendeels negatieve reactie's krijg, ik heb dan altijd zoiets als je ergens geen verstand van hebt roep er dan ook geen kritiek over  :-\
Ik denk persoonlijk dat dit ook zeker samen gaat met de onzekerheid die je zelf voelt. Als je zelf erg onzeker bent over de manier van hoe je voert, dan voelen mensen dat bewust of onbewust feilloos aan. En er is niks prettigers dan onzekere mensen NOG onzekerder te laten worden over hun "buitensporige" manier van -in dit geval- voeren.

Op het moment dat jij heel zeker bent van je zaak, zullen mensen dat ook feilloos aanvoelen. En zullen ze je echt niet meer op deze neerbuigende kleinerende wijze te woord staan. Het klinkt misschien nou even niet zo aardig maar er zijn serieus geen mensen die tegen mij durven zeggen wat ze tegen topic starter hebben gezegd. Puur omdat ik 200% zeker ben van wat ik doe, 200% overtuigt ben van wat ik doe, verstand van zaken heb en iemand vierkant onderuit schoffel als hij of zij wel het lef zou hebben om zo neerbuigend te doen. Maar door mijn zeer zelfverzekerde uitstraling (op dit gebied dan he!!!), beginnen ze daar al niet aan :biggrin2:

Ik zou dus zeggen : werk vooral aan je zelfvertrouwen. Werk vooral aan kennis. Want kennis is macht. En dan zul je zien dat je over een half jaar of over 2 jaar (wanneer jij 200% zeker bent) dit soort dingen nooit meer hoort hoor.
Door Dotti
#2066657
Ja, jullie hebben gelijk! Ik ben al goed opweg door te zeggen: 'als je je dr in verdiept hebt, en dan nog wat negatiefs te zeggen hebt, kom je maar terug'  :biggrin2: Ik weet dat ik nog veel moet leren.. maar k denk dat ik al aardig opweg ben :) (dankzij iedereen hier natuurljik  :P)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2066875
Wat GAAF!
Ik ben me sinds vrijdag aan het verdiepen in barf.
Onze hond ziet er echt verschrikkelijk uit. Onze rasechte labrador wordt niet eens meer door een vervangende DA als zodanig herkent. Hij is mager, hij heeft overal jeuk, hij heeft overal blaren en kale plekken, hij heeft overal schilfers. Uit pure wanhoop hebben we hem volledig kaal moeten scheren. De DA schreef brokken voor die alleen bij hem te krijgen waren. Kosten: 80 euro per maand. Ik kreeg een folder mee van Royal Canin, over gezonde voeding. Nou ben ik zelf ook niet helemaal achterlijk en ik ging eens kijken of er geen alternatieven waren.
Nu las ik over BARF, en daar gaan we aankomende week dan ook met goede moed mee beginnen. Voor onze hond geen brokken meer, en al zeker niet die goedkope brokken in een gouden zak van de DA.

Na het lezen van dit topic weet ik zeker dat ik geen stomme beslissing neem. Of het werkt of niet dat zullen we nog moeten merken. Maar het geeft me een veel beter gevoel. Hopelijk kan ik hier over een tijd ook een foto zetten van een prachtige hond. Telkens als ik hem zie schrik in van hem. Een mager scharminkel, met een kapotte huid en het verdriet in zijn ogen. Dit topic ondersteund mijn keuze!
Door El budha
#2066880
Hope schreef: Wat GAAF!
Ik ben me sinds vrijdag aan het verdiepen in barf.
Onze hond ziet er echt verschrikkelijk uit. Onze rasechte labrador wordt niet eens meer door een vervangende DA als zodanig herkent. Hij is mager, hij heeft overal jeuk, hij heeft overal blaren en kale plekken, hij heeft overal schilfers. Uit pure wanhoop hebben we hem volledig kaal moeten scheren. De DA schreef brokken voor die alleen bij hem te krijgen waren. Kosten: 80 euro per maand. Ik kreeg een folder mee van Royal Canin, over gezonde voeding. Nou ben ik zelf ook niet helemaal achterlijk en ik ging eens kijken of er geen alternatieven waren.
Nu las ik over BARF, en daar gaan we aankomende week dan ook met goede moed mee beginnen. Voor onze hond geen brokken meer, en al zeker niet die goedkope brokken in een gouden zak van de DA.

Na het lezen van dit topic weet ik zeker dat ik geen stomme beslissing neem. Of het werkt of niet dat zullen we nog moeten merken. Maar het geeft me een veel beter gevoel. Hopelijk kan ik hier over een tijd ook een foto zetten van een prachtige hond. Telkens als ik hem zie schrik in van hem. Een mager scharminkel, met een kapotte huid en het verdriet in zijn ogen. Dit topic ondersteund mijn keuze!

Wat goed dat je gaat barfen!

Hopelijk is barf de oplossing voor jouw hondje.
Heel veel succes met je hondje en met het Barfen.
Door tycolaika
#2067097
wat een scheetje zeg.
maar indd , als ik hem zou tegen komen , zou ik niet direct zeggen het is een labrador.
wat is de oorzaak volgens de da dat zijn huid er zo aan toe is ?
ik zie nu duidelijk verschil , ik heb een herplaatser genomen , en ook zei zag er niet uit toen ze kwam , ik ben toen net begonnen met barfen , en nu zo`n 4 maand later ziet ze er geweldigggg uit , nu haar tandjes nog , en dan ziet ze er weer uit als een hond van 2
dus zeker gaan barfen :D
Gebruikersavatar
Door Hope
#2067176
De DA zegt allergie. Schreef een zak hondenvoer voor van 80 euro waar ik een maand mee kon doen.
Ben zelf maar eens verder gaan kijken! Hopelijk ziet hij er over een tijd ook weer op en top uit.
Hij is 6. Hij staat nu sinds vrijdag op kvv. Er zijn geen plekken bijgekomen, dus dat valt al reuze mee!
Door Minhie
#2068334
Hope schreef: De DA zegt allergie. Schreef een zak hondenvoer voor van 80 euro waar ik een maand mee kon doen.
Ben zelf maar eens verder gaan kijken! Hopelijk ziet hij er over een tijd ook weer op en top uit.
Hij is 6. Hij staat nu sinds vrijdag op kvv. Er zijn geen plekken bijgekomen, dus dat valt al reuze mee!
Top!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door