Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2058274
Minhie schreef: Okugest en probiotica zijn besteld! Komt als het goed morgen in huis  :)
Hij heeft vandaag wat geplette walnoten gekregen met groente (courgette, wortel, peterselie, avocado)
hartstikke goed dat je de spullen al zo snel in huis hebt. ik lees van af morgen geen BP meer, maar ik hoop dat het je hond snel op knapt!!
#2058278
Minhie schreef: Okugest en probiotica zijn besteld! Komt als het goed morgen in huis  :)
Hij heeft vandaag wat geplette walnoten gekregen met groente (courgette, wortel, peterselie, avocado)
Ik ga duimen! Nog wel een tip: er wordt geadviseerd om geen fruitsoorten door de groentemix te doen i.v.m. gisten. Avocado is een vrucht/fruitsoort dus die kun je beter niet samen met de groente geven maar  voor een keertje geen ramp lijkt me  ;)
Door nienk
#2058279
*milik* schreef: Nog wel een tip: er wordt geadviseerd om geen fruitsoorten door de groentemix te doen i.v.m. gisten. Avocado is een vrucht/fruitsoort dus die kun je beter niet samen met de groente geven maar  voor een keertje geen ramp lijkt me  ;)
hee dat wist ik ook nog niet. dank voor de tip!
#2058644
Aah okie, het was gelukkig maar een klein beetje. Ik zal erom denken thanks!

Vanochtend was zijn drolletje redelijk, beetje prutsachtig maar geen waterige diarree. Hij is er ook maar 1x uit geweest vannacht om 3 uur en vanochtend om 8 uur weer.

Alleen.. net na zijn eten heeft hij een hele smerige stinkende boel hier gekwakt wat echt slijm met beetje poep is.. vervolgens is hij opgestaan en heeft hij op nog 2 plekken slijm gepoept.. Dit keer pure slijm.
Guh wat stinkt dat.. :o ik hoop dat dit het begin is van de ontgiftiging en dat het snel ophoudt.. iig in huis..  :o
#2059269
Kan heel goed dat hij heftig aan het ontgiften is, dan zie je ook slijm.

Wat je verder nog kunt doen,vooral om e.e.a. uit te sluiten, is een beetje ontlasting laten onderzoeken bij de DA op Giardia en of Coccidia.
Hoe ging het vandaag?
#2059332
Misschien vindt de rest dit een rare gedacht hoor, maar als mijn pup zo'n problemen had zou ik toch echt even een maandje of 2 op kvv gaan.
Even alles tot rust laten komen, probiotica bij gaan geven en daarna rustig 1 diersoort toevoegen en dit een paar weken blijven doen tot je zeker weet dat de ontlasting stabiel is.
En dan weer een diersoort toevoegen en zo verder.
#2059422
Staftime schreef: Misschien vindt de rest dit een rare gedacht hoor, maar als mijn pup zo'n problemen had zou ik toch echt even een maandje of 2 op kvv gaan.
Even alles tot rust laten komen, probiotica bij gaan geven en daarna rustig 1 diersoort toevoegen en dit een paar weken blijven doen tot je zeker weet dat de ontlasting stabiel is.
En dan weer een diersoort toevoegen en zo verder.

Vind het helemaal geen rare gedachte..maar volgens mij gaat het de goede kant op!
Vandaag dus dat slijm, maar daarna is het eigenlijk heel goed gegaan. Hij had een goed poepie die ik zelfs op kon pakken, weliswaar zacht maar ik vond het toch bijna een volwaardige drol!  :biggrin2: Ik heb dus een vreugdedansje gedaan  :)
Verder geen drollen en dat is geloof ik alleen maar goed.. ik hoop stiekem :D Ik heb vandaag 1 capsule probiotica door zijn eten gedaan.. Ik hoop dat hij vanavond een supermooie drol legt!

Gek dat je zo blij kunt zijn om zo'n drol  :biggrin2:
#2059802
Vanacht er wel weer uitgeweest en toen heeft hij 2 prutdrollen geproduceerd. Vanochtend weer een die je op kon pakken, weliswaar zacht maar ik vind het weer een volwaardige drol.. sinds we het menu hebben veranderd (wat meer stabiliteit) al 3 oppakbare drollen  :biggrin2: een voorzichtige Yeeeeey!
Door Nadia
#2059811
Super dat het beter gaat. Nog een kleine tip van deze kant. Als hij gepoept heeft (vooral dunne poep) zou ik daarna even zn billen wassen. Diarree is besmettelijk, dus om te voorkomen dat hij zichzelf steeds herbesmet (door aan zn billen te likken) zou ik dat even doen.

Blijft de poep dun, even test doen bij de da. Hij heeft geen wormen?
#2062136
Het gaat al een stuk beter! We hebben afgelopen dagen eigenlijk alleen nog maar goede drolletjes opgepakt!
:biggrin2: :D

Ik heb okugest niet eens nodig gehad, alleen probiotica krijgt hij en groente.
Er zitten alleen wel af en toe stukje sbot in zijn ontlasting..(wel ingepakt)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door