Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2072244
Toen onze Hope naar de puppycursus ging moesten wij hem telkens belonen met de clicker en een koekje.
Hij deed geweldig zijn best maar kreeg naar onze zin veel te veel koekjes.

We zijn toen begonnen met groenten en fruit mee te nemen naar de cursus. We werden er flink uitgelachen, maar Hope vond het geweldig! Sindsdien nooit meer 1 zak hondenkoekjes in huis gehad. Hij eet werkelijk alles. Van aardbeien tot witlof. Nu krijgt hij iedere dag wat groenten bij zijn maaltijd en hij lijkt er erg gelukkig mee te zijn.
Door Barf
#2078607
Mijn honden zijn helemaal niet gecharmeerd van groente maar ik doe het opleuken, wat gemalen pens er door heen en een eitje en dan lusten ze het wel ::)
Door danilina
#2080546
misschien een domme vraag, maar is groenten en fruit zo heel goed voor een hond? of hoef je het niet te geven, want een hond is toch een vleeseter?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2089633
Volgens mij zijn de meningen hier heel erg over verdeeld.
Wat ik ben tegengekomen in mijn zoektocht, is dat de voedingswaarden van het vlees dat wij voeren niet te vergelijken is met alleen wild vlees. De dieren worden eenzijdig gevoederd voor ze worden geslacht.

Ik vind groenten toevoegen essentieel. Toen onze hond nog brokken at gaf ik hem op advies van de dierenarts regelmatig groeten bij voor de vitaminen. Buiten het feit dat hij het echt super lekker vind, denk ik dat ze zo toch wel het nodige nog binnen krijgen.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2092019
geen mix niet gegaard. gewoon rauw werkt bij mijn honden lekker als ruwe vezel. Ze doen oa een moord voor een paar rauwe sperciebonen en spruiten.
Door Huskymeisje
#2092091
Ik voer het rauw en maak de groenten fijn met de staafmixer. Ooit wil ik nog eens een Champion Juicer maar die gaat mijn budget nu nog even te boven. Ik rasp eerst de harde groenten (wortel, bietjes e.d.), de rest snijd ik in stukjes en daarna lekker sompig en fijn maken met de staafmixer. Ze zijn er hier niet heel dol op maar een beetje gemalen pens erdoor doet wonderen. Voor mijn gevoel doen mijn honden het beter met de mix dan zonder. Ik vind het pokkewerk om het te maken maar dat heb ik er wel voor over.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2092202
Ik hoor vaak dat mensen het lastig vinden om groentenmix te maken en het niet graag doen, maar hoe komt dat? Wat is er zo onaangenaam aan?
Gewoon omdat ik het ook zou willen gaan maken voor mijn katten hoor (gewoon klein percentage want katten hebben dat niet echt nodig, maar ik denk dat het wel iets bijvoegt).
Door Huskymeisje
#2092214
pearlsofpassion schreef: Ik hoor vaak dat mensen het lastig vinden om groentenmix te maken en het niet graag doen, maar hoe komt dat? Wat is er zo onaangenaam aan?
Gewoon omdat ik het ook zou willen gaan maken voor mijn katten hoor (gewoon klein percentage want katten hebben dat niet echt nodig, maar ik denk dat het wel iets bijvoegt).
Het is niet lastig maar gewoon heel veel werk. En zo nu en dan moet ik stoppen omdat dan de staafmixer warm wordt. Ben er zo een hele middag mee kwijt.
Door pallas
#2095844
Hier vinden ze groenten erg lekker. Ze eten vaak "met de pot mee"
Dus als er wat overblijft van onze groenten krijgen hun daar wat van. Wij stomen vaak en gebruiken geen zout. Altijd verse bio groenten in huis.
Af en toe maak ik wat mix. Vaak met wat gestoomde bataat of pompoen erdoor. Ze vinden het echt jammie, want alles wordt uit de bak gevist en als eerste wordt de groentemix op gelikt en dan de rest pas.

Uit het vuistje eten ze ook, wortel, spercieboon, blaadjes sla, spuitjes en natuurlijk fruit :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2101155
Ik voer NRV en neem geen groenten of fruit op in hun menu. In het begin gaf ik ooit wel groentenfruitmixen, maar mijn honden en met name Aquillo deed het er niet goed op. Werd vaak misselijk er van. In wat voor een samenstelling maar ook.
Nu geef ik alleen wel eens wat fruit of groenten.. gewoon rauw onbewerkt dus in natuurlijke vorm. Wordt ws gebruikt als voedingsvezel, maar ik kan je vertellen dat wortel en rauwe zoete aardappel de poep wel enigszins naar oranje laat kleuren. Dus ik neem aan dat de sappen die vrij komen bij het doorbijten (een hond kan niet malen zoals een herbivoor) toch als voedingsmiddel binnen komen en wel op die manier dat het een natuurlijke toevoeging blijft.
De rest fungeert in principe als ruwe vezel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door