Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2037306
Want dat is wat Tessa mag eten, magnesium vormt sneller struviet. Van Lizzy heb ik al eea gehoord, zoals lichte botten, van gevogelte bijvoorbeeld.
Ze krijgt al jaren Glucosamine waar dus aardig wat magnesium in zit. Is het dan wijs om dit weg te laten?
Misschien toch een groentedag in lassen?
Vragen, vragen dus. Hebben jullie suggesties of ideen? Alle tips zijn welkom!
#2037376
tiny schreef: Want dat is wat Tessa mag eten, magnesium vormt sneller struviet. Van Lizzy heb ik al eea gehoord, zoals lichte botten, van gevogelte bijvoorbeeld.
Ze krijgt al jaren Glucosamine waar dus aardig wat magnesium in zit. Is het dan wijs om dit weg te laten?
Misschien toch een groentedag in lassen?
Vragen, vragen dus. Hebben jullie suggesties of ideen? Alle tips zijn welkom!
Is struviet het zelfde als kristalvorming??? Ik heb geen tips of ideeen, maar ben wel benieuwd naar de antwoorden i.v.m mijn eigen hond.
#2037424
BARF. Dan bepaal je zelf wat je voert.

Deze natuurlijke bronnen zijn rijk aan magnesium dus die moet je vermijden:

Parmezaanse kaas, heilbot, krab, makreel, slakken, volkoren producten, noten, pompoenpitten, avocado, gedroogde vijgen, pruimen, spinazie, kelp en bieslook.

Noten zit echt veel magnesium in he. Neem 100 gram kip, daar zit 25 mg magnesium in. Neem je 100 gram noten, zit daar 84 tot 245 mg in. Vette vis is ook redelijk rijk aan magnesium.

Verder kun je gewoon blijven voeren wat je altijd al doet, behalve de vleesbotten. Ik zou daar wat minder van geven en alleen kleine vleesbotten geven (van kleine dieren). En verder hoef je helemaal geen groentendag in te lassen want vlees bevat relatief net zo weinig magnesium als de gemiddelde groenten en op 1 dag alleen groenten geven, zet geen zoden aan de dijk. Beter geef je elke dag een portie groenten. Groenten is vooral zinvol (om daar meer van te geven) als je ook fosfor moet verlagen.

Kijk en vergelijk hier: http://www.nutritionanalyser.com/food_composition/

Ik weet niet wat je met de glucosamine aan moet. Ik weet niet of dit nou zo veel magnesium bevat. Hoeveel mg magnesium zit er in, in wat ze dagelijks aan glucosamine binnen krijgt? Katten met struviet krijgen zelfs extra glucosamine toegediend omdat het de blaaswand zou beschermen. Ik weet niet of dit voor honden geldt hoor, maar ik wil er maar mee zeggen dat ik niet weet of glucosamine nu kwalijk is om te geven. Je kunt natuurlijk wel eens een half jaar stoppen met glucosamine. Om te kijken wat dat doet.

Maar nog even over dat struviet. Willen ze nou dat je alleen minder magnesium in haar voer geeft? Heeft je DA niks gezegd over fosfor?
#2038269
He Lizzy, dank voor je reactie. naar aanleiding van je vorige reactie krijgt Tessa al minder bot en als ze het krijgt is het van eend, konijn of kip. De DA hamerde alleen op magnesium. Hij gaf ook een proefzakje brokken mee, wat een reuk kwam daar vanaf! Ze heeft het niet gehad hoor. Over fosfor heeft hij het niet gehad. In de Glucosamine zit in een kwart maatschepje, wat Tessa 1x per da krijgt, 80 mg magnesium (uit citraat).
Daar zal ik inderdaad eens even mee stoppen om te kijken hoe ze reageert. Nu maandag maar even afwachten, ze heeft er wel last van met plassen. Op het laatst van de wandeling moet ze erg veel moeite doen voor een paar druppeltjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door