Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lot25
#244372
Om nog ff terug te komen op wat ik schreef: ik kreeg toen stukken rib/ wat tegen de rug aanzit, met vlees eraan, maar die gingen helemaal op. ook gingen ze aan de race.

Nu probeer ik wel zachtere botten te krijgen, maar wat is het probleem dan precies, want soms krijgen ze nog zo'n rug/ribstuk. De poep is dan soms wel wat lichter, maar nooit echt erg. ???
Door tieneke
#244432
lot25 schreef: Om nog ff terug te komen op wat ik schreef: ik kreeg toen stukken rib/ wat tegen de rug aanzit, met vlees eraan, maar die gingen helemaal op. ook gingen ze aan de race.

Nu probeer ik wel zachtere botten te krijgen, maar wat is het probleem dan precies, want soms krijgen ze nog zo'n rug/ribstuk. De poep is dan soms wel wat lichter, maar nooit echt erg. ???
Je honden hebben echt mazzel gehad toen ze nog volledig op brokken stonden en een stuk vlees met bot en al opaten ;)
Een hond moet je altijd eerst op kompleet versvlees zetten voor je gaat goochelen met botten.
Door yalla
#244487
Netty schreef: ik lees hier ff mee, ik ben pas geleden me dood geschrokken.....hier ken ik een hond die het prima doet op gekookte en gebakken vlees MET BOT, ik vroeg nog of ze zich niet vergiste, maar nee hoor hij krijgt restante van een restaurant, en neem maar van mij aan dat die Chinezen hier alles koken en bakken,
het beest heeft een vacht om van te kwijlen en een paar tanden waar geen stukkie tandsteen op zit, het woord diaree kent hij niet, althans zijn baas, en overgeven doet hij ook nooit.
hij poept allen pilaren van drollen, spierwit :-[
ik denk dat honden magen meer kunnen verdragen als dat we denken ???
Die honden doen het prima. In de Sinai-woestijn in Egypte, waar zwerfhonden leven bij gratie van de toeristen, krijgen ze alleen maar gekookt voedsel. Allemaal tafelresten: veel rijst en brood (dus veel granen) en wat er verder over is aan vlees en bot. Soms nemen toeristen weleens blikvoer mee uit Nederland, maar dat vreten die beesten niet.
Vergis je niet dat het merendeel van de hondenpopulatie op deze wereld bestaat uit zwerfhonden die leven van de rotzooi die wij achterlaten, namelijk op vuilnisbelten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#244489
En vergeet ook niet dat al die zwerfhonden dus geen brokkenhonden zijn.
Honden zijn trouwens oportunisten vandaar dat ze ook zo succesvol zijn.
Door Lizzy
#244492
Veel honden eten verhitte botten. En kunnen daar prima tegen. Maar wij proberen natuurlijk wel zo veilig mogelijk te voeren. En als je kijkt naar veilig, dan hoort daar verhit bot niet bij. Zeker geen botten van gevogeltje of konijn. Spijkerhard wordt dat.

En in de Sinai-woestijn in Egypte zit de gemiddelde Egyptenaar er niet mee als er een zwerfhond de moord stikt in een gebakken bot.....(ik bedoel zijn binnenwerk verrampeneerd wordt). Wij willen dat risico niet lopen. Toch? Veel zwerfhonden zijn trouwens spijkerhard. Ik vraag me zeker wel eens af of zij niet veel meer kunnen hebben dan onze over-gevaccineerde, netjes-op-tijd-ontwormde, doorgefokte binnenbankhondjes.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 19 jan 2005, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#244500
Lizzy schreef: Veel zwerfhonden zijn trouwens spijkerhard. Ik vraag me zeker wel eens af of zij niet veel meer kunnen hebben dan onze over-gevaccineerde, netjes-op-tijd-ontwormde, doorgefokte binnenbankhondjes.
Dat is absoluut een waarheid als een koe! Als ik kijk naar Tunja, die na jaren zwerven bij mij terecht is gekomen...nou...die is werkelijk niet kapot te krijgen!
Als je ziet wat die vreet en gevreten heeft.....dat wil je niet weten. Maar geen centje pijn hoor.....
Terwijl Beau al aan de sch*t gaat van het woord diarree 8)
Door wieke
#245331
zou het ook niet aan de hond liggen, ik voer beide honden hetzefde, maar de ene kan nou eenmaal alles verdragen, terwijl de ander werkelijk van alles letterlijk over de flos gaat.
En je wil niet weten wat er hier gejat wordt, wat er verslonden wordt door de jongste telg. Er lopen hier drie kleine kinderen rond, die echt niet alles altijd opruimen. Ik kan mijn kont niet keren of Flip heeft weer iets, van speelgoed, tot haarspelden, laatst heeft hij zelfs de stoppen laten springen. Ik weet nog zo goed dat hij een kippennek zo inslikte, ik ben er twee dagen van over de zeik geweest.
Willem hoeft maar een keer een slechte dag te hebben, dan krijgt hij zelfs van CB diarree.

En dan nog maar niet te spreken over puppenmans die hier bijna in een kippenvleugel is gebleven.
Door conleeuw
#362150
Zwerfhonden vreten inderdaad alles wat niet vasgeschroeft is en blijken er goed op te overleven, maar wat wij niet weten zijn de statestieken, hoeveel gaan er dood aan eten gerelateerde aandoeningen zoals verstikking en of darm perforatie van bikkelharde bbq restjes van de toeristen, of die ze ergens hebben geschooierd. Ik zou die risico met mijn hond maar liever niet nemen, maar ik voerde al jaren brokken en dan rauw vlees erbij, dat lijkt mij ook geen echt probleem, buiten natuurlijk als een hond nog nooit in zijn leven een bot heb gezien dan ineens iets geven met bot wat ie zo kan doorslikken, daar zou ik persoonlijk even over moeten nadenken alvorens ik dat gaf. Ik weet wel zeker dat niet alleen mijn oppertunisten ooit een gekookte of gebakken stukje vlees heb gejat en het bot en al opvrat zonder al te veel problemen. ;D Maar tja soms is een probleem al genoeg ;)
Door Mevroi Kruim
#362404
Ja, ik denk ook dat de selectie bij die zwerfhonden zeer sterk is op het vermogen te kunnen overleven op de grootst mogelijke rotzooi. Dus de dieren die daar overleven kunnen alles aan, en die niet alles aankunnen gaan snel dood. Survival of the fittest in actie. Fittest hier betekent dus alles qua gekookt en gebakken mensenvoer aankunnen, en niet zoals bij wilde wolven het hardst kunnen lopen en het best een groot beest kunnen neerhalen.

En diezelfde genen zitten voor een deel in onze huishondjes, dus daar zitten er gegarandeerd onder die ook alles aankunnen en het er prima op doen. Maar aangezien wij daar niet meer op selecteren zitten er ook veel onder die dat niet kunnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door