Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MauriceF
#2035522
Mijn moeder en ik passen vaak op elkaars honden bij bijvoorbeeld vakantie. Ik kan haar op een of andere manier niet goed overtuigen van VersVlees, alhoewel ze steeds meer begint toe te geven dat Vers beter is voor de hond. Maarja de DA zegt dat je het niet moet geven enz.. kortom: het kost haar teveel moeite.

Ze geeft mijn hond overigens altijd netjes de porties die ik voor hem klaar zet. Dus ze begint er wel steeds meer aan te wennen en vindt het niet vies ofzo.

Nu is mijn vraag:
Ik krijg haar hond 2 weken als zij op vakantie is en ze vindt het goed als ik haar hond ook Vers geef. Zouden jullie deze 2 korte weken gebruiken om het toch te proberen met de wetenschap dat ze na die 2 weken weer terugvalt op brok? Of zal ik de gok nemen dat ze wellicht daarna een stapje dichterbij de overstap zal zijn. Zelf denk ik niet dat ik haar zo ver krijg. Ik heb er in de afgelopen tijd veel berichten doorgestuurd van het forum. Ze leest het braaf, maar de moeite nemen om een vriezer aan te schaffen en zelf een menu samen te stellen wint het niet van de gemakkelijkheid van de brok. Ook niet de eerste stap met KVV, helaas!

Graag jullie reacties...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2035524
Als moeder ermee akkoord gaat zou ik de hond zeker op vers zetten. Punt 1, dat pakt niemand 'm meer af :biggrin2: en punt 2, je ziet met 2 weken best verschillen en wellicht kunnen die verschillen bij je moeder de schellen van de ogen af laten vallen. :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2035536
Ik heb wel vaker een logeer hond  die thuis brokken eet, en bij mij vers krijgt.
Hond is welkom, maar brokjes niet  ::) ::)
De baasjes weten er van en vinden het goed.
Door Lizzy
#2035562
Mijn logee's gaan hier altijd op vers. Al is het maar voor korte tijd, beter iets dan niets zeg ik altijd maar :biggrin2:. Thuis krijgen de meeste weer meuk. De eigenaren zien wel dat de hond er veel beter uit ziet, maar dat kan blijkbaar toch niet voldoende bommen.....
Door nienk
#2035598
ik zou ook gewoon vers voeren. die hond heeft er sowieso baat bij, wellicht gaat je moeder (een beetje) overstag en het is ook nog eens makkelijker voor jou!
Door Veerle-scrappyToo
#2035634
Ik zelf zou ook van de situatie gebruik maken en vers gaan geven.  Al is het maar kvv en dan zorgen dat je wat extra over hebt en dit kan meegeven aan je moeder.

Alleen vraag ik me af...hebben die honden nadien geen problemen om terug hun brok te eten?  En dan bedoel ik wat smaak en goesting betreft he.
Hier komt er deze zomer ook een brokkenhondje logeren maar ik vrees dat ik niet ga moeten proberen om vers te geven...  Of ze veel zin zal hebben in haar brok...daar twijfel ik aan als ze hier 3 andere honden zo ziet smullen  ;D
Ooit eens een gedroogde snee vlees meegenomen om te geven  :o de eigenares geloofde haar ogen niet hoe enthousiast ze was.  Ze beet bijna mijn vingers mee af toen ze het aannam.
Door Martine-Tom
#2035961
Senta schreef: Ik zou door de eigenaar zelf laten bepalen wat ze willen, willen ze brokken as always? Prima, willen ze vers, ook prima. Ik heb dr namelijk zelf een schurft hekel aan als ik op vakantie ga bepaalde wensen achterlaat voor het verzorgen van mijn dieren en ze compleet ander voer krijgen dan ik zelf altijd doe.
Precies dat vind ik dus ook....
Als ik mijn dier achterlaat bij iemand dan ga ik er vanuit dat wat ik afgesproken heb ook gedaan word. Mijn hond zou vlees krijgen, ik zou echt woest zijn als bij thuiskomst blijkt dat hij RC heeft gehad omdat de oppas dat zo'n goede brok vind en mij even wilde laten zien hoe goed mijn verse hondje het op RC doet...

Je kan het allicht voorstellen en als ze ja zegt is het mooi meegenomen, als ze nee zegt vind ik dat je dat moet respecteren.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2036383
Maar de TO had al aangegeven dat zijn moeder er geen probleem mee had als hij de hond op vers zou zetten voor de weken dat hij logeerde toch? Gewoon doen, wellicht overtuig je, je moeder er toch mee als ze ziet hoe goed het haar hond doet!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2036397
tja , zou t ook niet leuk vinden als de oppasser van mn dames ze brokjes voerde >:( ....
zou het er nog eens met je moeder erover hebben of ze het goed vind dat je in de vakantie vers voert , dan weet je het in ieder geval zeker ;)
Door MauriceF
#2036452
Senna99 schreef: Maar de TO had al aangegeven dat zijn moeder er geen probleem mee had als hij de hond op vers zou zetten voor de weken dat hij logeerde toch? Gewoon doen, wellicht overtuig je, je moeder er toch mee als ze ziet hoe goed het haar hond doet!
Klopt helemaal. In het verleden heb ik haar hond netjes brokken gegeven.. maar omdat ze het nu zelf aangaf je kan haar ook brokken geven. Dacht ik, is kijken hoe jullie daar over denken. Het lijkt mij geweldig als ze geen brokken meer eet. Maar eerlijk gezegd het is een kruising labrador/new found lander, de kans dat zij 'eten' laat liggen daar durf ik geen geld op in te zetten  ;D

Overigens zou ik er ook een hekel aan hebben als ze mijn hond in de vakantie brokken zou voeren. Dat doet ze dan gelukkig ook niet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door