Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2033714
Tom eet geen vis, ik heb de afgelopen weken vrijwel alle soorten eens geprobeerd, rauw, beetje water er overheen, gekookt, niks.
Hij blieft het niet.
Eenmalig heeft hij witvis gekookt gegeten omdat de katten het aten en hij daardoor meeat, maar dat was maar 1 maal, de 2e keer trapte hij er niet meer in ::)

Inmiddels geef ik hem dagelijks maar zalmolie (Henne) komt hij verder nog iets tekort doordat hij geen vis eet.

Rauw ei is ook best een probleem, de schil vind hij nog wel lekker maar ei...1 keer per maand ofzo krijg ik er een half eitje in, de rest laat hij gewoon liggen.
Gekookt of gebakken lust hij het wel maar dan komt je ongetwijfeld weer voedingsstoffen tekort of valt dat mee?

Organen gaan inmiddels wel goed, ik heb een mix gevonden die hij rauw prima vind om te eten dus die krijgt hij nu, lamshart eet hij wel gewoon rauw en rundernier ook dus dat gaat vooruit ;)

Maar hoe kan ik het vis en ei weigeren opvangen?
Door calimero_a
#2033717
Eieren zijn (in mijn ogen) geen absolute noodzaak. Mocht je toch graag willen dat hij het eet kun je het ei ook klutsen en door bijvoorbeeld orgaan mengen. Er zijn veel meer honden die geen vis eten. Visolie is een prima alternatief.  :-* :-*
Door Martine-Tom
#2033724
Oh fjiew, dus het valt allemaal nog wel mee :)

Af en toe als ik dan lees wat alle andere menu´s wel niet bevatten word ik toch wat onzeker.
Hij eet iets van 8 diersoorten, orgaan en pens volgens de juiste verhoudingen dus dat is netjes.
Door Xada
#2033809
Mijn honden eten voornamelijk 3 diersoorten. Soms kan ik aan slachtafval van een andere diersoort komen en dan krijgen ze die ook, maar de basis bestaat uit 3 diersoorten. Ze krijgen wel een ei en ik weet niet wat de dames op het erf nog jatten aan eieren. Mijn reu doet dat niet, dus die krijgt een ei van mij. Ook vis eten ze hier niet en als een hond die wel eet ligt die er binnen een uur weer uit. Dus die voer ik niet meer. Ik zou niet weten waar ik visolie zou kunnen kopen. Ik let er wel op, maar kan het nergens vinden. Soms geef ik ze vis uit blik wat ze wel lusten, maar dan zit dat weer in plantaardige olie en met afspoelen kom je er niet, want die olie is helemaal in de vis getrokken.
Maar één ding weet ik wel, dat mijn honden er perfect uitzien en een mooie vacht hebben. Dit is op brokken nooit zo geweest.
Dus ook al kun je de regels van het barfen niet helemaal naleven, het is eigenlijk altijd gezonder dan brokken.
Door signmodel
#2033959
ik heb er hier ook 1 die geen vis wilt, ik geef hem dat in kvv vorm en dan eet hij het wel.
3 diersoorten vind ik persoonlijk wat weinig.
orgaan aten ze hier ook moeilijk. even koken en in ini-mini stukjes snijden of drogen werkt vaak ook wel.
Door Xada
#2034142
signmodel schreef: ik heb er hier ook 1 die geen vis wilt, ik geef hem dat in kvv vorm en dan eet hij het wel.
3 diersoorten vind ik persoonlijk wat weinig.
orgaan aten ze hier ook moeilijk. even koken en in ini-mini stukjes snijden of drogen werkt vaak ook wel.
Ook ik vind drie diersoorten te weinig, maar als je niet meer kunt krijgen? Ik ga er ook geen vermogen voor betalen wat ook niet mogelijk is met 3 kilo vlees per dag en mijn uitkering. Maar de honden blaken van gezondheid en als er een mogelijkheid is om een andere soort erbij te geven, dan sta ik vooraan in de rij.
Laatst gewijzigd door Xada op zo 12 jun 2011, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door