Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2032587
hoi hoi
wederom een vraag  :-[
begin me zowat te schamen , al die vragen hihi.
de kalkoen karkassen die ik heb , daar zit een kontje aan.
en een beste ;)
waar bestaat dit uit ?
zou ik , dat kontje ook kunnen afknippen van de karkassen , en deze aan zena kunnen geven ?
heb het idee dat het kontje uit knars/vet bestaat ? geen idee of ik het bij het juiste eind heb ?
als zena dit mag hebben , valt dit dan onder vleesbot ?
ik hoor dit ook weer even graag :D

dank je wel weer vast

liefs linda
#2032652
het is overwegend vet met een een klein aandeel vlees er in en een klein aantal kraakbeenwerveltjes. Je kunt het best geven als je er maar spiervlees bij geeft.
Zelf koop ik ze wel als ik niet aan kalkoennekken kan komen, om dan toch maar iets van kalkoen te hebben en ik geef er dan of kippenruggen/vleugels bij of iets van spiervlees
#2032753
hoi hoi
okeejs thnx.
ik krijg a,s woensdag kalkoen nekken , hij had ze vandaag niet bij zich jammer genoeg.
maar dan kan ik die kontjes dus gewoon van het karkas afknippen , en zena geven.
mooi :D dan heb ik voor ook nog iets extra`s dr bij

de hele kleine kalkoen karkasjes zijn die al wat voor zena ?
ze zijn echt heel erg zacht , en wegen maar 400 a 500 gram

liefsss
#2032770
hoi hoi

zena verteerd prima , ik kijk iedere x , ik doe namelijk de poepjes die ze in de tuin legt , omdat er nog niet zo heel veel gewandeld word , met een boterhammenzakje om mijn hand oprapen. (is even een niet smakelijk stukje) en dan kijk ik het na , en voel ik hoe het aan voelt ik knijp dus in het zakje.
er zitten geen stukjes bot in , de poep is mooi van kleur (wat je mooi noemt maar goed haha :P) en het is niet nat , en niet echt mega droog.
volgens mij is het zoals het behoort te zijn.
geen krijtpoep in ieder geval (dat witte)
dus dan zit het toch goed lijkt mij ?

ze eet kippennekken gemept
en ze eet konijnenpoot voorpoot gemept
ze eet zalm kop een halve
#2032774
haha dat klinkt als een prima barf drol! (vind het niet zo vies hoor, hier in amsterdam moet ik alles van Reus opruimen. man, blij dat ik barf! je zal toch een brokken drol in een zakkie moeten frutten. gadverdegadver)

misschien eerst even de kippennekken en konijnenpootjes zonder meppen geven en daarna kwartelkarkas?
#2032781
hahahahahahaha baaaaaaaaaah ja , die hele grote hompen
:puke:
dat zou van zijn levens dagen nie passen joh hihi.
ten minste niet wat mijn reu weg scheet op de brokken.
daar was een koe nog jaloers op :P

ik heb kwartels besteld bij lupa , die moeten nog binnen komen.
dan zal ik dat eerst doen. niet meer meppen en de kwartels.

die kwartels , hoef ik niet te bewerken dus ?

liefsss
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door