Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Minhie
#2030006
Ik heb net van de visboer een hele tas met haringafval gegeven.
Mijn vraag is, kan ik dit gewoon geven?
Moet ik het in water weken vanwege zout? (ik weet niet, het is voor menselijke consumptie)
Graat en staart zit er nog aan, kan ik het zo geven of kan ik beter de koppen erafhalen?
Alleen de kop telt als volledig toch? Maar met graat en staart?

Hopelijk geeft iemand snel antwoord zodat ik die zooi in de vriezer kan stoppen
Door nienk
#2030024
ik denk dat als je het vandaag van de visboer hebt gekregen dat je er van uit kan gaan dat het afval is van de hollandse nieuwe. die zijn gezout, niet geven dus.
Door nienk
#2030032
nou ik er over nadenk, ik weet eigenlijk niet of die als hele vis of schoon gemaakt en al het zout in gaan. in dat laatste geval zou het nog wel kunnen.
Door pallas
#2030044
Hier geen gezouten haring.
En van vis hoef ik alleen de koppen en geen ingewanden ofzo..

Meestal voer ik gewoon hele makrelen, vinden ze ook nog erg lekker :)
Door Suzanne
#2030302
Ik zou het weer UIT de kliko halen en spoelen met water of melk; dan gaat het meest zout eraf.
Dan in porties invriezen en af en toe een portie geven. Niet te vaak (het blijft zouter, dat wel)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door koekje
#2030310
Ik zou dat dus niet doen. Pekel trekt ook IN het product, dat spoel je er niet zo makkelijk even af. Honden hebben iets minder gevoelige nieren dan katten, maar ik vind het al niet geweldig als meneer koekje Sien 2x per jaar een haringstaart geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door