Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#2033082
orinake schreef: 1 tip: NIET DOEN!!!!!
Ik ben ooit zo slim geweest kuikens te ontdooien in de microgolf! tenminste ipv te ontdooien had ik de microgolf gewoon aangezet... Als zo'n kuiken te warm word zegt dat: BOEM en heb je schoonmaak werk ;)
:biggrin2:

Die ervaring hebben we hier ook.
Door orinake
#2033084
golfje schreef: nou er is nog niks afgelopen want heb nog niks gedaan  ::) maaar kuikens in de magnetron is toch iets compleet anders als in de droogmachine?!!!!
Zo'n droogoven word ook ferm warm hoor!
Ik zou het me niet riskeren, maar ja je doet er natuurlijk mee wat je wil he ;)
Door golfje
#2033116
hmm misschien dan toch maar op veilig spelen  :biggrin2:
Ik ga binnenkort eendenvoetjes, luchtpijp (rund) plakken en balltjes gemalen compleet drogen.
Iemand tips hiervoor? Is runderluchtpijp goed te drogen? (heb nog geen idee hoe het eruit ziet, komt met de volgende bestelling mee.) Hoelang zou dit allemaal moeten drogen?
Door nienk
#2033162
nou ik zou dus alleen al uit nieuwsgierigheid een keer een kuukel in de droogmachine stoppen. wel op het onderste rooster. als ie dan ontploft, dan is het het makkelijkst schoonmaken. overigens denk ik dat de warmte van een droger (warme luch) en de 'warmte' van de magnetron (golven) volstrekt niet met elkaar te vergelijken zijn. dit omdat de manier waarop de warmte overgebracht wordt compleet anders is. denk maar aan een kopje water verwarmen in de magnetron, en hoelang je hetzelfde kopje water in de oven zou moeten zetten om het water warm te krijgen.

zou het dus gewoon een keer doen!

volgens mij is runderstrot echt best groot en lastig in kleine stukjes te maken, wat ik hier hoor zijn ze ideaal om aan je pup te geven om lekker te knabbelen, zeker als hij straks gaat wisselen van tandjes naar echte grote stoere honden tanden.
Door nienk
#2033170
Limpy schreef: Nienk, als je het lamsvlees komt halen mag je wel een kuiken meenemen om ook te proberen...  ;D
ja sorry hè, Reus mag geen kip... dus ook geen baby kippies!
Door Xada
#2033815
Ik zou het ook eens proberen. Ik denk niet dat hij uitelkaar barst in een droogmachine. Met eieren heb je ook het verschil, in warm water gaat een ei stollen, in een magnetron barst een ei ook. Vandaar die speciale bakjes voor eieren in de magnetron.
Waarom wil je kuikens drogen? Ik gooi ze in de diepvries en er dan zoveel uit als ik nodig heb. Bij het invriezen dan niet tegen elkaar leggen.
Succes, ben benieuwd hoe alles gaat lopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door