Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2021106
halloooo
ik heb een vraagje
ik heb een pup van 9 weekjes. een labrador x mechel
ik heb haar al op kvv , en ze doet het goed, ze smult er duidelijk van.
nu krijgen mijn 2 grote koters vandaag een zalmkop
nu is mijn vraag
vanaf hoe oud mag zena hier eens van mee proeven ? ik wil haar uit eindelijk ook op barf zetten
uiteraard geen hele haha.
maar gewoon een stukje ?
hoor het graag als iemand dit weet

liefs linda
Door Esther Q
#2021113
De leeftijd vind ik niet zo belangrijk, barf ervaring wel. Heeft ze al eens iets van bot gegeten, bv kippennekken? Daar zou ik eens mee beginnen. Hoe heb je het met je andere honden aangepakt om te gaan barfen? Begonnen met beginnersbotten? Zo ja, dan diezelfde weg inslaan met je pup en beetje bij beetje van kleine makkelijke vleesbotten naar het wat grotere werk toewerken. En zalmkop is voor mij het wat grotere werk, dus dat zou ik zelf nu nog niet meteen doen :)
Door tycolaika
#2021129
ze heeft nog geen ervaring met barf
alleen kvv
ik ben met de 2 oudste begonnen , met kvv , daarna pens en zalmkoppen. en daarna ben ik pas begonnen met iets te geven waar bot in verwerkt zat , zoals kippennek
Door nienk
#2021146
heeft ze al wel eens vis gehad? misschien kan je haar een stuk 'wang' van de zalm geven? dat is (als ik Reus er mee bezig zie) tamelijk taai vlees, maar zonder graatjes. wellicht wil ze daar wel op kauwen, als ze het lekker vind.
Door Lizzy
#2021180
Leeftijd is inderdaad niet belangrijk. Hier aten ze op 8 weken allemaal al zalmkop. Het gaat erom wat ze gewend zijn te eten. Als ze KVV krijgen waar een calciumsupplement in zit en geen gemalen bot: dan doe je er goed aan ze eerst te laten wennen aan vleesbot, dus bijv. wat spiervlees met wat kippennekken. En dan met wat ingeknipte vleugels. En als dat goed gaat, laat je haar ook wennen aan vette vis, dus geef je een klein stukje zalm (rauw). En als dat allemaal goed gaat, dan kun je een zalmkop geven. Als je een KVV hebt waar wel gemalen bot in zit, dan kan het allemaal wat sneller wennen.
Door tycolaika
#2021200
thnx voor de berichten
hmm, ik weet eerlijk gezegt niet of er gemalen bot in zit in de kvv
naar mijn idee wel , want de grote binken , hebben vaak een stukje er tussen zitten waar ze even op kauwen.
ik geef smuldier compleet.
en dat is wat zena nu ook krijgt (de pup)
Door tycolaika
#2021335
okeejs, dan zal ik eens gaan kijken

ik heb zena trouwens laten proeven
haha
het ging erin als of haar leven er vanaf hing joh
geweldig
super gekauwd , ik heb het even vast gehouden , zodat ze haar kiesjes het werk liet doen.
en ze heeft genoten
ze zit nu voor het aanrecht te janken , omdat ze nog meer wilt haha
Door nienk
#2021412
mooi stelletje zo bij elkaar! en hoewel ik vind dat een hond voornamelijk op karakter e.d. gekozen moet worden, het is wel leuk zo, van ieder kleurtje 1.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door