Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roxiii
#2014540
Sinds ik begonnen ben met naast smulldier compleet een paar dagen in de week kipkarkassen en kippennekken te geven heeft billy nu last van wisselende ontlasting. Het is ten eerste heel weinig voor een grote hond (normaal hele hopen) en heel erg brokkelig, en van de week had die donkere diarree met een beetje licht bloed ertussen?!? Wat gaat er nu fout? Ik vind het best wel eng omdat het lijkt op een verstoping hij poept nu maar 1 a 2 x per dag. Net na de wandeling kwam er maar 1 ienemienie keuteltje uit. Iemand suggesties over wat ik kan geven of doen?

Eind deze maand ben ik van plan naar slagerij west te gaan om te gaan beginnen volledig te barfen. Heb me boodschappenlijstje al gemaakt en ik ga eerst voor een maand in slaan zodat ik niet veel weg moet doen als die iets niet lust, maar dat betwijfel ik  ;D en misschien gaat het dan wat beter.

Groetjes
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2014543
In principe heel logisch want je voert teveel vleesbot met die kippennekken en kipkarkassen, samen met de smuldier.
Als je al kippennekken of karkassen erbij wil voeren, voer dan minstens hetzelfde deel aan spiervlees erbij.
Dan zal je hond ws geen last meer van zijn ontlasting hebben  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2014560
Honden die barfen maken maar heel weinig ontlasting. Dat is het allereerste wat  je ziet als een hond geen brok meer krijgt.
Heb je pas de overstap gemaakt naar vers, dan kan het idd dat  er een slijmlaagje en soms een spoortje van bloed bij de ontlasting zit. Dat gaat snel voorbij.
Over een poos bekijk je vol afgrijzen de flatsen van de brok gevoerde vriendjes  :puke: :puke:
Door Lizzy
#2014605
Roxiii schreef: Sinds ik begonnen ben met naast smulldier compleet een paar dagen in de week kipkarkassen en kippennekken te geven heeft billy nu last van wisselende ontlasting. Het is ten eerste heel weinig voor een grote hond (normaal hele hopen) en heel erg brokkelig, en van de week had die donkere diarree met een beetje licht bloed ertussen?!? Wat gaat er nu fout? Ik vind het best wel eng omdat het lijkt op een verstoping hij poept nu maar 1 a 2 x per dag. Net na de wandeling kwam er maar 1 ienemienie keuteltje uit. Iemand suggesties over wat ik kan geven of doen?

Eind deze maand ben ik van plan naar slagerij west te gaan om te gaan beginnen volledig te barfen. Heb me boodschappenlijstje al gemaakt en ik ga eerst voor een maand in slaan zodat ik niet veel weg moet doen als die iets niet lust, maar dat betwijfel ik  ;D en misschien gaat het dan wat beter.

Groetjes
Ja, Smuldier bevat of gemalen bot of calciumsupplementen. Als je daar ook nog eens vleesbot bij doet, dan krijg je droge harde ontlasting. Geef je spiervlees (bijv. kopvlees) met kippennekken of pens met kippennekken, dan is er niks aan de hand. Overigens is 1 a 2 keer per dag poepen niet ongewoon hoor. Ik ben er natuurlijk zo aan gewend dat ik vol verbazing (en afgrijzing) kijk naar brokkendrollen. Vieze sompige grote stinkhopen! Ik zie uit de JR van onze overburen drollen komen die 2 keer zo groot zijn als die van mijn grootste Dalmaat :-X

Maar goed, als je dus zelf gaat samenstellen, dan voer je 40% a 50% vleesbot (die voor 50% uit vlees en voor 50% uit bot bestaan), pak-m-beet 20% orgaanvlees (inclusief pens) en verder spiervlees, vette vis, eieren, groenten, etc. En dan krijgt je hond prima ontlasting, geloof ons maar :)
Door hannabelgje
#2014622
Je zou bij de kippennekken en karkassen in plaats van de smuldier compleet, de smuldier vlees kunnen voeren, Dat is alleen gemalen kopvlees zonder toevoegingen.
Door Roxiii
#2014789
Oké ik was al bang dat er een botje ergens vast zat  :-[ :shy:. Ja eigenlijk wel logisch wat ik geef indd de complete versie van smuldier. Ik ga eens kijken waar ze hier in de buurt de vleesversie verkopen.

Ik ben blij als het einde van de maand er is, Dan kan ik eindelijk beginnen met zelf samen stellen heb er zoveel zin in ik kan niet wachten ::). Ik merk nu al dat die wat dikker word. Geef hem nu om de dag 2 eitjes erbij en ik ga ook even naar de stad voor probiotica en vis/zalmolie iemand enig idee waar ik dat kan kopen?

Bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2014819
Roxiii schreef: Oké ik was al bang dat er een botje ergens vast zat  :-[ :shy:. Ja eigenlijk wel logisch wat ik geef indd de complete versie van smuldier. Ik ga eens kijken waar ze hier in de buurt de vleesversie verkopen.

Ik ben blij als het einde van de maand er is, Dan kan ik eindelijk beginnen met zelf samen stellen heb er zoveel zin in ik kan niet wachten ::). Ik merk nu al dat die wat dikker word. Geef hem nu om de dag 2 eitjes erbij en ik ga ook even naar de stad voor probiotica en vis/zalmolie iemand enig idee waar ik dat kan kopen?

Bedankt voor de reacties!
Maar dan niet de kipversie! Daar zit ook weer bot in ;-)  Je kunt dus hart, pens of (rund)vlees geven erbij.
De rest kun je in ieder geval bij de natuurvoedingswikel krijgen, maar vaak ook gewoon bij de drogist.
Door Roxiii
#2014900
Ik heb nog een vraagje ik wil er niet heel nieuw topic voor openen het lukt me gewoon niet een foto te plaatsen op BP? :(
Door boris2009
#2016128
probiotica van de groene os kan je op internet bestellen,
leuk te lezen van die hopen, ik moest er ook aan wennen in het begin, vooral mijn herder die bleef altijd poepen met die brokken
succes met zelf samenstellen straks !
Door Anne in Zweden
#2016183
Roxiii schreef: Oké ik was al bang dat er een botje ergens vast zat  :-[ :shy:. Ja eigenlijk wel logisch wat ik geef indd de complete versie van smuldier. Ik ga eens kijken waar ze hier in de buurt de vleesversie verkopen.

Ik ben blij als het einde van de maand er is, Dan kan ik eindelijk beginnen met zelf samen stellen heb er zoveel zin in ik kan niet wachten ::). Ik merk nu al dat die wat dikker word. Geef hem nu om de dag 2 eitjes erbij en ik ga ook even naar de stad voor probiotica en vis/zalmolie iemand enig idee waar ik dat kan kopen?

Bedankt voor de reacties!
Als je compleet zelf gaat samenstellen, heb je niet per se probiotica en vis/zalmolie nodig, hoor. Of is er een reden dat je je hondje toevoegingen geeft? 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door