Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kaatje88
#2013827
Vandaag heeft Milo zijn eerste barfdag gehad. Dit ging alleen niet zoals verwacht. Ik had verwacht dat hij aan zou vallen op het vlees en alles lekker op zou eten.

Vanmorgen heeft hij 300 gram KVV gehad en voor vanavond stond er 250 gram kippennekken en 250 gram hertenvlees op het menu. De kippennekken gingen er prima in. Beetje trekken en kluiven en weg was het. Het hertenvlees was Milo niet zo weg van. Hij heeft maar een paar hapjes genomen.

Ik heb het vanavond nog twee keer aangeboden. Ik denk dat er nu nog 100 gram van over is. Kan ik dit nu afgedekt op het aanrecht laten staan en morgenochtend nog een keer aanbieden?

En zou het komen dat hij het niet op eet omdat hij er aan moet wennen of zou het wat te veel in één keer zijn? Hoe vaak kan ik het nu nog aanbieden? Het is sinds vanmorgen uit de vriezer.

En hebben jullie nog tips voor pups die volop aan het wisselen zijn? Wat is prettig voor hem? Ik heb nu al vijf tandjes gevonden! :-D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2013848
Ik denk dat je hondje gewoon nog even moet wennen aan de smaak en structuur.
Dat komt wel goed, zeker als ie wel al een gedeelte van het hert opgegeten heeft  ;)
Je kunt het vlees beter in de koelkast bewaren, ander stinkt het morgen al behoorlijk.
Niet dat dat stinken voor de hond erg is die eten wel wat rijper vlees, maar het is wel prettig voor jezelf.

Met wisselen zou ik wat meer kauwdingen aanbieden, runderkophuid bv of wat vaker een kong.
Gebruikersavatar
Door nova
#2013854
Hert is een vleessoort wat  een beetje sterker is van smaak. Veel honden moeten er aan wennen. Kip bijv. is wat zachter van smaak, net als rund.
Je zou kunnen proberen om het hertenvlees even in de pan te gooien, en te kleuren aan de buitenkant.
Geen boter of braadvet toevoegen. Steeds wat minder lang in de pan
Als je dit een paar maal gedaan hebt, dan zal hij het wel eten.
Hier waren ze ook niet meteen weg van hert ;)
Er zijn zelfs wildsoorten die ik niet meer koop, ze eten het gewoon niet  >:( >:(
Door Lizzy
#2013885
Ik hoef hier niet aan te komen met hert. Ze vinden het niet te eten. Dus het kan zijn dat jouw pupsel het niet te eten vindt. De smaak is inderdaad nogal sterk. BARF is ook ideaal voor pups die wisselen. In de regel wisselen ze echt 100% probleemloos. Geen stank uit de bek, geen bloed in de bek, weinig tot geen last.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2013912
Ik heb Bandit ook weleens hert voorgeschoteld, maar hij moest het ook niet. Terwijl hij bijna alles eet. Nu wilde ik het eigenlijk ook weer proberen maar als veel honden het niet moeten dan begin ik er maar niet meer aan. Ik had het toen gemengd met ander vlees en toen werd er met lange tanden van gegeten.
Hopelijk gaat hij al het anders wat je voor je hond in petto heeft met wat meer plezier eten.
Door nienk
#2013927
Reus moest ook erg wennen aan hert, maar nu eet hij het wel. Heb het  per orgaan/spier portie in bakjes, dus zijn konijn/eend lever/nier zit er wel door heen  geroerd. Was gister bezig om hertenvleesjes in de droger te doen, kreeg hij een paar stukjes vers te snoepen, ik  had het idee dat hij de smaak erg lekker vond, maar dat het de textuur is wat lastig is. hij at het zo gek met zijn lippen weg getrokken, zo'n beetje als hij iets uit het gras knabbelt om het daarna uit te spugen om er in te rollen.

en, als je zelf hert ruikt, in vergelijking  met inderdaad kip/rund/lam (geit dan weer  niet) ruikt het wel erg sterk. net als met wild konijn in vergelijking met tam konijn. (hoewel Reus wild lekkerder vind)
#2013948
OOk hier worden de neuzen opgehaald voor hert.
Ze vinden het gewoon niet lekker en eten het dan ook niet.
Gelukkig zijn er nog vele andere soorten die wel goed in de smaak zullen vallen.
Succes verder!
Door Kaatje88
#2013972
Ik hoop dat het een kwestie van wennen is. Hij heeft het nu bijna op. Er liggen nog drie kleine stukjes hert verspreid door de woonkamer.

Het regent hier nogal, dus ik vond het zielig om hem buiten eten te geven. Hij heeft al zo'n hekel aan regen hihi.

Straks maar weer met de dweil aan de slag dan he.

Bedankt voor alle reacties en tips!
Door nienk
#2013984
Kaatje88 schreef: Ik hoop dat het een kwestie van wennen is. Hij heeft het nu bijna op. Er liggen nog drie kleine stukjes hert verspreid door de woonkamer.

Het regent hier nogal, dus ik vond het zielig om hem buiten eten te geven. Hij heeft al zo'n hekel aan regen hihi.

Straks maar weer met de dweil aan de slag dan he.

Bedankt voor alle reacties en tips!
dan juist in de regen eten geven, gaat ie regen vanzelf leuk vinden! (of, als jij in de regen wandelen stom vind, dan niet. ik vind het niet erg, Reus wel. die blijft rustig onder aan de trap zitten als het hoost, met zo'n kop van 'nou baas, tot straks, ik hoef eigenlijk niet zo nodig, dus ik wacht hier wel, ok? mooi. doei!')
#2014025
Kaatje88 schreef:

Vanmorgen heeft hij 300 gram KVV gehad en voor vanavond stond er 250 gram kippennekken en 250 gram hertenvlees op het menu. De kippennekken gingen er prima in. Beetje trekken en kluiven en weg was het. Het hertenvlees was Milo niet zo weg van. Hij heeft maar een paar hapjes genomen.
Heb je een specifieke reden om 250 gr vleesbot én 250 gr spiervlees te doen?  Volgens mij is dat vrij veel spiervlees tenopzichte van het vleesbot.
Je hondje kan het er perfect op doen maar kan ook slappere ontlasting krijgen...
Ik ken natuurlijk je menu niet en hoe vaak kvv-barf maar dat was toch een vraag die in me opkwam.

Hert...wordt hier in drievoud met plezier opgegeten  ;D
Door Kaatje88
#2014035
Veerle-scrappyToo schreef: Heb je een specifieke reden om 250 gr vleesbot én 250 gr spiervlees te doen?  Volgens mij is dat vrij veel spiervlees tenopzichte van het vleesbot.
Je hondje kan het er perfect op doen maar kan ook slappere ontlasting krijgen...
Ik ken natuurlijk je menu niet en hoe vaak kvv-barf maar dat was toch een vraag die in me opkwam.

Hert...wordt hier in drievoud met plezier opgegeten  ;D
Ik krijg alles in kilo's, dus het is gewoon handig om dat door vieren te delen. Hij krijgt dat natuurlijk niet elke dag, vandaag krijgt hij bot + orgaan en morgen pens.

Als zijn ontlasting er slap door wordt pas ik het natuurlijk wel aan hoor! Maar tot nu toe komt alles er stevig uit.
Door Kaatje88
#2014038
Nu ik toch bezig ben.. Nog een vraagje. Milo is nu 14,5 kilo. Het duurt niet zo lang meer tot ik hem niet meer kan tillen om te wegen (ik weeg eerst mezelf en dan ons samen).

Hoe doen jullie dat met opgroeiende pups? Iedere week naar de dierenarts om te wegen ofzo?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door