Het belang van erbij blijven

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Het belang van erbij blijven

Berichtdoor Barfplaats

pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Ma 09 Mei 2011, 10:55

Citaat van: pleuntje op Mei 08, 2011, 18:31:51
Ik ben nu heel langzaam aan het overgaan van KVV naar Barf, maar ik vind het toch wel een beetje eng. Tot nu toe heeft hij alleen nog kippennekken en eendennekken op. Maar er liggen nog wat andere botjes in de vriezer. Ook een konijnenkarkas.

Ik laat het nu door iemand samenstellen omdat ik niet goed weet waar te beginnen. Ik heb niet de tijd om overal maar naartoe te rijden om vlees voor de hond te halen. Ik heb nu wel door dat ik het in principe aan iemand anders over laat. Maar het is voor mij een goede overstap. Misschien weet ik over een tijdje wel wat ik allemaal kan voeren. Dit was voor mij wel een reden om mijn hond KVV te voeren. Nu voer ik 50/50. Ik wilde eigenlijk de overstap volledig maken als ik zag dat Bandit het hier goed op doet. Maar nu twijfel ik weer.

Waarom zou je twijfelen ? zelf verslik je je toch ook wel eens in iets ?
Ik voer ze al jaren barf en zie geen enkel nadeel, mijn honden genieten, zijn waanzinnig gezond en zitten perfekt in hun vel. Ja hij stikte bijna in zijn gulzigheid, hij had ook bijna kunnen stikken in een hondekoekje of brokje.
Feit is gewoon dat je altijd moet opletten, niet meer en niet minder

Tja, verslikken in een bot. Mijn hond krijgt al heel zijn leven KVV en daar verslikt hij zich nooit in. Brokken en koekjes krijgt hij niet. Tenzij hij iets weet te pikken. Maar het verslikken in een bot klinkt zo eng. Wat doe ik dan. Ik heb het wel gelezen, maar werkt dat ook echt.
Ik ga wel door hoor met het voeren van Barf, maar vind het wel een beetje griezeliger. Hij eet ook wel vleesbot, maar ik zie hem denken "moet ik nu zoveel moeite doen voor mijn eten, geef mij maar een vleesprakkie".

Ik ben nu allemaal weer heel veel aan het lezen, lezen en nog eens lezen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 09 Mei 2011, 11:09

pleuntje schreef:Tja, verslikken in een bot. Mijn hond krijgt al heel zijn leven KVV en daar verslikt hij zich nooit in. Brokken en koekjes krijgt hij niet. Tenzij hij iets weet te pikken. Maar het verslikken in een bot klinkt zo eng. Wat doe ik dan. Ik heb het wel gelezen, maar werkt dat ook echt.
Ik ga wel door hoor met het voeren van Barf, maar vind het wel een beetje griezeliger. Hij eet ook wel vleesbot, maar ik zie hem denken "moet ik nu zoveel moeite doen voor mijn eten, geef mij maar een vleesprakkie".

Ik ben nu allemaal weer heel veel aan het lezen, lezen en nog eens lezen.

Het gevaar dat je hond problemen krijgt met een vervuild gebit en alle ziektes die daar uit voort vloeien is veel groter dan het verslikken en sterven in een vleesbot. Dit topic is niet geopend om mensen schrik aan te jagen! Dit is geopend om mensen te attenderen dat dit kan gebeuren, je er bij moet blijven en moet weten wat je moet doen. Dat laatste is sowieso handig, ook al voer je KVV aangezien je hond zich altijd in iets kan verslikken/stikken.
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Ma 09 Mei 2011, 18:45

Dank je lizzy, dat is weer even  heel duidelijk. ;)
Het gebit is inderdaad de reden om toch heel langzaam aan de stap te wagen.
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Di 10 Mei 2011, 07:08

Lizzy schreef:Het gevaar dat je hond problemen krijgt met een vervuild gebit en alle ziektes die daar uit voort vloeien is veel groter dan het verslikken en sterven in een vleesbot. Dit topic is niet geopend om mensen schrik aan te jagen! Dit is geopend om mensen te attenderen dat dit kan gebeuren, je er bij moet blijven en moet weten wat je moet doen. Dat laatste is sowieso handig, ook al voer je KVV aangezien je hond zich altijd in iets kan verslikken/stikken.

Nee dit is zeker niet bedoeld om iemand schrik aan te jagen ! Maar je moet gewoon alert zijn, honden zijn levende wezentjes en net als kleine kinderen laat je ze ook niet uit het oog binnen bepaalde situaties ;)
wen en ollie
1-ster

Berichtdoor wen en ollie » Di 10 Mei 2011, 17:24

Als Ollie iets in de bak heeft dan eet hij het gewoon op, zonder "gezeur" maar zodra hij iets te kraken op de grond heeft liggen, begint hij er bijna pas aan zodra wij vlakbij zijn. Zodra we weglopen komt ie achter ons aan  ::)
Dus erbij blijven doen we sowieso wel. 2 jaar geleden hoorde ik al het verhaal via de leverancier die we toen hadden, dat er dus daadwerkelijk een hond was gestikt en was overleden, hij heeft dat verhaal toen overigens hier op het forum geplaatst ter waarschuwing.
Het is altijd weer goed om weer even bij de les gehaald te worden.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”