Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door petervrouw
#2004637
Hallo,

Nadat ik eerder al eens gepost heb over een hondje wat problemen leek te hebben met kvv, ben ik toen gaan zoeken naar een kvv die bij de hondjes pastte. Na uitproberen bleek dat met het geven van 3 maaltijden per dag te zijn opgelost. Hondje had 's ochtend een te lege maag en werd hier misselijk van. (dit gebeurde trouwens ook toen ze brokken at) . Nu krijgen beide hondjes 1 schijf energique per dag. Nu wil ik langzamerhand ook wat andere dingen gaan geven, kan ik dan bijvoorbeeld ook een stuk, nou ja eigenlijk stukje :biggrin2: runderlap geven, zodat ze iets meer te scheuren en te kauwen hebben? of een kippevleugel, maar kip zit ook al veel in de energique, dit dan als vervanging van één maaltijd per dag, en hoevaak kun je dit doen zonder dat er dan tekorten komen? (het vervangen van de energique?)O ja , Hondjes wegen 3,5 kilo ieder en zijn dus niet heel erg groot!!!

Groet Ria
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2004645
weet niet prcies of energique kompleet is , maar dan kun je 3 van de 7 dagen barf voeren
kwartel of iets wat niet in energique zit
Door Limpy
#2004649
Kwartel heeft idd zachte botten, zou zo´n kleine hond makkelijk moeten kunnen wegknagen (at mijn jongste kater al met 4 mnd)
Door petervrouw
#2005116
dank je wel voor de link, hier staat inderdaad een hoop info in , alleen heb ik wat moeite met de hoeveelheid die ze krijgen, (100 gram!!!! per dag) en als dit ook nog verdeeld moet worden over een paar maaltijden , is bijvoorbeeld een kippevleugel al bijna een hele maaltijd :)

groet Ria
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door