Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2004470
Ik heb nog 4 verse artisjokken en die wil ik graag aan de honden geven. Maar... hoe doe ik dat?

De bladeren zijn ongekookt super hard en stug en niet klein te krijgen in de keukenmachine.
Moet ik ze dan toch koken en dan geven?

Ik las wel op het forum dat ik ze kan geven aan de honden... iemand enig idee?
Laatst gewijzigd door Sarah5 op di 03 mei 2011, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2004697
Ok en kunnen ze dan het hele ding ook krijgen met steel en al?

Sorry hoor voor de vele vragen maar ik vind het zelf al een gepuzzel hoe ik die dingen moet eten laat staan voor de honden. De buitenkanten van de blaadjes blijven (ook na koken) gewoon hard. Maar ja misschien is dat ook wel eens goed, zal er dan waarschijnlijk onverteerd ook wel weer uitkomen  ::) denk ik
Door Limpy
#2004714
Is het niet zo dat voor humaan gebruik ook alleen de harten (binnenkant) gegeten worden?
Zou ik alleen dat geven, vooral als de buitenkant idd zo hard en stug blijft.

V/d bloemkool eet ik de groene bladeren ook niet...
(ja, das appels met peren vergelijken maar toch)
Door 202Spots
#2004725
Sarah5 schreef: Ik heb nog 4 verse artisjokken en die wil ik graag aan de honden geven. Maar... hoe doe ik dat?
De bladeren zijn ongekookt super hard en stug en niet klein te krijgen in de keukenmachine.
Moet ik ze dan toch koken en dan geven?
Ik las wel op het forum dat ik ze kan geven aan de honden... iemand enig idee?
Het enige wat je eventueel zou kunnen geven is de "heart" of de vlezige bodem van de artisjok.
De bladeren bevatten veel te veel harde vezel dat onverteerbaar is, en ik zou het helemaal niet geven.
Gekookt niet en rauw helemaal niet..
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2004745
Limpy schreef: Is het niet zo dat voor humaan gebruik ook alleen de harten (binnenkant) gegeten worden?
Zou ik alleen dat geven, vooral als de buitenkant idd zo hard en stug blijft.

V/d bloemkool eet ik de groene bladeren ook niet...
(ja, das appels met peren vergelijken maar toch)
Als we het zelf eten dan eten we de hele bloem, alleen eten we van de buitenste bladeren alleen het onderste (zachte) stukje.

Dat knaag je er af met je tanden en het te harde stuk laat je dan liggen. Maar goed zulk specifiek knaagwerk kan ik van de doggies natuurlijk niet verwachten.
Door Laura2004
#2026582
Ik ken verhalen van honden die verstopt zijn geraakt door het eten van artisjok en idd het enige eetbare is het hart en idd de zacht onderkant van de blaadjes. Ik zou de artisjokken gewoon zelf opeten en als je het zo graag aan de hond wil geven, alleen het hart, niet de harde blaadjes.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2026760
Ik had ze idd maar zelf opgegeten. Ik had een partij biologische artisjokken en kwam het ergens tegen in een stuk van Lizzy dat het goed kon zijn voor de hondjes. Maar toch maar niet gedaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door