Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1996537
Ik heb sinds 2 dagen een Whippet puppy, ze is nu 10 weken oud. Ik zit alleen weer vreselijk te tobben over het eten!

Bij de dierenarts raden ze Carnibest aan en zijn ze tegen zelf samenstellen van de super. Ik vertrouw er absoluut niet op dat er in Carnibest kwaliteitsproducten zouden zitten. Ik geloof er gewoon niet in.

Mag een Whippet puppy op deze leeftijd al kippenvleugels hebben? Moet ik ze dan perse eerst platslaan?

Rood vlees is in pricipe te duur voor me alhoewel ze wel goedkope pakken runderhart verkopen bij de AH. Ik wil dus voornamelijk hele Jonge Makreel en Haring voeren samen met kippenvleugels. Dagje runderhart en wellicht wat biefstuk/soepvlees pakket ofzo. Groente, fruit en eieren krijg ik er ook bij deze pup niet in, net als bij mijn katten en vorige hond.

Nou hoor ik dat er teveel antibiotica in de kip van de super zou zitten? In biovlees zou er zelfs nog extra veel antibiotica in zitten. maar goed hetzelfde geld natuurlijk voor het vlees dat in de brokken, natvoer of carnibest gaat neem ik aan... Moet ik me hier zorgen over maken?

Het komt waarschijnlijk allemaal niet zo nauw maar ben altijd zo berzorgd he... Ze zegt me niks!
Door Esther Q
#1996545
Ja hoor, ze mag al kippenvleugels hebben. Ik zou ze zeker nog even platslaan, tot ze het goed verteert (ze is niet vers afgespeend denk ik?) en ze goed knaagt (ze dus niet in het geheel inslikt).
Als je voornamelijk rund en kip voert, dan krijgt ze de meest belaste dieren uit de bio industrie binnen. Het zou in die zin goed zijn om ook wat andere diersoorten te gaan voeren. Bv geitenvlees en als vleesbot bv kwartel of konijn.
Door nienk
#1996554
Kan je niet bij iemand bij jou in de buurt die in het groot besteld dingetje overnemen? of (als je er de vries ruimte voor hebt/kan krijgen) zelf bestellen? dat scheelt enorm vlees in prijs in vergelijking met de dingen van de supermarkt, en is het ook vele male makkelijker om een goed compleet menu samen te stellen. dat heeft immers iedere hond nodig, en een puppie al helemaal.

verder gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje natuurlijk, veel plezier ermee en succes met het voeren!
Door Barf
#1996780
paul36 schreef: Ik heb sinds 2 dagen een Whippet puppy, ze is nu 10 weken oud. Ik zit alleen weer vreselijk te tobben over het eten!

Bij de dierenarts raden ze Carnibest aan en zijn ze tegen zelf samenstellen van de super. Ik vertrouw er absoluut niet op dat er in Carnibest kwaliteitsproducten zouden zitten. Ik geloof er gewoon niet in.

Mag een Whippet puppy op deze leeftijd al kippenvleugels hebben? Moet ik ze dan perse eerst platslaan?

Rood vlees is in pricipe te duur voor me alhoewel ze wel goedkope pakken runderhart verkopen bij de AH. Ik wil dus voornamelijk hele Jonge Makreel en Haring voeren samen met kippenvleugels. Dagje runderhart en wellicht wat biefstuk/soepvlees pakket ofzo. Groente, fruit en eieren krijg ik er ook bij deze pup niet in, net als bij mijn katten en vorige hond.

Nou hoor ik dat er teveel antibiotica in de kip van de super zou zitten? In biovlees zou er zelfs nog extra veel antibiotica in zitten. maar goed hetzelfde geld natuurlijk voor het vlees dat in de brokken, natvoer of carnibest gaat neem ik aan... Moet ik me hier zorgen over maken?

Het komt waarschijnlijk allemaal niet zo nauw maar ben altijd zo berzorgd he... Ze zegt me niks!
Je hebt de pup twee dagen en weet nu al dat je groente fruit en eieren er niet in krijgt ?
Als het de bedoeling is dat je alleen haring en jonge makreel gaat voeren met wat kippevleugels en runderhart dan doe je de hond ernstig tekort. Ik zou me als ik jou was eerst even gaan verdiepen in goede menuutjes ;)
Verder is barfen niet duur en kan je ook het een en ander via een islamitische slager of op de markt halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door