Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1994627
Umai krijgt 3-4 x per week vleesbot. Een keer pens/groente maaltijd,  een keer vis, een keer orgaan (hart, lever nier) en een keer orgaan/spiervlees. Vasten doen we niet meer ivm hyperactiviteit.
Maar ik ben niet zo heel precies, dus soms wel 5x vleesbot of twee keer pens/groente.

Met name als ze veel lever heeft gegeten kan het dun zijn maar dat vind ik niet erg.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1994662
nova schreef: maar wel heel veel kraakbeen, vandaar..
Maar in kraakbeen zit toch niet de hoeveelheid calcium als in bot? Daarom reken ook ik het qua voedingstoffen bij spiervlees.

Denk dat newfy's ook niet dichter bij de natuur staan dan andere rassen  ;). (nouja Kaio kan wel heel echt loeien als een wolf  :biggrin2: ) Het wil alleen dunner zijn als ze een dag heel veel lever hebben gehad zonder vleesbot.  En een van de 2 geeft over op runderpens, lams pens gaat weer prima.

Ik geef niet iedere dag vleesbot omdat het niet iedere dag compleet moet zijn en omdat je dan mooie grote stukken spiervlees kunt geven.
Door Linsey
#1994689
Elke eetdag 50% vleesbot behalve woensdag, dan krijgen ze enkel pens en zondags krijgen Kai en Dino enkel volledige vissen (makreel, sardienen, sprot of haring). Zo'n halfjaar geleden voedde ik ze 1 dag ook enkel spiervlees, toen kregen ze een iets lager botpercentage en bleef er dan nog een spiervleesmaaltijd over per week. Hebben ze nooit geen problemen mee gehad.
#1994792
5-6 keer in de week(vlees)bot
Dit combineer ik met spiervlees of orgaan
De ene week 1 pensdag
De andere week pens met (vlees)bot
Af en toe een vastendag
1x in de week runderstrot meestal met wat sardientjes
Als ik zalmkop heb dan tel ik dit ook als vleesbot
Gebruikersavatar
Door nova
#1994936
Kaio schreef: Maar in kraakbeen zit toch niet de hoeveelheid calcium als in bot? Daarom reken ook ik het qua voedingstoffen bij spiervlees.
Dat klopt helemaal, maar er zit wel ca. in , al is het minder . :)
De overige dagen krijgen ze 50 % van hun maaltijd aan vleesbot , en heb nooit gemerkt dat het een ongunstig effect heeft  als er 1 dag/week  wat minder ca. in de voeding zit .

Ik schreef dat ik het reken als vleesbot, maar ik heb me niet correct uitgedrukt.
Het is orgaan, waarvan het kraakbeen calcium bevat, en dat laatste is voor mij een rede om er  geen extra vleesbot bij te geven
Denk dat het op deze manier wat juister omschreven is  ;)
Door wendy71
#1995097
Nee, ik voer niet elke dag vleesbot, mijn honden zitten rond de 12/15 procent kaal bot.
Bij vleesbot geef ik altijd iets van orgaan/spiervlees erbij, ze hebben nogal vlug last van harde, pijnlijke poep, ze doen het perfect op dit bot%.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door