Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1988823
Huh  :o dat is nu iets wat ik totaal niet had verwacht te lezen... :'(
Heel veel sterkte!  Ik hoop dat het toch duidelijk wordt wat er juist is misgelopen  :(
Door Xada
#1989013
Anne in Duitsland schreef: Nou moe?!?!?! Wat vreselijk! Hoe kan dat nou toch ineens? Of ineens, er was natuurlijk iets, maar dit komt toch wel heel onverwacht, of niet?!

Je schreef dat Querida het ook heeft gehad. Heb je enig idee wat er aan de hand is?

Hoe oud was Wamão? Meid, wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte met deze onverwachte en harde knal! :'( :'( :'(
Na sectie is gebleken dat zijn longen door maagzuur kapot gemaakt zijn. Dit maagzuur ademde hij weer in nadat hij had "overgegeven" maar niets uit zijn bek kwam. Er speelden dus meer dingen tegelijk. Ook zijn blinde darm had een draai en er zat een klein gaatje in zijn maag (volgens mij de uitgang die door de draai van de blinde darm verkleind was, maar volgens een vriendin van mij gewoon in de maagwand)
Bij Querida denken we aan een acute HD.
Wamão was 5,5 jaar oud.
Door Anne in Zweden
#1989014
5,5 jaar, wat een drama... Is er enige indicatie waar dat gaatje door ontstaan kan zijn?

Wat een afgrijselijke ervaring. Nogmaals heel veel sterkte...
Door Laura2004
#1989072
Heel veel sterkte  :-*

Ik vraag me toch af of het kalkoenbot de oorzaak is van het gaatje en indirect van de rest, dus het maagzuur ed...

Mijn honden krijgen nl ook kalkoen (kalkoendrumsticks) vanwege de variatie (in Spanje). Ik denk dat ik tegen mijn vriend ga zeggen dat hij geen kalkoen moet geven, ze komen toch over 2 weken hierheen...
Door Lizzy
#1989075
Bij mijn weten kan een gat in de maag ook ontstaan door een ontsteking.

Hoe dan ook, het is verschrikkelijk :'(

Heel veel sterkte met dit plotselinge en grote verlies :'(
Door Drijver
#1989146
Oh wat erg! Dat is inderdaad veel te jong. Heel veel sterkte.

Maar ik moest wel gelijk aan mijn eigen honden denken die vorig jaar iets soortgelijks hadden. Kleine stapjes met de achterhand, onzeker en dronken lopen, evenwicht verliezen, kijken alsof ze net uit een narcose kwamen, uiteindelijk verlamming van de achterhand en helemaal niet meer kunnen lopen. Zij waren vergiftigd maar hebben het overleefd, hoewel één van mijn honden er wel nare overblijfselen van heeft.
Er werd in eerste instantie aan tekorten gedacht, maar die waren er niet. Ik twijfelde zelf over de wilde gans die ze die dag ervoor gegeten hadden, maar dan hadden ze het allemaal moeten hebben.
Uiteindelijk bleek het dus om medicijnen of drugs te gaan volgens het giftencentrum.
De buren hadden het over de schutting gegooid bleek later, omdat hun eigen honden in beslag genomen waren door de DB en zij dachten dat ik de melding had gemaakt, wat niet zo was.
Het ging bij mij om 3 van de 7 honden die het hadden, dus ook niet alle honden.
Laatst gewijzigd door Drijver op ma 11 apr 2011, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1989268
Mijn DA zegt dat het niets met het voer te maken heeft gehad, terwijl hij weet dat ik vers vlees voer en hij daar geen voorstander van is. Ik kan het me voorstellen omdat meer mensen hier hun honden vers voeren, maar dat zelf een beetje uitzoeken. Dus ook varkensvlees voeren en geen groenten etc. Er is ook totaal geen stukje bot in zijn maag of waar dan ook aangetroffen.
Wamão is overleden omdat hij wel braakte maar er bij tijden niets uit kwam en toen het maagzuur heeft ingeademd wat de longen kapot heeft gemaakt. Hier is niets aan te doen, want je kunt geen vocht uit de longen halen vanwege de sponzige structuur.
Er was geen ontsteking in de maag en alle testen die we gedaan hadden waren goed.

Vergiftiging is het zeker niet. De DA zijn heel goed op de hoogte wat voor gif hier gebruikt wordt en wat de symptomen daarvan zijn. En Wamão heeft geen dronken gang gehad en ook niet vallen of verlamming. Hij kon zijn poten goed bewegen en reageerde ook goed op pijn alleen waren de reflexen met het hamertje minder sterk dan normaal. Het is net alsof hij opeens geen kracht meer in zijn poten had. Dronken gang en evenwichtverlies zijn symptomen die o.a. voorkomen bij een hersenbloeding of hersenvliesontsteking.
Door wendy71
#1989293
Oh, wat erg! :'(
Onwijs veel sterkte gewenst om het verlies van je maatje te verwerken. :-[
Door Anne in Zweden
#1989295
Het probleem met het lopen, waar het allemaal mee begon, staat hier dus ook los van? Of kan dat gebrek aan kracht in zijn poten ook een gevolg zijn van verzwakking door ingeademd maagzuur?

Mijn hemel, dat je een hond zomaar ineens aan zoiets kunt verliezen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door