Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door beesteboelmona
#2009292
beesteboelmona schreef: Ik heb nu penslappen waarvan ik een deel in de droger in de huiskamer heb en zondag is hier pensdag met rauwe pens.
En ik heb nergens last van ook de pens die nu in de droger zit ruik ik niet.
Dus volgende keer ga ik voor een hele runderpens dat scheelt toch flink in de kosten.
Overgens vindt ik runderlippen wel vreselijk stinken.
Ik ben het nu aan het drogen maar het ruikt naar hondenpoep van een brokkenhond. (en dan bedoel ik geen hils brokkenhond maar een 10 kilo graan/mais/tarwe brok voor 10 euro van de dierenwinkel hier brokkenhond)
Door Hertog
#2017422
Pens stinkt? Valt wel mee. Na 2 jaar Barfen ruik in inmiddels het verschil tussen geit, schaap, rund, paard en kippen vlees. Ik ruik het verschil tussen lever, hart en nier. En pens, tja, altijd beter dan uitlaatgassen. Het is een eerlijke lucht vind ik, maar idd zijn de meeste parfummetjes lekkerder.
Ik mag graag een hele pens bestellen en maak dan zelf mooie porties. De vliegen in de buurt vinden het wel interressant maar als alles in plastic zakjes zit en in de vriezer gaan ook zij weer op zoek naar iets "lekkerders".
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2017560
Ik heb een runderpens van 1kg in de diepvries liggen en zie er tegenop om die eruit te halen. Ik moet hem door de helft snijden omdat ik anders teveel orgaan voer. Ik ben het aan het uitstellen om het te geven. Ik vind gewone pens wel stinken, meestal gemalen vorm. Maar weet niet wat ik hiervan moet verwachten.
Door Linda en Kiri
#2017594
pleuntje schreef: Ik heb een runderpens van 1kg in de diepvries liggen en zie er tegenop om die eruit te halen. Ik moet hem door de helft snijden omdat ik anders teveel orgaan voer. Ik ben het aan het uitstellen om het te geven. Ik vind gewone pens wel stinken, meestal gemalen vorm. Maar weet niet wat ik hiervan moet verwachten.
Hier hetzelfde probleem :-[
Door Lida. S
#2017608
Als je de pens niet helemaal laat ontdooien, is het makkelijker te snijden en stinkt veel minder. Lida
Door Antonia
#2017961
Ik denk dat het niet zit in het verschillend ervaren door mensen, volgens mij zit het in de kwaliteit van de pens. Ik voer alleen maar biologische pens (van rund, lam of geit) en die pensen zijn uitgeschud, en toen zen nog vers waren ingevroren. Dan ruiken ze wel (naar gras) maar stinken ze niet.
Door renate1985
#2018008
pleuntje schreef: Ik heb een runderpens van 1kg in de diepvries liggen en zie er tegenop om die eruit te halen. Ik moet hem door de helft snijden omdat ik anders teveel orgaan voer. Ik ben het aan het uitstellen om het te geven. Ik vind gewone pens wel stinken, meestal gemalen vorm. Maar weet niet wat ik hiervan moet verwachten.
ik knip de pens altijd met een vleesschaar dat vind ik zelf beter gaan als snijden. Inmiddels vind ik pens niet meer zo heel erg stinken alleen als het er 2 dagen uit heeft gelegen.
Door saluki
#2033977
Heb laatst 20 kilo schapenpens aan flarden gesneden lekker nog wat mest erin....  :biggrin2:ik vind het niet stinken. Ik heb wel gele handschoenen aan!!, scherp mes en als alles klaar is ruikt het wel naar slachthuis maar ik maak alles schoon met bleek.
Door Lida. S
#2037181
Ik vind alle reacties wel boeiend. Merkwaardig hoe verschillend men erover denkt. Vorige week heb ik biologische schapenpens opgehaald. Ik vind dat net zo erg stinken als 'gewone' runderpens. Schone pens gaat wel, maar vuile pens blijft meer dan afschuwelijk. Ik kan het echt niet zonder kokhalzen in stukken snijden,  terwijl ik het buiten in de frisse lucht heb gedaan, (bewolkt en geen hoge temp). Het ligt nu in grote hompen in de vriezer. Als het half bevroren/ontdooid is (was een geweldige tip) zal ik het verder verdelen. Maar af en toe krijgen m'n honden een te groot stuk, want dan ben ik blij dat ik er vanaf ben. Hebben zij ook mazzel.
Door tycolaika
#2037438
ik had de eerste x pens van het slacht huis
had gevraagd ongewassen. maar volgens mij was hij toch afgespoeld.
want ik had van de week de pens van lupa binnen gekregen , en ow men die zag er toch anders uit als die van het slachthuis.
daar zat echt mega veel rommel in. en vieze snot slierten om het zo maar te zeggen , die had ook echt een mega geurtje
ik denk maar zo , ik doe het voor de honden , maar mijn hobbie is pens snijden niet , ik ben dan ook blij als ik het af heb :D
Door TMG1961
#2037474
Vindt pens niet stinken, vindt het beter ruiken dan datgene wat sommige honden produceren  :biggrin2:
Door Irish
#2037840
Lees wel vaker over biologische pens, waar halen jullie dat dan vandaan?
Is daar hier in het Westen ook aan te komen? Heb vaak het idee dat het Noorden dichter bevolkt is qua biologische producten.
Door Ike
#2037932
Irish schreef: Lees wel vaker over biologische pens, waar halen jullie dat dan vandaan?
Is daar hier in het Westen ook aan te komen? Heb vaak het idee dat het Noorden dichter bevolkt is qua biologische producten.
Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2039982
Hier altijd verse vuile hele pens en die ruik je nauwelijks. Ik leg de hele pens in de spoelbak van het aanrecht met een plank ernaast en snij er eetbare stukken af. Die gaan per maaltijd in een diepvrieszak en je ruikt echt niets. Als alles verwerkt is doe ik de zakken in de vriezer. Nooit stank in huis. Ik ben bang als ik het buiten doe, dat ik belaagd wordt door van die vieze blauwe vliegen. Ik doe het dus gewoon in de keuken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door