Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MauriceF
#1985549
Beste Forummers,

Sem is net begonnen met barfen. Ik moet zeggen dat het erg goed gaat. Hij at vroeger nooit met plezier maar sindskort eet hij alles binnen de korste keren op. Ook zijn jeuk vermindert aanzienlijk (eerst stond hij op KVV).

Nu heb ik een vraag. Hij liet eerst zijn zalmkop staan. Maar nu at hij hem met plezier op. Het vervelende was alleen dat hij hem binnen 5 minuten heeft uitgespuugd en dus heeft overgegeven. Waar kan dit aan liggen. Zou het gewoon wennen zijn? Hij at de hele zalm op inclusief de 'tandjes' die er nog in zaten.
Door Migudu
#1985559
Het kan wat teveel voor hem zijn geweest, het is vaak ook een beste kluif, vind ik.
Het kan ook zo zijn dat hij zalm niet goed verdraagt.

Groetjes,
Gerda
Door MauriceF
#1985581
Ik denk zelf dat het teveel voor hem was. Daarnaast had hij ook botvlees/spiervlees. Het kwam er redelijk snel uit, dus ik denk zal het toch is navragen..
Door TMG1961
#1985590
Ik denk dat het inderdaad wat teveel is geweest. Ik heb Pixie eerst een halve zalmkop gegeven en na een paar keer een hele zalmkop maar dan krijgt ze er geen vlees bij, dat krijgt ze dan 's avonds met de groentenmix
Door MauriceF
#1985603
Daar was hij wel mee bezig, maar op een gegeven moment heb ik hem maar naar binnen geroepen  :P, de andere helft heb ik binnen moeten opruimen  :o bedankt voor de reacties, voortaan zal ik de portie wat verkleinen. Wel eng zo'n zalmkop met die ogen er in en een kaak die open en dicht gaat omdat hij er op kauwt  :D
Door El_Kato
#1985617
Ik heb wel eens ergens gelezen (zeer waarschijnlijk hier op het forum  :)) dat eten overgeven van honden anders is als bij mensen. Het werd uitgelegd als wanneer een hond te snel of schrokkerig eet en het voer niet lekker in de maag ligt dan geven ze het op om het nog een keer naar binnen te werken om het beter in de maag te krijgen. Schijnt soms wel tot een paar keer toe te kunnen maar hoeft niet per se iets over kwaliteit van het eten te zeggen of dat ze misselijk zijn.
Door MauriceF
#1985622
Hij heeft net na de wandeling de vis netjes opgepeuzeld. Ik heb hem maar gewoon gelaten met opeten. De zalmkop stonk wel erg, maarja dat heb je met vis. Ik ben alleen bang dat hij van de zomer een meurende karper in het water ook op eet. Het gevaar is dat zo'n vis dan ziektes bevat omdat ik lees dat het eerst 30 dagen in de vriezer moet?
Door Anne in Zweden
#1985632
Nee hoor, het maagzuur van je hond rekent tegen die tijd wel met die meurende karper af! ;D

Het vis-in-de-vriezer-motto heeft te maken met Pacifische zalm, die een bacterie bij zich kan dragen dat schadelijk is voor honden. Om die reden moet Pacifische zalm minstens twee weken de vriezer in, dat overleven die bacterieën blijkbaar niet. Veel mensen (ik ook) stoppen voor de zekerheid maar gewoon alle zalm in de vriezer voordat ze hem voeren, ook Noorse kweekbakkenzalm. Ach, baat het niet...
Door orinake
#1985635
mogelijkheden van het braken:
Te veel voeding, ik weet niet welke hond je hebt, maar voor Sommige is een zalmkom echt wel te groot per keer.
Te snel gegeten, als ze te snel of te grote stukken eten hebben ze vaak 2x plezier van hun eten ;)
Te vet, ik heb hier een hondje die na haar zware baarmoederontsteking (en daar door blokkerende nieren enz) die weinig vet verdraagt. Haar zalm word voor de maaltijd even gespoeld onder de kraan, doe ik dat niet komt het er zonder pardon weer uit. Geitenvlees is ook zo'n vette soort, daar haal ik voor haar het vet en het vliesje af en dan kan ze het eten.

Dat zijn kleine dingen die je allemaal nog wel zal ontdekken. Als je honden barfen is er 1 woord dat je altijd in je ahterhoofd moet houden OBSERVATIE :)
Eet men hond goed?
Hoe is het gewicht?
Hoe reageert hij waarop?
....
Door Lida. S
#1985688
Tinka, mijn grootste hond  (40 kg) spuugt de zalmkop of als ik maar een stuk zalm geef bijna altijd uit, waarna ze het rustig weer op eet. Soms komt het er nog een 2de keer uit. en ook dan eet ze het weer op. Ze eet absoluut niet te gulzig, maar ik denk dat het wat te vet is voor haar.
Door orinake
#1985728
Lida. S schreef: Tinka, mijn grootste hond  (40 kg) spuugt de zalmkop of als ik maar een stuk zalm geef bijna altijd uit, waarna ze het rustig weer op eet. Soms komt het er nog een 2de keer uit. en ook dan eet ze het weer op. Ze eet absoluut niet te gulzig, maar ik denk dat het wat te vet is voor haar.
probeer eens van het eerst te spoelen?
Door Lida. S
#1985735
Eerst spoelen?  Goed idee. Ze vindt het nl wel erg lekker, maar ook als ik haar een klein stuk geeft komt het er vaak weer een keertje uit. Ze ligt er zelf niet wakker van en eet het rustig weer op, maar het is een hond en geen herkauwer.
Door orinake
#1985773
gewoon even spoelen onder de stromende kraan, dan is het meeste vet er al afgespoeld, dan is het enkel nog het vet in de vis die ze meot verwerken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door