Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3056414
pike schreef: Volgens mijn man heeft dat oliebad niets met kracht te maken. Het oliebad zorgt ervoor dat de motor zijn hitte beter kwijt kan, en daardoor dus niet zo snel oververhit raakt, lees: doorbrandt. Maar dat soort machines zijn daartegen als het goed is doorgaans weer beveiligd doordat ze vanzelf uitschakelen bij overbelasting.  Komt er dus eigenlijk op neer dat je ze wat langer kan mishandelen  :biggrin2:
Ach so. Klok, klepel, check! :biggrin2: 
Door Anne in Zweden
#3056425
pike schreef: :biggrin2:  ik heb er ook nul verstand van. De laatste zin is dan ook mijn eigen gevolgtrekking  ::)
Het lullige is dat je dat niet gewoon even kunt uitproberen, want kepot is kepot. :( :D

Zelf heb ik een Hobart Buffalo van iemand van BP overgenomen. Functioneert op krachtstroom, en de wokkel alleen al weeg net zoveel als de Moulinex die ik nu heb! ;D Ga hem volgende week uitproberen. Ben benieuwd!
Door kakocavi
#3056428
Mijn tweedehandse z-merk Sinbo doet het nog steeds prima! Heb het ding ooit voor 30 euro van Marktplaats gehaald, kan er geen reviews van vinden op internet. Ik moet er niks harders dan wilde eendenbouten mee willen malen, maar die maalt hij wel netjes. ik ben nog wel rustig op zoek naar iets beters voor een zacht prijsje, want je weet maar het maar nooit, maar ik denk dat ik geluk heb gehad met dit ding.
Gebruikersavatar
Door pike
#3056435
Anne in Duitsland schreef: Het lullige is dat je dat niet gewoon even kunt uitproberen, want kepot is kepot. :( :D

Zelf heb ik een Hobart Buffalo van iemand van BP overgenomen. Functioneert op krachtstroom, en de wokkel alleen al weeg net zoveel als de Moulinex die ik nu heb! ;D Ga hem volgende week uitproberen. Ben benieuwd!
Als dat een van die is die ik wel eens gezien heb :groenvanjaloeziesmiley: dan kan daar wel een elandje door  ;D  veel succes!
Door Ruisje
#3056438
Anne in Duitsland schreef: Het lullige is dat je dat niet gewoon even kunt uitproberen, want kepot is kepot. :( :D

Zelf heb ik een Hobart Buffalo van iemand van BP overgenomen. Functioneert op krachtstroom, en de wokkel alleen al weeg net zoveel als de Moulinex die ik nu heb! ;D Ga hem volgende week uitproberen. Ben benieuwd!
En dat is denk ik het verschil met de andere molens! Mijn molen weegt 20 kilo. De kracht zit 'm ergens van binnen. Oké..., ik heb er ook geen verstand van. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3056448
pike schreef: Als dat een van die is die ik wel eens gezien heb :groenvanjaloeziesmiley: dan kan daar wel een elandje door  ;D  veel succes!

Hij was vroeger van Tonny (Antonia) en ik heb hem weer van Ramses1 overgenomen. Dus misschien ken je hem inderdaad wel!

Een heule eland erdoor? Je kunt met de wokkel wel een eland doodslaan, vermoed ik! :D *gaat reisje Zweden plannen*
Gebruikersavatar
Door pike
#3056458
Anne in Duitsland schreef:
Hij was vroeger van Tonny (Antonia) en ik heb hem weer van Ramses1 overgenomen. Dus misschien ken je hem inderdaad wel!

Een heule eland erdoor? Je kunt met de wokkel wel een eland doodslaan, vermoed ik! :D *gaat reisje Zweden plannen*

;D ;D ;D

Nee die van Ramses1 heb ik nooit gezien. Ik heb even gegoogled maar kan zo gauw geen buffalo vinden? Alleen buffalo choppers.
Door Anne in Zweden
#3056472
pike schreef:
;D ;D ;D

Nee die van Ramses1 heb ik nooit gezien. Ik heb even gegoogled maar kan zo gauw geen buffalo vinden? Alleen buffalo choppers.
Het is de Buffalo Chopper inderdaad, de Hobart 84145, met vleesmolen en groentesnijder. Heftig dingetje, ik zou hem in mijn eentje niet kunnen tillen!

Edit: die van Ramses1 was vroeger van Antonia. ;)
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op ma 12 jan 2015, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elizaw
#3058674
Ik heb de Kenwood Pro in oktober aangeschaft, heb er zo'n speciale schijf bij laten maken voor 25 euro en het bevalt mij goed.
Ik maak nu mn eigen botmixen omdat mn jongste Shih niet zo goed kan kauwen.
Ik heb tot nu toe kippenruggen, konijnkk, parelhoenkk, eendenrug, kwartel mee gemalen. Wilde eendkk was wel wat harder maar ging goed.
Door kakocavi
#3067652
Ik heb een goedkope elektrische vleesmolen waarmee ik wilde eendenbouten kan malen als ze maar in kleine stukjes zijn gehakt. Denken jullie dat ik dan ook fazantenbouten zou kunnen malen, of is dat toch een stuk harder dan wilde eend?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3067816
Wilde eend is volgens mij net harder dan fazant.
Mijn molen vond de wilde eend karkassen een paar weken terug toch wel het maximum.  De fazantkarkassen gaan altijd goed.
Fazantbouten heb ik ook wel ooit gemalen, maar dat waren er maar 2 en is al even terug en ik weet niet meer precies hoe hij erop reageerde.  Vroeger had ik ook wilde eendenboutjes en die gingen ook wel, maar vond hij toch ook niet geweldig...  :)

Oh ja, bij Cuzco merk ik geen verschil tussen wilde eend of fazant qua hardheid.  Maar ja, als hij het wegkrijgt, merk je natuurlijk geen verschil. ;)
Door Marpa
#3067822
Wat raden jullie als ervaren malende barfers aan als 'goede beginners vleesmolen'?
Ik wil er 1 aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zal er voornamelijk zachte botjes/ karkasjes mee malen (kip, kwartel, konijn) voor de katten.
De hond(en) eten Barf. Ik lees over de Kenwood pro, hoppa ruim 200 euro en ik weet nog niet of Cindy die extra schijf maakt zodat het vlees zich niet ophoopt. Weten jullie nog andere goede opties voor zachtere botjes en ...prijsjes?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3067824
Cindy maakt die niet meer tenzij er 5 mensen tegelijk nog eentje willen.
Er zijn hier goede ervaringen met andere molens ook en niet alle Kenwoods van de laatste generatie doen wat er verwacht wordt. Ik kan er niets van zeggen want ik heb de Kenwood en eentje die het prima doet. Maar tegenwoordig is dat blijkbaar niet meer de te aan te raden molen.

Als ik jou was zou ik eens teruglezen in dit topic, een paar pagina's terug zijn er nog een paar molens aangeraden geweest en waar je moet op letten bij je keuze. Met een oliebad of dergelijke, ik weet er ook niet het fijne van.
Maar je kan misschien best alle molens die vernoemd worden even onder elkaar noteren en bijschrijven wat de ervaringen zijn en hoeveel mensen die ervaring hebben. Dan wordt het je vast wel een stuk duidelijker.  ;)

Als ik jou was zou ik wel niet voor té licht gaan.  Parelhoen en eend of iets van wild gevogelte kom je toch al snel bij terecht, ook bij katten, en daar heb je toch al een minimum aan molen voor nodig.  ;)
Maar dat wil niet zeggen dat hij duur moet zijn, blijkt door de ervaringen hier.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 03 feb 2015, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marpa
#3067825
Ik heb indd iets over een oliebad gelezen, klopt.
Zucht...... Moeilijk hoor om een juiste keuze te gaan maken! Ik heb gekozen om toch te gaan Barfen met de katten. Mocht het na verloop van tijd het toch niet zijn, kan ik altijd terug naar Kvv.
Maar dan heb ik het iig een kans gegeven! Eerst nu alle kvv opmaken en dan aan het echte werk beginnen :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door