Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#3050690
Liekjes Castor schreef: De konijnenkoppen kan ik laten vallen, maar zalm en andere vis karkassen zou wel handig zijn.. kipkarkas, penzen, kwartels etc.
Sjah.. Dan moeten er 5 mensen in deze dure tijd van het jaar een schijf bestellen of een apparaat EN een schijf aanschaffen.. Dan ga ik toch even verder kijken, hoop dat je begrijpt dat dat een beste opgave is. Toch bedankt!

En zijn we weer terug bij af.. Erg jammer!!  :(

Iemand nog suggesties??  :-\
Mèt de schijf heb je niet alleen een nog duurdere molen, hij is nog steeds niet geschikt voor vleesbot. Lees dit topic even terug (iets verder als een jaar) en je leest dat het nieuwe model van deze molen niet aan de eisen voldoet om barf te malen.

Vuur en Rook heeft geschikte molens (wel 2x zo duur als de kenwood) en ook de molen die ik via ebay uit engeland heb gekocht is geschikt voor vleesbot en een zware molen.
Gebruikersavatar
Door Liekjes Castor
#3050692
Dat is ook de reden om verder te kijken ;-)
Maar ja.. dan mijn budget.. ik wil toch echt niet verder dan max 300 en das ECHT de max!

Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken..  ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3050696
Ruisje schreef: Mèt de schijf heb je niet alleen een nog duurdere molen, hij is nog steeds niet geschikt voor vleesbot. Lees dit topic even terug (iets verder als een jaar) en je leest dat het nieuwe model van deze molen niet aan de eisen voldoet om barf te malen.

Vuur en Rook heeft geschikte molens (wel 2x zo duur als de kenwood) en ook de molen die ik via ebay uit engeland heb gekocht is geschikt voor vleesbot en een zware molen.

Nou ja, hij maalt wel bot. Maar je moet wel alles in stukjes knippen, heel veel extra werk dus. En na elke kilo de ophoopsels achter het mes weghalen. Dus alles uit elkaar halen, je zit dan gelijk onder de smurrie, smurrie eruit, beetje schoonmaken voor het weer in elkaar kan, nog meer extra werk. De mijne leeft, na zelfgefabriceerde gebruiksaanwijzing, nog steeds. En inderdaad, zonder schijf van Cindy heb je er niks aan. Maar, als je nog op zoek bent naar een goede molen, dan zou ik de Kenwood niet adviseren. Ik zit te wachten op het moment dat hij het begeeft en ik goede reden heb om een andere aan te schaffen, maar nu wil hij natuurlijk niet meer stuk  :crazy2:
Je kan  beter doorsparen voor een die het bot goed aankan dan 300 euro uitgeven voor een hoop(je) ellende.
Door Ruisje
#3050698
Degene die ik heb kost nog geen €250 inclusief verzending. Link hieronder.
Het apparaat zelf weegt 20 kilo en ik gebruik hem al anderhalf jaar zonder problemen.
Door Ruisje
#3050699
pike schreef:
Nou ja, hij maalt wel bot. Maar je moet wel alles in stukjes knippen, heel veel extra werk dus. En na elke kilo de ophoopsels achter het mes weghalen. Dus alles uit elkaar halen, je zit dan gelijk onder de smurrie, smurrie eruit, beetje schoonmaken voor het weer in elkaar kan, nog meer extra werk. De mijne leeft, na zelfgefabriceerde gebruiksaanwijzing, nog steeds. En inderdaad, zonder schijf van Cindy heb je er niks aan. Maar, als je nog op zoek bent naar een goede molen, dan zou ik de Kenwood niet adviseren. Ik zit te wachten op het moment dat hij het begeeft en ik goede reden heb om een andere aan te schaffen, maar nu wil hij natuurlijk niet meer stuk  :crazy2:
Je kan  beter doorsparen voor een die het bot goed aankan dan 300 euro uitgeven voor een hoop(je) ellende.
Hij maalt het wel, maar echt geschikt ervoor is ie niet. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3050701
Ruisje schreef: Hij maalt het wel, maar echt geschikt ervoor is ie niet. ;)
Daarom zeg ik ook: als je nog moet kopen dan adviseer ik hem niet.
Ruisje schreef: Degene die ik heb kost nog geen €250 inclusief verzending. Link hieronder.
Het apparaat zelf weegt 20 kilo en ik gebruik hem al anderhalf jaar zonder problemen.
Nou kijk houd je nog 50 euro over ook.  :)
Gebruikersavatar
Door Liekjes Castor
#3050710
Ruisje schreef: Degene die ik heb kost nog geen €250 inclusief verzending. Link hieronder.
Het apparaat zelf weegt 20 kilo en ik gebruik hem al anderhalf jaar zonder problemen.
Misschien begrijp ik het niet helemaal maar ik zie geen linkje  :biggrin2:
Door Ruisje
#3050716
Liekjes Castor schreef: Misschien begrijp ik het niet helemaal maar ik zie geen linkje  :biggrin2:
Zal één of meer pagina's terug staan. ;) Ik heb het in november 2014 hier neergezet.

Dit topic begon al in begin 2011 en alle denkbare molens staan er inmiddels in.
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 01 jan 2015, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#3050732
Ik vind het prima hoor.

Pike is eigenlijk de enige die zoveel problemen met haar machine heeft. Ook mijn machine maalt rustig 15kg vleesbot (kip, konijn, eend, haas, parelhoen, kwartel) zonde problemen. Het enige probleem is het kleiner maken zodat het door de opening kan, maar goed dat heb je met elke machine. Ik heb daar niet zoveel last van met mijn lintzaag. En daarnaast ben ik er nu wel achter wat/hoe. Vleugels ontdooien, hoeven dan niet kleiner, haaskk idem, nekken vaak ook niet, en ook de konijnrugstuk met ribjes eraan ontdooit dubbelgevouwen past zo door de opening heen. Maar zoals al eerder aangegeven het is een feit dat kenwood iets verandert heeft en 30% is minder tevreden met het nieuwe type, de mensen die het oude type hebben heb ik hooguit 3% van gehoord dat die niet tevreden zijn.
Gebruikersavatar
Door Liekjes Castor
#3050735
Ja Daarom heb ik er helaas niks aan, ik krijg dus het nieuwe type als ik er 1 bestel  ;)  5 mensen erbij zoeken is niet te doen ook..
Dus vandaar dat ik teruggezocht heb naar de link van ruisje.. alleen die doet het niet..
Door Ruisje
#3050812
Liekjes Castor schreef: http://www.ebay.co.uk/itm/TRUE-1HP-COMM ... 0850029986

No longer availbel ....

Heb je een merknaam en type?
Kitchenstar true 1HP commercial meat grinder electric no.12

Ik zie inderdaad dat die verkoper uitverkocht is met de molens vanuit Engeland. Hij verkoopt ze nog vanuit Amerika, maar die zijn niet te betalen. Misschien even een ander verkoper op ebay UK opzoeken. :) Of via Amazon...
Gebruikersavatar
Door pike
#3050843
Cindy de Wolf schreef: Ik vind het prima hoor.

Pike is eigenlijk de enige die zoveel problemen met haar machine heeft. Ook mijn machine maalt rustig 15kg vleesbot (kip, konijn, eend, haas, parelhoen, kwartel) zonde problemen. Het enige probleem is het kleiner maken zodat het door de opening kan, maar goed dat heb je met elke machine. Ik heb daar niet zoveel last van met mijn lintzaag. En daarnaast ben ik er nu wel achter wat/hoe. Vleugels ontdooien, hoeven dan niet kleiner, haaskk idem, nekken vaak ook niet, en ook de konijnrugstuk met ribjes eraan ontdooit dubbelgevouwen past zo door de opening heen. Maar zoals al eerder aangegeven het is een feit dat kenwood iets verandert heeft en 30% is minder tevreden met het nieuwe type, de mensen die het oude type hebben heb ik hooguit 3% van gehoord dat die niet tevreden zijn.
Een heel haaskarkas of konijnkarkas kan ik er echt niet door doen ook al is het ontdooid. En op een hele nek heeft hij het indertijd begeven. Alles moet klein, ook nekken gaan hier(in de lengte) doormidden. Een puntmuts van een konijn moet zelfs nog in drieën. Er wordt hier ook gezegd dat als het nog enigszins bevroren is het malen beter gaat, en dat is zonder meer waar. Je hebt dan ook veel minder snel ophoping achter het mes.  Ik kan geen 15 kg vleesbot malen. Om de simpele reden dat ik dan uren en uren bezig ben 15 kg vleesbot klein te knippen en dan heb ik dus geen vingers meer over en is de dag om.
En mijn machine mag dan helaas een uitzonderlijk probeemgeval onder de nieuwere types zijn, feit blijft dat er meer mensen zijn die minder tevreden zijn en wat nog belangrijker is, het oude type dat het wel naar tevredenheid is niet meer te krijgen natuurlijk. En daarom zeg ik: Neem het risico niet. Daarvoor zijn ze te duur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door