Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roek
#3143967
Sinds deze week (augustus) een ander opzet stuk voor mijn molentje gekocht daar ga ik de beveiliging van afslijpen zodat eenden en duiven er in 1 keer doorheen kunnen ik hoop dat ganzen karkas gaat er dan zonder gepruts makkelijker doorheen zal gaan.
Dat wordt dus nog even spannend, in ieder geval zal het schoonmaken veel makkelijker gaan.
Als het lukt zal ik weer eens wat ganzenkarkas voor barf plaats malen
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3169037
RuBep schreef: Ik heb de Kenwood Pro in oktober aangeschaft, heb er zo'n speciale schijf bij laten maken voor 25 euro en het bevalt mij goed.
Ik maak nu mn eigen botmixen omdat mn jongste Shih niet zo goed kan kauwen.
Ik heb tot nu toe kippenruggen, konijnkk, parelhoenkk, eendenrug, kwartel mee gemalen. Wilde eendkk was wel wat harder maar ging goed.
Oké, oud topic - hoop dat het mag:
Ik ben voor Wodka (nouja, niet voor haarzelf, voor haar voedsel dus  ::)) op zoek naar een vleesmolen waarmee ik haar botwerk kan malen, die Kenwood ziet er goed uit, mits ik inderdaad een speciale schijf erbij kan laten maken. Waar heb jij dat laten doen?
Ik begreep dat Cindy dat een tijdje had kunnen regelen, maar nu niet meer?
Door ChantalKrijn
#3169154
Cindy haar vriend maakte ze toen op zijn werk geloof ik, maar ze maken de schijven niet meer.
Als je iemand tegenkomt die dat soort dingen kan maken wil ik je de mijne wel uitlenen als mal  :)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3169195
ChantalKrijn schreef: Cindy haar vriend maakte ze toen op zijn werk geloof ik, maar ze maken de schijven niet meer.
Als je iemand tegenkomt die dat soort dingen kan maken wil ik je de mijne wel uitlenen als mal  :)
Oh dat is lief. Ik heb volgens mij alleen geen dat-soort-techneuten in de kennissenkring. Als ik er eentje vind, laat ik het weten!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3170452
lauraV schreef: ik heb hier nog zo een schijf (nieuw) werkeloos liggen .... prijs weet ik niet meer ...zou ik ergens op moeten zoeken  :-[
bij interesse graag pb
Je hebt PB.  :)
#3285925
Cindy de Wolf schreef:Ik heb die Kenwood en met een aanpassing van Martijn (nieuw gaatjesding) maalt hij ALLES. De gaatsjesdingen die erbij geleverd worden zijn te klein om bot doorheen te persen waardoor alles zich achter dat ding ophoopt en de machine dus vastloopt. Martijn heeft op zijn werk dmv een waterbank een nieuw gaatjesding gemaakt en vanaf dat moment SUPER. (gaatjesding is via mij te bestellen bij vriendlief ca 15 euro voor een metalen en 30 euro voor rvs). Hij maalt; kippennekken, eendennekken, kleine kalkoennekken, parelhoenkk, haasrugkarkas, jonge geitenribben en jonge lamsribben, konijnkarkas/koppen/ruggen. Wel moet je alles natuurlijk van tevoren kleiner maken zodat het door de opening past ca 4cm breed. Nekken gaan er dus zo in.
Waarom de mensen overwegend tevreden zijn over de Bomann is het feit dat het gaatjesding vrij groot is en hij dus vrij makkelijk kip/eend/konijn hier doorheen krijgt. De motor van de Bomann is echter te zwak voor haas/kalkoen/jonge ribben e.d.
Ik maal 14kg vleesbot (van alles 2kg) in nog geen 30 minuten :D ;)

Een molen met een opening waar alles zo in gemieterd kan gooien bestaat niet in NL, dit om veiligheidsredenen :-\ >:( dit uiteraard buiten de professionele cutters met bijbehorende prijsjes. De Kenwood heeft relatief een vrij grote opening ca 4cm breed.
Ik zit met precies hetzelfde probleem met mijn Kenwood, heb jij ook de Pro 2000 Excell? Zo ja zou ik heel graag een schijf van je kopen, zou je mij een pb willen sturen?
Ik heb via via het 06 nr van Martijn gehad en al 3 keer gebeld maar steeds voicemail en niet terug gebeld,... weet niet of het dezelfde Martijn is anders wel toevallig haha.
Net een contact email naar Vuur en Rook gedaan maar toen kwam ik met verder zoeken dit bericht tegen, ik hoop dat je me kan helpen.
#3286956
monique.overgaauw schreef:Ik zit met precies hetzelfde probleem met mijn Kenwood, heb jij ook de Pro 2000 Excell? Zo ja zou ik heel graag een schijf van je kopen, zou je mij een pb willen sturen?
Ik heb via via het 06 nr van Martijn gehad en al 3 keer gebeld maar steeds voicemail en niet terug gebeld,... weet niet of het dezelfde Martijn is anders wel toevallig haha.
Net een contact email naar Vuur en Rook gedaan maar toen kwam ik met verder zoeken dit bericht tegen, ik hoop dat je me kan helpen.
Ik heb inmiddels een grovere schijf die past, als er mensen zijn die ook met dit probleem zitten stuur me maar een pb ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door