Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Havvanur
#2638549
Thanks voor de uitles. Ik snap hem 8)

Nou ik word steeds enthousiaster  :D

Ik heb 10 katten, dus wil iets meer dan 3 kilo malen  :P
Met de handmaler die ik heb is het wel een erg zware klus....
Door Haasm
#2641412
Havvanur schreef: Heb bij Vuur en Rook de Jupiter Germany gezien http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... rmany.html
Dat leek mij wel een goede keuze.
Maar nu zie ik dat daar een 8 mm schijf bij zit
Kan ik daar dan ook een 14 mm schijf bij kopen?? En welke moet ik dan nemen?
Ik had de meneer van de site al 2 x aangeschreven, maar helaas geen antwoord na nu ruim een week en er is geen telefoonnummer  :-\
Hoi Marianne,

Ik wil ook graag zo'n vleesmolen kopen en heb dezelfde vraag als jij (maar zou misschien liever een 16 mm kopen). Heb je al antwoord gehad zodat je weet welke je moet nemen?
Door Mowgli
#2641915
Havvanur schreef: Nee heb nog geen antwoord.

Ik wacht komende dagen nog even af en anders bel ik ze even denk ik......
Ze zijn vanaf vandaag pas weer geopend. Kan dus heel goed zijn dat ze heel veel e-mails hebben weg te werken. Volgens mij is bellen sneller. Het kan wel even duren voordat Martijn de telefoon opneemt, dus gewoon laten rinkelen en eventueel nog een keer bellen. Soms staat Martijn in hun opslag waar zijn ontvang niet zo goed is (vertelde hij mij destijds).
Door Haasm
#2641992
Heb wel getwijfeld tussen de vleesmolen voor de kitchenaid en de Kenwood/Jupiter. Jammer is dat er voor de kitchenaid alleen een aluminium of kunststof exemplaar te koop is en dat lijkt me voor botten niet goed. Ga nu toch waarschijnlijk voor de Jupiter 885. (Heb ook een elektrische rasp van hun en die is super.)

De Jupiter heeft net als de kitchenaid een vermogen van ruim 300 watt hetgeen weinig lijkt t.o.v. de 2000 watt van Kenwood, maar het verschil tussen deze machines is vooral de plaatsing en soort motor. Let wel, geen kwaad woord over de Kenwood want daar heb ik geen ervaring mee. Ik wilde alleen opkomen voor de kitchenaid 8) We hebben destijds een artisan gekocht en half internet staat vol voors en tegens tussen deze twee merken. Wil dat hier op BP ook zeker niet uitvechten ::)

Na wat ik hier allemaal gelezen hebt zullen we er een 16mm schijf bijkopen en als we toch iets op laten sturen ook maar gelijk het 4blads-mes.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2642253
Haasm schreef: Heb wel getwijfeld tussen de vleesmolen voor de kitchenaid en de Kenwood/Jupiter. Jammer is dat er voor de kitchenaid alleen een aluminium of kunststof exemplaar te koop is en dat lijkt me voor botten niet goed. Ga nu toch waarschijnlijk voor de Jupiter 885. (Heb ook een elektrische rasp van hun en die is super.)

De Jupiter heeft net als de kitchenaid een vermogen van ruim 300 watt hetgeen weinig lijkt t.o.v. de 2000 watt van Kenwood, maar het verschil tussen deze machines is vooral de plaatsing en soort motor. Let wel, geen kwaad woord over de Kenwood want daar heb ik geen ervaring mee. Ik wilde alleen opkomen voor de kitchenaid 8) We hebben destijds een artisan gekocht en half internet staat vol voors en tegens tussen deze twee merken. Wil dat hier op BP ook zeker niet uitvechten ::)

Na wat ik hier allemaal gelezen hebt zullen we er een 16mm schijf bijkopen en als we toch iets op laten sturen ook maar gelijk het 4blads-mes.
Ik heb hem ook en hij is geweldig!!!
Door Nikki
#2645110
Ik reageer ook maar even in dit topic.

Ik wil ook zelf gaan malen. De vleesmolen die ik ga kopen is de Kenwood waar in dit topic over gesproken wordt. Op bestekeus.nl staat hij nu voor €208. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft iemand de Kenwood ook via deze webwinkel besteld of ervaring ermee in ieder geval?

Als ik de molen heb, heb ik ook een andere snijschijf nodig. Weet je al wanneer er ongeveer nieuwe schijven gemaakt kunnen worden Cindy?
Door Cindy de Wolf
#2645224
Nikki schreef: Ik reageer ook maar even in dit topic.

Ik wil ook zelf gaan malen. De vleesmolen die ik ga kopen is de Kenwood waar in dit topic over gesproken wordt. Op bestekeus.nl staat hij nu voor €208. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft iemand de Kenwood ook via deze webwinkel besteld of ervaring ermee in ieder geval?

Als ik de molen heb, heb ik ook een andere snijschijf nodig. Weet je al wanneer er ongeveer nieuwe schijven gemaakt kunnen worden Cindy?
Ik krijg niet de mogelijkheid om overgebleven schijven hier neer te zetten. Ze gaan hard zeg maar. Op dit moment heb ik 5 schijven in back order staan waarvan de verwachting is dat ze voor de meivakantie klaar zijn. Als je wilt kan ik je dus achteraan zetten als nummer 6 maar de kans is dan wel vrij groot dat het na de meivakantie wordt (wij zijn dan ook 2 weken op vakantie) en dat het pas midden/eind mei wordt.
Door cindy5409
#2645239
Nikki schreef: Ik reageer ook maar even in dit topic.

Ik wil ook zelf gaan malen. De vleesmolen die ik ga kopen is de Kenwood waar in dit topic over gesproken wordt. Op bestekeus.nl staat hij nu voor €208. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft iemand de Kenwood ook via deze webwinkel besteld of ervaring ermee in ieder geval?

Als ik de molen heb, heb ik ook een andere snijschijf nodig. Weet je al wanneer er ongeveer nieuwe schijven gemaakt kunnen worden Cindy?
Ik heb hem daar ook gekocht super service
Door Nikki
#2645261
Cindy de Wolf schreef: Ik krijg niet de mogelijkheid om overgebleven schijven hier neer te zetten. Ze gaan hard zeg maar. Op dit moment heb ik 5 schijven in back order staan waarvan de verwachting is dat ze voor de meivakantie klaar zijn. Als je wilt kan ik je dus achteraan zetten als nummer 6 maar de kans is dan wel vrij groot dat het na de meivakantie wordt (wij zijn dan ook 2 weken op vakantie) en dat het pas midden/eind mei wordt.
Ah, dat snap ik. Ik zou bij deze graag als 6de op de lijst komen. Ik heb nog genoeg KVV voorlopig en wordt begin mei nog geopereerd. Dus eind mei is geen probleem en anders was het gewoon niet anders geweest, haha. Zal ik je even pb'en met wat meer info?
Door Cindy de Wolf
#2645270
Nikki schreef: Ah, dat snap ik. Ik zou bij deze graag als 6de op de lijst komen. Ik heb nog genoeg KVV voorlopig en wordt begin mei nog geopereerd. Dus eind mei is geen probleem en anders was het gewoon niet anders geweest, haha. Zal ik je even pb'en met wat meer info?
Ok zet ik je op de lijst. Als je mij het adres wilt geven waar die heen moet graag. Zodra hij klaar is krijg je bankgegevens zodat je kan betalen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2645589
cindy5409 schreef: Ik heb hem daar ook gekocht super service
Ik heb hem daar ook gekocht. Service is prima, contact over de mail verloopt ook goed. Maar de levertijd was wel lang; 2x kreeg ik bericht dat de levering later zou worden (ze hadden hem zelf niet op voorraad). Ik bestelde hem ergens half december, in de verwachting hem toch zeker tussen kerst en nieuwjaar in huis te hebben. Ik kreeg hem pas eind januari.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2645825
Ik durfde ook niet goed die eendennekken door mijn Kenwood duwen.
Ik weet niet meer of ze volledig ontdooit waren of maar half.
Maar bevroren vlees vond hij ook lastig.
Dan begon hij te ruiken naar oververhitte machine en ik had het al redelijk klein gehakt.  Is het omdat het bevroren was?
Ik had na Pike's verhaal wel schrik...  :-\

De eendennekken kwamen nogal vast te zitten rond het mesje, en dan wilde hij ook niet.  Helemaal open gehaald, er nogmaals doorheen, maar dat draaide meteen weer vast.  Ik hoop dat het met de schijf van Cindy beter is. Daar wacht ik nog steeds op...

Ik draaide de knop maar heel zachtjes, ik durfde hem niet gewoon helemaal op 1 te zetten.  :(
Jullie denken vast dat dat niet gegrond is, maar het voelde gewoon niet goed. Bij een handmolen voel je wat je doet, maar hier draai je gewoon aan een knop en hebt geen idee hoeveel moeite de machine ermee heeft. Ik vind dat nogal eng, moet ik zeggen.
Zetten jullie hem gewoon aan en laten hem aanstaan terwijl je er vlees in stopt? Of laat je hem ook maar voorzichtig draaien en stop je steeds tussenin?  Wat zou het beste zijn?
Gebruiken jullie hem ooit op stand 2? Zou dat zwaarder zijn voor de machine of niet? Misschien wel meer kans om te laat te zijn als het fout loopt...  :-\
Door flin
#2645862
m'n motortje heeft er n vertrager op, en 10 standen,
ik kan dus zien als t zwaar loopt (alsof je t op de hand moet doen  ;) )

als ik op stand 10 zou beginnen, denk ik dat ik t rond m'n oren terug krijg  :P

ik begin ergens op stand 2, en als t soepel loopt allemaal, gaan we standje hoger
(afhankelijk vant te malen spul dus)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door